Visa fullständig version : luftfilter funderingar?


nisse
2003-01-05, 23:26
LAST EDITED ON Jan-05-03 AT 11:27PM (GMT)[p]http://www.knfilters.com/typhoon/69-8000.pdf

passar detta en 00? ser ut att vara likadant? eller ser jag fel?
-Grön -00- umeÅ-

nisse
2003-01-12, 10:40
ingen som vet?

-Grön -00- umeÅ-

Plogen
2003-01-12, 10:50
Om jag ser rätt så är det till en WRX, med andra ord passar det inte GT00

Kan även ordna luftfilter, PM:a för mer info.

/Plogen
_________________________________________

Subba till salu! 451 mil.. över 300 BHP..

http://bbs.impreza.nu/dcforum/DCForumID20/136.html#
_________________________________________

Plogen
2003-01-12, 14:02
>
>Vad är det för skillnad på gt och wrx ang luftfilter?
>/Adde

Det är ganska många saker som skiljer i motorrummet, om man ställer en GT och en WRX brevid varandra....

/Plogen
_________________________________________

Subba till salu! 451 mil.. över 300 BHP..

http://bbs.impreza.nu/dcforum/DCForumID20/136.html#
_________________________________________

Matmor
2003-01-13, 15:44
Jag har ett koniskt K&N-filter nu, men funderar på att testa orginalfiltret/-boxen (K%N-filtret satt på när jag köpte bilen).

Som jag uppfattat det skulle jag få lite mer driv på lägre varv med orginalfiltret, men sämre effekt speciellt vid högre varv? Stämmer det?

Är det någon som har koll på om bilen skulle gå rikare eller smalare med originalfiltret?

\Kalle

SecretAgentMan
2003-01-13, 15:48
Problemet med öppna filter är att bilens originalecu inte är mappad för det, och man får områden där det går snålt (vilket upplevs som mindre vrid).

:)

På en standardbil skulle jag skippa luftfilterpillet, och begränsa det till att plocka bort insugssnorkeln.

/J

Subaru - The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 - Gelleråsen 1.21 - under 1.20 2003?

Matmor
2003-01-13, 16:17
Jag har kat-löst 3" hela vägen. Anledningen att jag undrar är att om bilen generellt inte går lika snålt med orginalfiltret utan att man märker nån större prestandaminskning, så skulle det kännas lite säkrare att köra med det (har en Dawes-device men ingen AFR-mätare...)

\Kalle

OzO
2003-01-13, 20:52
>På en standardbil skulle jag skippa luftfilterpillet, och begränsa det
>till att plocka bort insugssnorkeln.

+ fundera på leka lite med koner á la Turbo Center. Stabilt.

________________________________________
http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: [link:www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi2|The Blue Pile Of... Cr@p!] ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif
~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
"It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again"

ADDE.H
2003-11-19, 20:43
>Om jag ser rätt så är det till en WRX, med andra ord passar det inte
>GT00
>
>Kan även ordna luftfilter, PM:a för mer info.
>
>/Plogen
>_________________________________________
>
>Subba till salu! 451 mil.. över 300 BHP..
>
>http://bbs.impreza.nu/dcforum/DCForumID20/136.html#
>_________________________________________


Vad är det för skillnad på gt och wrx ang luftfilter?
/Adde

Adsense Management by Losha