Visa fullständig version : Problem efter motortvätt

Raffe
2002-07-03, 20:48
Kolla alla kontakter och smörj med fuktdrivande medel (5-56), sedan kan du nollställa engine check lampan tror jag, någon som vet?

/Raffe
En person som inte har något i sitt liv som han skulle kunna dö för har ingen rätt att leva.

Phoenix
2002-07-03, 21:00
det låter nästan som om luftmängdsmätaren tagit stryk :(

Raffe
2002-07-03, 21:33
Det är väl bara att kortsluta dom två svarta kablarna under instrumentbrädan 2 långa och två korta blink = LMM.

/Raffe
En person som inte har något i sitt liv som han skulle kunna dö för har ingen rätt att leva.

BaDaniel
2002-07-03, 21:56
Vilka kablar och vart kommer det att blinka?

Tack på förhand!

Mvh Daniel

Raffe
2002-07-04, 10:28
Jag har inte gjort det själv men samma grej har kommit upp en gång tidigare och då var det LMM:n som hade pajat, jag vet att det finns folk som vet vilka sladdar det är...SAM eller nån....kommer ihåg att Evildead gjorde detta....

/Raffe

BaDaniel
2002-07-05, 18:20
Bilen bestämde sig för att sköta sig exemplariskt idag men jag ska snart ut och åka lite till så vi får väl se...

Tackar Ordis för den snabba hjälpen, utan Deltadaschen hade jag fått spruta hela motorn med 5-56 i stället för bara knacksensorn...

Mvh Daniel

Ps: Ordis, passar fjäderbensstaget?

ExOrdis
2004-06-10, 20:40
>Vilka kablar och vart kommer det att blinka?
>
>Tack på förhand!
>
>Mvh Daniel

http://www.batauto.com/Subaru.html

Ut och kolla genast!!

Ses på åsen.

ExOrdis
Jahapp, det var den knäppaste knacksensor jag stött på...
Fungerar ibland, åhh vad kul med intermittenta fel. NOT! x(
Läge att byta ut den + eventuellt kablage snarast.

/K

ExOrdis
Andreas tog det i sin bil, det saknades! ;-)

Jag PM:ade dig Andreas tel.

Du Daniel, en fundering, vet du om det staget passar i bak?
Det skulle vara intressant....

Kjell med "rallybucklad" högersida.

BaDaniel
Gjorde imprezan blank och fin idag, både innvändigt, utvändigt + en försiktig motortvätt.

Först var det inga problem men efter varmkörningen när jag ska kliva på lite mer händer det i stort sett ingenting, lite hack, hack och sen kommer den ganska långsamt.
Kör försiktigt hemmåt när check engine lampan plötsligt blinkar till för att senare börja lysa konstant.

Ngn som har en idé om vad som kan ha hänt?

Det känns som att den missar en burk under acceleration men får det kontrollampan att lysa?

Mvh Daniel

Adsense Management by Losha