Visa fullständig version : ECU:n


OzO
2002-03-15, 09:06
Trycker du plattan i mattan när du t.ex. ligger i 2:an så kommer ECU:n inte ge dig fullt laddtryck för att skydda motorn. Däremot om du trycker ner gasen lite långsammare men bestämt får du fullt laddtryck.

Har du kört på CP-soppa (t.ex. 95 oktan) och byter till 98 så kan det vara läge att nollställa ECU:n för att få max effekt (samma sak gäller om du byter från 98 till boostad soppa). ECU:n lär sig under tiden.

Men kika lite i engelska FAQ:n på http://www.sidc.co.uk/faq.htm#2.4
Där står det en hel del matnyttigt.
______________________________________________
http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif The Blue Pile of... Cr@p
"It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again"

ExOrdis
2004-06-10, 21:40
Eftersom jag tidigare testat racesoppa efter reset och upplevde en markant
jämnare och dragvilligare gång har jag nu beställt ett kit ECU dash från www.ecutek.com. Detta för att vi ska kunna testa och jämföra olika bränslen och vad dessa påverkar hos ECU´n. Även jämförelser mellan bilar är intressant tycker jag då till exempel Öhlinar-Stefans insugsmoddade går rejält mycket bättre än min. Förhoppningsvis går det att logga vad som skiljer i givarinputs och annat.

/Kjell

Evildead
2004-06-10, 21:40
En fråga till er som kört Imprezan ett tag.

Märkte att den tvekar ibland vid pådrag, släpper upp
så skjuter det på igen som vanligt.

Tanka upp med 98 och dynga i en flaska booster, efter en timme i stan började den gå rejält trevligt.

Är det så att man kanske skulle nollställa ECU:n, eller lär den sig eftersom
de nya parametrarna jag bidrar med? ie körsätt/bränsle m.m

-Chrille

Adsense Management by Losha