Visa fullständig version : Nån som har tid, lust att hjälpa en nybliven subaru ägare...

tobbe_p
2003-08-24, 21:48
Tjena ! Har precis skaffat en Impreza GT -99:a och har märkt ett lite läckage av kylarvatten...det droppar/läcker ut nånstans under kylvätskebehållaren. Någon som vet/har råkat ut för samma sak ? Bilen har normal oljetemp, oljetryck, vattentemp m,m kylfläcktarna går igång som dom ska..men när man har pressat den lite så ibland kan där droppa ut några droppar glykol under behållaren...som sagt inga stora mängder som droppar ut...

Mvh Tobbe

frippe
2003-08-24, 23:11
har du dubbel kollat att det inte är kondensvatten ifrån ACn?

//frippe

Wanderer
2003-08-25, 05:57
Smaka lite på det och kolla så det inte är vanligt vatten för som ovan *pil upp* så kan det vara kondens från AC'n

//B

Allan
2003-08-25, 11:27
Rinner det ut vid expansionskärlet där batteriet sitter? Det gör det nämligen för mig när jag kör hårt under varma sommardagar. Troligtvis någon slang som läcker. Byt ut eller laga!

MickeM
2003-08-25, 17:37
Bredvid batteriet finns det en liten påfyllningsbehållare för kylarvätskan. Från denna finns det en liten ful böjd slang som låter överloppskylarvätskan rinna ut under batteriet och sedan brukar det droppa ner på gatan. Efter 50tkm-servicen hade jag samma problem och det visade sig att snubben fyllt på lite mer vid bytet. Lite trasa ner i hålet och böka runt där så slutade det rinna "över". Kan vara detta du tänker på. Även jag har en GT 99a.

/MickeM

tobbe_p
2003-08-26, 19:49
ja då va troligtvis mitt problem löst...

ett nytt lock till expansions kärlet och en lite bättre åtdragning av slangklämman på kylarslangen från kylaren...så finns där inget mer vatten läckage...

och nej det var ej kondens vatten från ac:n....=0)

men tack för hjälpen ändå....

Adsense Management by Losha