Visa fullständig version : G-tech,0-100


corny
2002-06-20, 21:35
Är det någon som har fått några
bra tider.
Jag tror att jag måste öva på
starterna,det är ju sååå kul
med rödljus race.

Trimma mer kanske?
0-100 fulltank 6,2=nej bra,
har provat 4 gånger på ganska dåligt
underlag.

omar
2002-06-21, 13:08
Tja
Jag fick 5.43 med helt orginal bil när jag körde!
Polaren körde 5.35s med orginal han också.
Mvh Omar

corny
2002-06-22, 17:43
>Tja
>Jag fick 5.43 med helt orginal bil när jag körde!
>Polaren körde 5.35s med orginal han också.
>Mvh Omar


Någonting är fel.

corny
2002-06-22, 20:43
Är det någon som vet vad
prestandan på sedan vs combi
är original,års mod-99

omar
2002-06-23, 13:04
Inte alls.. inget va fel med tiden däremot om det stämmer med verkligheten e en annan sak.
5500rpm och dumpa kopplingen hänsynslöst :)och platta ....katapult jiiiiihhhaaaaa!!!!
Mvh Omar

Aquila
2002-06-23, 17:36
>5500rpm och dumpa kopplingen hänsynslöst :)och platta ....katapult
>jiiiiihhhaaaaa!!!!

HAHAHA!

/Aquila
NOW in upgraded version WITH Wheels!

corny
2002-06-23, 19:01
>Inte alls.. inget va fel med tiden däremot om det stämmer med
>verkligheten e en annan sak.
>5500rpm och dumpa kopplingen hänsynslöst :)och platta ....katapult
>jiiiiihhhaaaaa!!!!
>Mvh Omar


Tack för tipset.
Nu måste jag ut och prova.

Evildead
2002-06-23, 22:16
jepps, inga problem att sätta bra tider då :-)

Blev eggad och var ut o provade i regnet...satte en 4.89 med tokspinn på 1:an och 12.93s/175kmh inkl. fuel-cut på 4:an :O

corny
2002-06-23, 22:39
>jepps, inga problem att sätta bra tider då :-)
>
>Blev eggad och var ut o provade i regnet...satte en 4.89 med tokspinn
>på 1:an och 12.93s/175kmh inkl. fuel-cut på 4:an :O


6,03=måste öva mer,snyft

corny
2002-06-23, 22:42
>jepps, inga problem att sätta bra tider då :-)
>
>Blev eggad och var ut o provade i regnet...satte en 4.89 med tokspinn
>på 1:an och 12.93s/175kmh inkl. fuel-cut på 4:an :O


Hur moddad är din då? hk?

Evildead
2002-06-23, 23:29
Ingen aning om effekt, säg 218+...Tek3 -map, 4" ->3"avgas/filter portat och filat här och var plus lite småtjafs.

Kvarnis
2002-06-24, 17:18
Enligt testen B.S av G-tech så vissade den konstant ca. 1 sek för låg 0-100 tid, men stämde väldigt bra på 0-402m...

/Kvarnis

omar
2002-06-25, 06:23
Vet inte om den visade om g- Tech visade rätt eller fel men Bilsport och Teknikens värld har klockat en orginal Impreza till runt 5.7 riktiga.
Så att köra 6.7 det kör man på en halvmiss!!!
Mvh Omar

SSE
2002-06-25, 11:02
>Ingen aning om effekt, säg 218+...Tek3 -map, 4" ->3"avgas/filter portat och filat här och var plus lite småtjafs.


Evildead - Litt off-topic, men får du fuelcut med Tek 3 map? Har du selv mappet med DeltaEcu eller fått ferdigprogrammert box med spesiell map fra UK?

Mvh Simen.

SecretAgentMan
2002-06-25, 11:18
....nu skall jag gå tvärtemot här. ;)

0-100 på Imprezan, och 402 meter rattlås har mer att göra med hur elak man är mot bilen, än om man har plockat bort insugssnorkeln...

Handen på hjärtat...spelar det någon roll egentligen? Att börja oroa sig för att man inte kommer under 6 sekunder känns lite trist, speciellt om man var nöjd med bilen innan?

Upplever man däremot bettan som direkt seg är det enklare att be någon vänlig själ med Ecuteks loggningsprogramvara att kasta ett öga på laddtryck, soppa och tändning.

:)

Ni som vill prova 0-100, se till att spänna upp drivlinan innan ni kliver av, varva ~5000, hitta precis där kopplingen börjar ta, kliv inte av utan lyft foten snabbt, det kräver lite övning för att få till en bra start utan onödigt våld eller slir - lite som MC-pojkarna gör (kanske inte riktigt lika mycket slir).

Det gäller att få med sig laddtryck på 1:an när det bär iväg, annars dör det bara.

Och det viktigaste av allt, Omar "växellådsmarodören från Haninge" tipsade om detta - låt växlingarna ta den tid det tar så håller det bättre, stressa inte lådan med fullgasväxlingar om ni inte vill renovera den. ;)

/J

Subaru - The Beauty of All Wheel Drive

Banträffsansvarig SSI

Lasse
2002-06-25, 11:32
LAST EDITED ON Jun-25-02 AT 12:04PM (GMT)[p]Min koppling slirar ganska ordentligt när jag försöker göra snabba starter, trots att jag gör som vår käre doktor säger ;). Det luktar f-n med bränd koppling. Konstigt att kopplingen inte klarar av en helt omoddad bil. :(

SecretAgentMan
2002-06-25, 11:36
LAST EDITED ON Jun-25-02 AT 11:36AM (GMT)[p]Då slirar du för mycket. ;) Släpp snabbare. :D

/J

Subaru - The Beauty of All Wheel Drive

Banträffsansvarig SSI

Lasse
2002-06-25, 12:03
Ok, ska genast ut och testa! :D

griml0ck
2002-09-27, 00:21
Vad händer när man släpper koppling vid 5000-5500 varv? Far varven ner eller måste man växla direkt (för man tappar väl bara laddtryck av o varva ur han)? Har inte vågat mig till o testa än. Om jag ska starta "bra" brukar jag varva upp han i 3000+ varv o släppa kopplingen ganska fort o sen gasa till 5000+ på ettan innan ja växlar. Resterande växlar drar ja ut till 5500+ varv. Det går väl inte fortare om man varvar ur han till 6000+?

The red Shagaru Impreza of Gefle

2ny
2004-06-14, 20:43
jag körde på 6 blank med en passagerare o kvarts tank men jag tror att det går att göra bättre med sjysstare start.
helt orginal 01a provade iofs bara 2 starter.

Golvis
2004-06-14, 21:33
Körde också på 6.2, men jag vet verkligen att det hade gått att göra bättre. Fanns mycket att skylla på, men det ska jag inte göra nu, får återkomma med resultat igen:-)

MickeM
2004-06-15, 07:16
Slutsats: Jag borde byta min AP-22 mot en G-Tech så jag får bättre tider? ;-)

Micke81
2004-06-15, 09:12
Så om jag köper en G-tech till dig så får jag din AP-22 ;)

/Micke

spooz
2004-06-15, 14:50
5.43 med original bil er garantert feil, dessverre.

Vi i evo.no har gjort MANGE målinger på forskjellige biler, og det er faktisk en del innstillinger som skal være satt korrekte på måleren, for at tiden også skal bli bra.

F.eks tilt factor, roll resistance, roll factor osv osv. Spesielt tiltfactor, som avgjør NÅR målingen skal starte. (f.eks 0.1G) Dette er forskjellig på en stiv senket bil, enn f.eks en myk bil med originalfjærer/dempere.

0-100 på 5.6 sek med 250-260hk Impreza:
http://www.evo.no/modules.php?op=modload&name=Reviews&file=index&req=showcontent&id=12

02 STi:
http://www.evo.no/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=1225

Andre målinger:
http://www.evo.no/modules.php?op=modload&name=Reviews&file=index

2ny
2004-06-22, 00:36
nu har jag varit ute igen, regnade dock men det gjorde bara snabbare tid. starta på 4200 varv ungefär fick en tid på 5,1 sek. han tyvär inte fortsätta hela vägen till 400m men men, får ta det nästa gång.
då jag varvar ur bilen till 7000innan växling till 2an går det fortare om jag växlar vid 5500+`?

största problemet är att få bra id på torrt.
helt orginal wrx 01 "konstig modell"
(240hk enligt furstenhof)

Groover
2004-06-27, 22:01
Läser flera som "fått till en repa på X.XX men med mkt hjulspinn på den". Att endast köra "singel-repor" och räkna den bästa kan ge riktiga fantasi-siffror:-(. G-tech har ju lite varierande resultat och enligt instruktionerna skall man för att få (någorlunda) tillförlitliga resultat köra:
5 repor och ta bort det bästa resp sämsta resultatet och ta ett snitt på de övriga 3. ELLER
10 repor och ta bort de 2 sämsta resp bästa och ta ett snitt på de övriga 6.

5,62 enligt ovanstående instruktioner. WRX-03 Std.

Den som ingen turbo har...
han får åka utan bar

Amit
2004-06-28, 03:05
jag fick 5,85
Amit

Niklas
2004-06-28, 07:52
13.03 fick jag i helgen med Clion! :D

Känns ganska roligt att rulla fram till ett rödljus, stanna, slå nolla mätaren, se "-Go-" blinka i displayen och göra sig redo för start. :)

Hur gör ni när ni kör och vill mäta 0-100? Jag tycker det är lite svårt att hålla koll på både vägen och mätaren. Fortsätter man att gasa efter 100km/h så börjar den ju mäta 402m istället för 0-100.

Groover
2004-06-28, 08:12
Brukar gasa förbi 100 upp till ca 110 så man är säker på att 100 är passerat. Då börjar G-tech mäta 402m-tiden men så fort du släpper av och börjar bromsa ställer den om sig för att börja mäta 100-0 !
När du sedan stannat visar den 0-100 tiden (omväxlande med 100-0 tiden tror jag att det var)

Den som ingen turbo har...
han får åka utan bar....

Niklas
2004-06-28, 08:18
Nej, men sträckan för 100-0 i fot räknat. ;)

Ok, det var ju smidigt. Räcker alltså att man släpper av efter 100km/h innan 402m för att man skall få 0-100 tiden. Tack!

Groover
2004-06-28, 08:30
Ja just det ...så var det nog. Har aldrig varit så intresserad av 100-0 informationen. Det är ju 0-100 som är Svensk (och utländsk)industristandard ;)
Du får tänka på att ha stödkrage när du testar med Clion- risk för whiplashskada annars:D

Den som ingen turbo har...
han får åka utan bar....

Niklas
2004-06-28, 08:56
Groover: Clion är ett monster, ett jävla monster! Klämde höger pekfinger i dörren i biljäveln igår när vi kom hem från Dalarna. Slog i precis under nageln. Helvete vad det gjorde ont! Nu sitter jag med ett plåster på fingret och har bestämt mig att den skitbilen aldrig skall få leka med G-Techen igen! x(

Groover
2004-06-28, 09:36
Älj: Clion känner nog att du bara har :7 för Subban. Du skulle nog ge den lilla Renaulten några :* så klarar du nog dina fingrar ;)

Den som ingen turbo har...
han får åka utan bar....

Niklas
2004-06-28, 11:11
Jag satte på två dekaler på Clion igår...tror det var därför den klämde mig! :D

Groover
2004-06-28, 13:35
Hmmm... inget verkar klara sig från din "klistermani" ;-)

Den som ingen turbo har...
han får åka utan bar....

2ny
2004-06-29, 20:44
har man en lite nyare G-tech e det bara hålla stumt den mäter alla tider på engång 0-100, 20m, 200m, 300m, 400m, 100-0, m,m
nu är jag nere på 5,9 på torrt fortfarande orginal bil, men är fortfarande säker på att det går att köra snabbare.

:-)

Niklas
2004-06-30, 07:45
2ny: Du menar den som kostar 3000kr? Deras deluxe modell?

down_the_drain
2004-06-30, 13:51
Fick precis min G-Tech Pro ( 2900:- ), helt kanon. Registerar allt på engång, så man behöver inte välja vad man skall mäta.

/Peter

>2ny: Du menar den som kostar 3000kr? Deras deluxe modell?

Niklas
2004-06-30, 14:16
"G-tech Pro" eller "G-tech Pro Competition"?

MickeM
2004-06-30, 14:23
Hur är det med alternativen från http://www.race-technology.com ?
Jag är hemskt nöjd med min AP-22, programvaran är gratis.

/MickeM

2ny
2004-06-30, 14:43
ja den kostar väl där nånstans runt 3000:-
verkar stämma rätt bra tiderna oxå. :)
vet inte exakt va den heter eftersom det inte är min egen, bara lånat den av polarn ett par gånger. tror det skulle bli dyrt om man skaffar sig en sån leksak själv. kommer man ju ligga och dra igång den där vid varje rödljus om någån ligger och hetsar och har sig. det blir ju så man ser virveln i tanken.

down_the_drain
2004-06-30, 16:55
>"G-tech Pro" eller "G-tech Pro Competition"?

Competition var det jag fick. Hyfsat trafik farlig e den oxå. Kollar juh inte lika mycket på vägen numera:D Kul m växlings lampor. Trodde inte att den skulle fungera så bra iom att den bara "lyssnar" hur mycket motor varvar. men fungerar gör den:P

/Peter "som nu har lekt upp en tank tack vare G-Tech"

2ny
2004-06-30, 20:33
men du har väl kalibrerat den efterbilen o så?
annars ligger ju inte varvet korrekt.

Manor
2005-12-19, 07:19
>Är det någon som vet vad
>prestandan på sedan vs combi
>är original,års mod-99

Personligen så vet jag att kombin är betydligt värre än sedanmodellen ;-). Extra bra prestanda blir det med dragkrog och en husvagn efter...

mvh Mats N

Adsense Management by Losha