Visa fullständig version : Åk med klubben till Svenska rallyt 2003!

Toni
2002-11-06, 18:18
Svenska Subaru Impreza klubben upprepar de senaste årens succé med billigt klubbgemensamt boende. De som var med förra året minns lyriskt det perfekta läget mitt inne i skogarna där specialsträckorna går, den goda frukostbuffén som ingår i priset, tjejernas chokladtårtor till kvällsmaten samt såklart alla som snarkar ikapp i sovsalen!

Vi bor i en restaurerad byskola i Sörby en mil ifrån Hagfors där vi har ett helt klassrum till vårt förfogande. Nytt för i år är att serviceplatsen är flyttad till flygfältet i Hagfors vilket ligger åt det håll vi bor. Det är därför om möjligt ännu större tryck på bra boende i trakten. Priset för klubben för sovsalen har också gått upp något sen förra året men vi håller priset för betalande medlemmar 2003 oförändrat och subventionerat till 200kr per dygn.

För icke-betalande medlemmar och anhöriga till betalande medlemmar (max 1 per betalande) tvingas vi till en höjning till 300kr per dygn. Dessa priser förutsätter i år betalning i förskott till klubbens PG-konto senast den 25 januari 2003. Ingen platsgaranti ges utan först till kvarn av förskottsbetalande gäller.

Man kan också betala på plats i sista stund om det skulle råka finnas restplatser men då är priset 400kr per dygn oavsett medlems-status. Man tar med sig egen madrass eller annat liggunderlag samt sovsäck. Ca 20 personer ryms i sovsalen.

Precis som förra året kan man för tilläggskostnad få kaffe/te i termos och lunchmacka att ta med ut på sträckorna och det serveras lagad kvällsmat typ husmanskost för de som så önskar. Allt detta betalas på plats direkt till de vi hyr av och behöver inte förbokas.

Anmälan görs genom att :
 Sätta in den aktuella totalsumman på postgiro 129772-0.
 Ange ditt medlemsnummer och/eller bilens registreringsnummer
 Skicka i samband med betalning en bekräftelse på anmälan med e-mail till tonidangelo@spray.se . I titeln på mailet skriver du ”Boende Svenska rallyt”. I själva mailet anger du:
1) Namn och medlemsnummer/regnummer
2) Vilka nätter betalningen gäller för och för hur många personer

Ytterligare information och vägbeskrivning skickas ut i slutet på januari månad till de föranmälda.

OBS! Det är BETALNINGSDATUM som avgör vilka som får bo om det blir fullbokat. Missar man att betala går boendeplatsen vidare till någon annan. Detsamma gäller om man betalar för lite pengar i förhållande till medlemsstatus. Se alltså till att ha betalt medlemsavgiften för 2003 för att få det lägre dygnspriset. Notera speciellt också att INGEN återbetalning kommer ifråga vid ev. sjukdom eller liknande. Priset är så pass lågt att klubben måste kunna lita på att större delen av vår kostnad täcks.

PS: medtag pulka med grillveden, grillkorv, termos, långkalsonger, sportunderställ, MYCKET varma kängor och en morgontidig inställning.

Toni
2002-11-06, 18:24
Japp, kommer själv på att jag såklart missat en viktig detalj.
Datumen är torsdag 6 februari t o m söndag 9 februari och dessa är också tidigaste ankomstdag respektive senaste avresedag.

Niklas
2002-11-06, 21:56
Jag kommer troligen att åka till Svenska Rallyt med min svåger och två kompisar. Vi har (säng)sovplatser inne i Hagfors. Dock hade det varit väldigt skoj om man kunde åka ut tillsammans. Vet inte om jag kommer åka med Subarun eller om vi åker upp i en av skåningarnas Hyundai jeep. Kommer ni planera sträckor i förtid eller görs det "on the fly" när ni väl är där uppe? Hade varit skoj att vara ett regält gäng när vi skall ut i skogen!

http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru - [/i]All we'll drive![/i]

Toni
2002-11-07, 10:04
Finns väl mobiltelefoner om man vill stämma av "on the fly".

Själv grovplanerar jag alltid i förväg och numera har jag några GPS-loggade favvo-ställen som jag gärna återvänder till. Men sällan vill alla åka till samma ställen eller sträckor utan det brukar bli polsk riksdag kvällen innan och sen delar man upp sig i flera grupper där man ansluter till den som man tycker passar bäst.

Mange
2002-11-07, 10:18
Kostar det något att titta på rallyt?

/Mange

Toni
2002-11-07, 14:29
All info finns på www.swerally.se

Man betalar rallypass eller inträde per sträcka

Toni
2002-11-07, 14:35
Sträckorna är spikade:

Fredag 7 februari
SS 1 Sågen 1
SS 2 Rämmen 1
SS 3 Granberget 1
SS 4 Malta
SS 5 Brunnberg
SS 6 (Ev) Hagfors Sprint 1

Lördag 8 februari
SS 7 Granberget 2
SS 8 Fredriksberg
SS 9 Lejen
SS 10 Vargåsen
SS 11 Torntorp
SS 12 Hagfors Sprint 2

Söndag 9 februari
SS 13 Sågen 2
SS 14 Rämmen 2
SS 15 Hara
SS 16 Brunnberg 2
SS 17 Hagfors

Niklas
2002-11-09, 15:34
Någon som har koll på något "dräparställe"? Förra gången åkte vi upp för att titta och hade ingen koll på var vi skulle hamna. Nu skulle det vara skoj att inte behöva chansa igen utan ha lite bättre koll på var man placerar pjäxorna! :D

Självklart blir det mobilerna i högsta hugg, men det kan vara skönt att ändå kunna planera lite i förväg. Vilka sträckor man skall ta, eventuella tips på vilka vägar man skall och inte skall köra på. Till exempel slutet på Sågen är ju så idiotiskt att det inte ens behövs nämnas... ;)

http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru - [/i]All we'll drive![/i]

FLeXible
2002-11-09, 18:10
Jag har bott i Karlstad en gång, Skåre rättare sagt för er Karlstadbor. (även om jag är norrman för tillfället).
Ska nog ringa och höra med några känningar och se om man kan få sova över.
300kr kostade väl ingångspaketet. Tar med någon kompis också.
Som Alien sa så hade det varit kul å träffat subarufolket och stått på sträckorna och hejat :)
Planera lite sträckor, byta telefonnummer osv..
Får ta farsans Toyota Corolla så länge.. tror inte jag hinner inhandla en MY00 innan rallyt. :(

//Chris

Toni
2002-11-11, 12:24
Älien,
du kan få hänga på mig om du vill. Har ett par bra ställen loggade i min GPS sen tidigare år. Är lämpligare att stämma av exakta sträckor någon vecka innan avfärd dock när man vet vilka övriga "stammisar" som ska med och vilka preferenser de har. Annars blir det ändå bara en massa ändringar sen om vi börjar snacka detaljer redan nu.

MVH
Toni

Niklas
2002-11-11, 12:41
Toni: Ok, låter gott! Självklart menar jag inte att vi redan nu skulle diskutera om vi skall stå till höger eller vänster om björken i femte kurvan. ;)

Får gå in lite närmare på detaljerna i januari.

LegacyLarsa
2002-11-11, 21:48
Klart man ska med, man måste ju se hur "dom" här småbilarna klarar av vintern... ;)

/Larsa

Jall80
2002-11-14, 13:00
Ja har övernattningplats i Hagfors.. Ja skulle gärna vilja åka ihop med er andra som e med i klubben, roligare med fler subbor =) Man kanske får hälsa på er i Sörbyn... Någons telefonummer vore bra mitt nummer nummer e 0704955427

Toni
2002-11-26, 15:17
I nuläget (26/11) gott om platser kvar till klubboende. Vi har 8 personer inbokade och tar in minst 12 personer till.

Förskottsbetala + maila mig så är ni garanterade plats.
(Larsa t ex, ska du bo med klubben? Så bekräfta gärna per mail till mig att du förskottsinbetalat).

Toni

Toni
2002-12-04, 10:17
Exakta sträcktider och översiktskarta över SS finns nu publicerade på rallyts hemsida (se tidigare inlägg).

Mina personliga idéer om vad jag ska se ser ut så här just nu:
Dag 1:
SS1 Sågen (starten)
första service
SS4 Malta och SS6 Hagfors Sprint
eller
SS5 Brunnberg och sista service

Dag 2:
sovmorgon
SS8 Fredriksberg
SS10 Vargåsen
SS12 Hagfors Sprint eller sista service

Dag3:
SS14 Rämmen
SS16 Brunnberg eller SS17 Hagfors
ev sista service

Niklas
2002-12-04, 10:32
SS3/SS7 Granberget går bort varjefall (och den är inte med i din planering heller). Vi var där sist och det var först och främst långt att åka upp sen är det svårt att komma till sträckan förutom på slutet där alla är. Lyckligtvis fanns det ett stort fält som fungerade som parkering, där var regält med bilar och människor.
Att gå på SS1 Sågen känns lite riskabelt. Där brukar vara mycket folk och slutet på den sträckan går bort. Där blir långa köer och vägarna där förbi skall man försöka undvika. Nu vet jag inte hur det är vid starten och om du/ni har varit där förr utan problem att komma därifrån. Man har ifs några timmar på sig att ta sig därifrån till SS4, SS5 eller SS6. Angående SSSen i Hagfors är jag lite tveksam, brukar alltid vara mycket folk och om man inte är där först så ser man oftast inte så mycket. Fast det kan ju också bli väldigt skön stämning på en sådan tillställning...

Skickar din plan till mitt HQ i Skåne så får vi se vad de säger... ;)

Toni
2002-12-04, 12:40
Finns en enkel lösning på problemet mycket folk svårt att se: ta med en pall eller liten stege. Funkar kanon.

Niklas
2002-12-04, 12:56
Jo, det är sant. Många gånger man önskat att man hade det. Kanske dax att köpa en sån där liten 50cm stegpall som många har i köket... ;)
Annars brukar det gå bra för min del, jag är ju 1.90m :D

FLeXible
2002-12-05, 12:38
Styltor kanske?
Så är det bara att luta sig mot ett träd.
*vision* Just nu ser jag hela impreza klubben komma ut i skogen på styltor :D :P ;) :D

//Chris

Toni
2002-12-15, 10:52
Status: 14st anmälda till klubboendet i nuläget och jag vet 2 st till som ska betala in inom kort. Lokalen rymmer 20-25 pers beroende på hur trångt vi vill ligga.

Niklas
2002-12-15, 11:26
Har kontaktat Microsoft angående något trevligt pitpass till Subaru men det ser lite mörkt ut. Även hört med DICE-sthlm om de vill ha RSC1/RSC2 reklam på min bil. Jag och LaGGE kör med Subaru upp och kommer att bo i en liten håla några mil öster om Hagfors. Vi får se till att passa in minst en sträcka där vi kan stå och hejja tillsammans! :)

M3_GT
2003-01-08, 11:05
Jag kommer att köra från Halmstad. Nu när folk har hört att man har köpt impreza så ringer folk som idioter och frågar om dom får åka med till svenska blir nog till att höja bilen.

Niklas
2003-01-08, 11:31
När åker du? Vi kan åka karavan från Göteborg om du planerar att åka på torsdag eftermiddag / kväll (planerar att se starten och eventuellt rallyshow i Karlstad på torsdagen).

Regionsansvarig: [link:www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=gbg|Göteborg]

Toni
2003-01-08, 16:39
Klubboendet: status oförändrat d v s det finns fortfarande 5-6 platser kvar. Drygt två veckor kvar till sista anmälningsdag.

Om vi inte fyller lokalen med betalande medlemmar till sista anmälningsdag så har jag nu en del anhöriga/kompisar till betalande medlemmar som är intresserade att hänga med istället.

Alien, du står numera på preliminära listan för VIP-kortsprioritering till Subaru-stallet. Vi får bara hoppas på att vi får lika många VIP-kort som förra året av Subaru...

Toni

Niklas
2003-01-08, 21:36
*målar "Toni" med blod på väggarna och börjar dyrka*

Låter kanon! :D

Regionsansvarig: [link:www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=gbg|Göteborg]

modulated
2003-01-22, 20:55
Hur är det, finns det några platser kvar ?
Håller fortfarande på att bråkar med företaget
om ledighet, hittills utan resultat.

// Patrick P - sugen på rally och arg på företaget.

OzO
2003-01-22, 21:18
Jag med. Får inte ledigt! x( Men man får välan gäsa upp på lördagen då...

http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: [link:www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi2|The Blue Pile Of... Cr@p!] ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif
~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
"It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again"

christopher
2003-01-22, 21:24
fraSSe

Man kan ju bli sjuk...........;)
Lite misstänkt bara, om man tjatat om ledigt varje dag i 3 veckor innan

Men å andra sidan vissa saker missar man bara inte :)

Syns i Värmland :)
/
fraSSe

Niklas
2003-01-23, 08:39
Alien: "Jag vill vara ledig halv torsdagen och fredagen nästa vecka..."
Chefen: "Lugnt!"

:D

Har schemat ändrats för hur klubben planerar åka eller är det samma som Toni skrev för några veckor sedan? Skall försöka passa in så man kan vara på två ställen samtidigt...nästan...

Practos
2003-01-23, 08:44
>Alien: "Jag vill vara ledig halv torsdagen och fredagen nästa
>vecka...så vi kan väl lägga ner xbox-satsningen på bf1942 ?"
>Chefen: "Lugnt äljen du bestämmer !"

/var det så det gick till?

:D

Niklas
2003-01-23, 08:47
Practos: Ungefär...fast det var Strat's fel, inte mitt! :D ;)

BaDaniel
2003-01-23, 09:46
Jiiipiii!

Fick inte gehör när man frågade chefen om ledigt men igår räckte han fram ett faxpapper och frågade om inte det vore något för mig...

Eftersom jobbet är återförsäljare åt OZ har dom fixat så att jag får följa med subaru-teamet hela helgen.
Det står nåt i still med att man ska få träffa förarna på nära håll, äta och umgås i Subarus rallycamp!

Jag tar med mig kameran och hoppas på en trevlig helg!

Mvh Daniel
NB-Gummi

Toni
2003-01-23, 10:07
Status klubboende:
I princip fullt nu men någon enstaka AKTIV BETALANDE MEDLEM som betalar boendeavgiften på postgirot DENNA VECKA kan vi antagligen trycka in ytterligare i lokalen. Som vanligt gäller att maila mig först för att kolla att den inte är helfullt enligt inlägg nummer 1 ovan i denna tråd.

På fredag kväll den 24:e stängs boende-bokningen definitivt.

Toni

Niklas
2003-01-23, 10:18
LAST EDITED ON Jan-23-03 AT 10:19AM (GMT)[p]BaDaniel: Lyx... :p ...hoppas jag inte kommer behöva stå utanför banderollerna detta året... :D

modulated
2003-01-23, 13:48
Det sket sig totalt, så det blir väl till att göra som
Ozo å försöka dra upp på lördagen.

Sjuk är ingen bra idé, då lär jag bli hängd av arbets-
kamraterna när jag kommer tillbaka.

// Patrick P - redigt sur.

Toni
2003-01-24, 09:40
Rallyguiden för ca 80kr finns nu att köpa hos er närmaste OKQ8-station. Innehåller kartor, tider och all info som behövs.

Ska köpa mitt eget ex senare idag.

Toni
2003-01-24, 17:12
OK, nu stänger vi boendebokningen för i år. Så här ser det ut preliminärt för oss som bor i Sörby:
Tors kväll 14 pers
Fre kväll 22 pers
Lö kväll 20 pers
Fullsatt med andra ord. Mer info och vägbeskrivning kommer på mail i nästa vecka till er som är anmälda.

Vad jag personligen föredrar för helgen ser nu ut som följer:
Fredag:
08.25 SS1 Sågen (starten)
10.20 Service Hagfors
Lunch eller korvgrillning
14.15 SS4 Malta (mitt på, samma som förra året)
16.15 SS6 Hagfors Sprint

Lördag
11.15 SS8 Fredriksberg (vid hoppen)
Medhavd matsäck ätes under transport till SS10
14.30 SS10 Vargåsen (Colin’s crest)
17.05 Service Hagfors

Söndag
09.20 SS14 Rämmen (hårnålar uppför)
Lunch eller korvgrillning
14.25 SS17 Hagfors (krön vid starten)

På lördagen funkar planeringen utmärkt också om diverse löst folk ifrån Västerås/Stockholm etc vill hinna upp för att ansluta till övriga.

Toni

LegacyLarsa
2003-01-24, 19:25
Obs! Medtag Subaru som färdmedel! ;)

/Larsa

christopher
2003-01-24, 19:29
fraSSe

>Fullsatt med andra ord. Mer info och vägbeskrivning kommer på mail i nästa >vecka till er som är anmälda.<

Kan man få ett mail med info innan onsdag, drar nämligen till varmare breddgrader och kommer hem sent onsdag kväll. Det blir att sova några timmar sen ratta mot Värmland Wally, Wally :):)

Finns tex. sängar eller är det luftmadrass som gäller?
Tv, video (så man kan kolla på sporten och rallyfilmer)?
Samåkning från Tokhlm osv.

Man börjar bli lite sugen, fick precis "rallypasset" i brevlådan.
/
fraSSe

Niklas
2003-01-24, 20:39
LAST EDITED ON Jan-24-03 AT 08:44PM (GMT)[p]christoffer: I stugan sover man, man tittar inte på massa film! ;)

EDIT: Skall ringa till Skåne och höra hur deras planer ser ut, om något har ändrats. Sen börjar det bli dax för Alien att göra ett Skåne-vs-SSI schema.

christopher
2003-01-24, 22:33
fraSSe

Tar jag med mig mina Carskrap filmer så finns risken att du aldrig lämnar stugan :D
/
fraSSe

Niklas
2003-01-25, 13:34
Då är det tur att jag inte sover med klubben utan i en liten håla öster om Hagfors! :D

christopher
2003-01-25, 16:01
fraSSe

Har inte stenkoll på vart vi andra ska bo, men det låter som inte allt för långt i från din "håla". Kanske blir Carscrap film ändå :D
/
fraSSe

Niklas
2003-01-26, 09:20
Om jag inte har helt fel för mig så är er stuga en/två mil sydväst om Hagfors. Tror hellre jag sover än ser film och kör 10mil på kvällen efter en etapp.

christopher
2003-01-26, 10:58
fraSSe

Jag har alla tidigare år åkt över dagen till svenska, det brukar bli 70-80 mil.
Man är hyggligt "mör" när man är på väg hem, ändå har jag kört lite bekvämare långfärdsbilar. Värsta med "subban" är att det är omöjligt att köra i vanligt svensson tempo + ljudet som ett 3" fixar i 110-130 blås :D

Var uppe i Gävle på Gästrikland runt här om helgen och frasan var smart och plocka ur intercomen ur rallybilen, så vi satt med transport lurarna på ;)
Folk tittade dock lite undrande när vi körde i genom Uppsala och vid starten :D
Ljudet är kanon från 3" bara man inte åker för lågt :)
/
fraSSe

Toni
2003-01-26, 16:24
>Tar jag med mig mina Carskrap filmer så finns risken att du aldrig
>lämnar stugan :D
>/
>fraSSe

TV (dålig mottagning) finns i stugan men inte video. Det brukar vara en och annan som tar med sig DV-kameran ut på specialsträckorna så kvällarna brukar kunna vara ett tillfälle då man kopplar in DV-kameran på TVn och kollar polarnas upplevelser under dagen. Har själv köpt en DV-kamera i höstas som ska med ut i skogarna.

En annan sak: Mobiltelefonerna har ofta dålig täckning ute i skogarna och näten klarar sällan en kvart miljon åskådare som ska ringa samtidigt så var inställda på att använda SMS istället!

christopher
2003-01-28, 19:42
fraSSe

Drar till Kanarieöarna i morgon bitti :D åter på onsdag kväll innan svenska. Någon som åker från sthlm med omnejd, till svenska på torsdag 6/2??
/
fraSSe

Niklas
2003-01-28, 21:38
Torsdag
19.00 Startceremoni

Fredag
08.25 SS1 Sågen (med SSI)
10.10 Service i Hagfors (med SSI)
15.00 SS5 Brunnberg (med Skåne)

Lördag
11.10 SS8 Fredriksberg (med SSI och Skåne)
14.15 SS10 Vargåsen (med SSI och kanske Skåne)
17.20 Service i Hagfors (med SSI)

Söndag
09.25 SS14 Rämmen (med SSI och kanske Skåne)
14.10 SS17 Hagfors (med SSI och Skåne)

Nu hoppas vi på massor av snö och sprakande eldar så skall vi hejja fram våra blåa fantaster i år igen! :)

// Alien med LaGGE i högerstolen! ;)

Toni
2003-01-29, 09:03
Ja vi får väl se... "med SSI" är ju än så länge bara mitt eget förslag.

Helt klart är att jag personligen har några "måsten": Kolla service dag 1 är ett "måste" ifall det skulle bli som förra året att Tommi och Petter försvinner innan rallyt ens kommit igång. SS10 är ett annat "måste".

SS4 är inget måste men förra året stod vi bra uppe på en sten (nackdel dock att det inte var så spektakulärt, någon 90-graderssväng kanske vore bättre?).
SS8 har ju några häftiga högfartslyft men det är ju en del träd och sly som kan skymma om man står dåligt. SS14 ger möjlighet till riktig närkontakt med förbirusande bilar. SS17 är ny för mig men ligger bra till geografiskt inför hemfärden sen och beskrivningen i rallyguiden låter lovande.

Vi får väl se om övriga i stugan har några andra/bättre förslag.

Niklas
2003-01-29, 09:56
Jo, det är sant. Angående Vargåsen så är det stället bäst om det är mycket snö. Mindre snö innebär att vägen är bredare och risken för ett hopp ut i terrängen blir mindre. Men där ligger en dum sten i höger sida efter hoppet där EVO6an landade förra året, om jag inte minns helt fel. Den som pajjade hjulupphängning på högerfram. Det är nästan lite "Stoffes krasch varning" på det stället, förutom att farten inte är riktigt lika hög.

Niklas
2003-01-31, 19:58
Ryktena säger att SS5 skall vara årets sträcka enligt finska rykten. Ny sträcka för i år och tydligen skall det finnas en dum plats längs sträckan. Skall luska mer i var detta är...

Niklas
2003-02-02, 17:31
Söndag - 09.20 SS14 Rämmen (hårnålar uppför)

Var är detta på sträckan? Skåne-gänget tänker ställa sig vid "Gustav Adolf".

// Alien och LaGGE sitter och markerar vägar att köra och platser att besöka. ;)

Toni
2003-02-03, 17:09
>Söndag - 09.20 SS14 Rämmen (hårnålar uppför)
>
>Var är detta på sträckan? Skåne-gänget tänker ställa sig vid "Gustav
>Adolf".

Visst, Gustav Adolf är bra. Man kan stå VÄLDIGT nära i skogen när bilarna susar förbi. Eftersom träden ligger så nära inpå vägbanan brukar det inte behöva vara avspärrat så man kommer intill. Vi har stått där för två år sen och då fick Perra ståendes bakom en telefonstolpe vid vägkanten en rejäl avgasknall av Didier Auriol rakt i örat. Lycklig min hade han då! (Perra, alltså)

Men jag vill gärna prova ett ställe som jag inte varit på förut men som jag hört ska vara bra. Det är nästan precis mitt på sträckan efter att sjöarna precis passerats. Även Phil Mills nämner stället på http://www.wrc.com/en_GB/Rallies/Content/2003_S/StageReviews/SS14.htm

Niklas
2003-02-03, 18:27
Jag och LaGGE hänger på er på söndagen så vi åker dit ni åker. :)

Niklas
2003-02-04, 09:56
Här har ni lite info om Brunnberg som jag fick då jag pratade med herr Conny som är sträckchef för sträckan. Texten är kopierad från ett internationellt rallyforum - därav engelskan. Folket på detta forum har försökt få fram information om ett/flera grymma ställen längs denna sträckan.

Just talked with the "stage commander" of SS Brunnberg. He told me that they have about 70cm snow and nice banks on the sides of the road. He didn't say anything about a special place but he said that the best place would be to come in from the south (the road that pass Knoände). At the stage walk towards the finish where the road is wide, quick and twisty. If you walk towards the start the road is more straight. So according the the commander the best place is at the lakes called "Lövsjöarna". We should NOT use the entrance from Uvanå tho, since there will be A LOT of traffic since SS Rämmen is close to the east.
Could this be the place? It didn't feel very "special" when he told me about it, but it might be a good spot to watch some rally. If it's cold, windy and snowy it will be very cold - the area is open with no trees...I think (a road between lakes).

Toni
2003-02-04, 13:55
>Texten är kopierad från ett
>internationellt rallyforum - därav engelskan. Folket på detta forum
>har försökt få fram information om ett/flera grymma ställen längs
>denna sträckan.

Vad är det för URL till detta forum?

Niklas
2003-02-04, 14:01
http://www.motorsportforums.com/forums/

Jag skriver endast i "World Rallying" avdelningen...

Toni
2003-02-04, 21:42
KANONVÄDER ATT VÄNTA!!!!! :D :D

Prognosen för Värmland säger snöfall t o m natten mot torsdag sedan sol, sol, sol :D (okej då, kanske några små moln också)
och temperaturer mellan -5 och -10 på dagen, lokalt neråt -20 på nätterna. Kan inte bli bättre väder för vinter-rally!

Enda plumpen är att min Impreza som jag anade blir försenad på bilskadeverkstan så det får bli hyrbil till Värmland för min del.

Toni
2003-02-04, 22:20
>http://www.motorsportforums.com/forums/
>
>Jag skriver endast i "World Rallying" avdelningen...

Hmmm... läste de negativa synpunkterna om hårnålarna uppför på Rämmen. Lät trovärdigt. Kanske ska man skippa den på söndag och ta det där stället 2km ifrån slutet på Sågen på söndagen? Det är anmärkningsvärt svårt tycker jag annars att hitta spektakulära ställen. De bra ställena beror så mycket på farten och hur de tar kurvan och även om man själv kör sträckan så missar man lätt guldställena eftersom man kör mer normalt.
Hoppas inte "hela världen" samlas vid Colin's crest nu efter all uppmärksamhet för där finns inte enormt med bra plats. Nåja, jag tar med stegen så klarar jag mig iallafall.

Förresten Alien, när har du tid att jobba mellan alla dina forum posts? ;-)

Niklas
2003-02-05, 08:48
Hehe, som sagt, när man kompilerar ny version av spelet i 60 minuter hinner man med en hel del posts, samma sak när spelet har en inladdningstid på några minuter. Sen tar man ny data från servern också, räkna med allt från 5-30 minuter och slutligen så kan spelet vägra gå igång under en dag. Nog finns det små luckor att slå ihjäl dötiden på... ;)

Niklas
2003-02-05, 09:02
Angående Rämmen så kanske slutet funkar, vid "Gustav Adolf". Fast Sågen är ju före Rämmen så tidsmässigt vore Sågen bättre. Det lär vara mycket folk ute på söndagen...

SecretAgentMan
2003-02-05, 09:07
...OM jag får ihop Silverpilen blir det eventuellt en resa på lördagen...och då är ju Fredriksberg SS8 ett lämpligt ställe att möta upp er på...men vart tänkte ni parkera?

http://www.swedishrally.com/swe/images/ss8.jpg

Start, eller mål?

/J

Subaru - The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 - Gelleråsen 1.21 - under 1.20 2003?

Niklas
2003-02-05, 09:20
Fredriksberg är det hoppen som gäller, men jag har inte full koll på var man kör in till dem. Om jag inte är helt fel på det så är det vägen öster om start som går in till Yxtjärnshöjden men tycker inte sträckningen stämmer där. Skall vara en vänstersväng efter rakan fast sen svängde det ifs höger och det är kanske en mycket kraftigare sväng än första vänstern...

Toni
2003-02-05, 12:32
Jodå, det är den lilla gröna vägen efter starten som går ner mot Yxtjärnshöjden. Man svänger in där och kör tills det slår stopp. Sen är det bara att parkera och gå. När man kommer ner till sträckan finns det lite olika ställen att stå på. Förra året gick vi höger emot färdriktningen i svagt uppförslut och jag kan tänka mig att man börjar leta där efter bra platser. Men det finns krön åt båda hållen som jag förstår det. Det som är eländigt med dessa hopp är att det dels är tät sly-skog inpå vägen samtidigt som de brukar tvinga in publiken ganska långt in i skogen av säkerhetsskäl. Kan alltså vara svårt att se. Det kan vara lite taktiskt att fundera över hur det blir när bilarna väl börjar komma för då tenderar publiken att "tänja ut" avspärrningen på så man kommer närmare vägbanan och kan se något överhuvudtaget.

Man kan också kolla upp möjligheten att stå precis invid ett krön. En annan grej: ställ er inte bakom en grupp med stora flaggor för när de börjar vifta så missar ni allt.

Kommer ta med mig stegen hit. Själv räknar jag med att se max en timme för sen är det hög tid att röra på sig om man ska hinna till SS10.

Toni
2003-02-05, 12:41
>Angående Rämmen så kanske slutet funkar, vid "Gustav Adolf". Fast
>Sågen är ju före Rämmen så tidsmässigt vore Sågen bättre.

Jag har svårt att se att slutet på Rämmen skulle vara något speciellt. Det är precis som resten av Rämmen tät tallskog nära inpå vägen. Okej, fort går det och nära bilarna kommer man men eftersom jag aldrig sett Sågen men däremot Rämmen 3 gånger så provar jag gärna något nytt.

Niklas
2003-02-05, 12:56
Jo, det har du rätt i - angående Rämmen. Man ser inte mycket...

Problemet med Sågen är ju att man måste gå 2-3km till ett ställe som kanske inte är bra. Om man skall hinna därifrån får man gå tidigt, det tar ett tag att gå 3km när det kör bilar på sträckan. Sen köer då man är i slutet på Sågen. Sen åka till nästa sträcka. Kan bli tajt...

Toni
2003-02-05, 15:43
Nja, om vi ska till sträcka 17 så har vi gott om tid. Däremot måste man ju upp VÄLDIGT tidigt för att hinna ut. DET - kan vara jobbigt. Vi får se...

Mitt sista inlägg. Vi syns i skogen!

Niklas
2003-02-05, 15:47
Ha de, och glöm inte ropa på mig när ni ser mig... :)

LegacyLarsa
2003-02-05, 22:48
Imorron bär de av till skogs!

/Larsa med: deep blue mica med dubbelljussats och prodrivevinge!

Niklas
2003-02-06, 11:51
NU ÅKER VI NORRUT! :D

Ses i skogarna galningar...

christopher
2003-02-06, 12:09
fraSSe

Japp! nu é ré Rally, jag drar mot Värmland från Tokholm :D
Syns i skogarna:)
/
fraSSe

OzO
2003-02-06, 21:40
>Hehe, som sagt, när man kompilerar ny version av spelet i 60 minuter
>hinner man med en hel del posts,

Och du kompilerar 1 ggn i timmen då? :p;)

http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: [link:www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi2|The Blue Pile Of... Cr@p!] ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif
"It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again"

dlehtihet
2003-02-07, 23:59
satt och kollade på sammandraget på svt. Kunde nästan ta gift på att jag skymtade Max & Co vid vägkanten kokandes någonting i en stor plåtburk (!!?)

:-)

//Danne

OzO
2003-02-08, 12:16
Nix, Kraxan gömmer sig i fjällen nånstans. Däremot tyckte jag att Toni skymtades i VARJE bild!!! :D

Niklas
2003-02-09, 13:50
Det kan tänkas, de har stressat runt som skållade mandlar mellan sträckorna. :o

Själv fick jag nog av rallyt och alla strukna sträckor på lördagen. Lyckligtvis fick man se några grupp N bilar tack vare att man satt på SS1. Mer kommer i dagboken inom kort...

christopher
2003-02-09, 19:31
fraSSe
Man är lite mör efter en hel rally helg, själv gav jag upp i går kväll och styrde hem efter att på fredagen stått på båda sträckrona som blev strukna :( och hamnat i totalt trafikkaos med onyktra norrmän. Tror inte jag såg en onykter finne i år för ovanlighetens skull men desstå fler fulla norrbaggar, en fick dom hämta med ambulans vid "Collins Crest".......
Boendet och alla yttre förutsättningar var kanon men kommer någon kunna hota Grönholm eller blir det som i formel 1?

Tack för en trevlig helg alla :D

/
fraSSe

LegacyLarsa
2003-02-09, 22:16
Jaha, då var man åxo hemma, och man lyckades pricka in alla tre sträckor som bröts / ströks, men sista dagen (idag) var jag på ss 16 och såg på alla kvarvarande bilar i snöfall, åkte sedan 71-70:an i tron att det skulle vara rent, men tji fick man för alla från sälen hade tänkt samma sak... ;)

/Larsa

p.s. Jag och Äljen kan nog skryta med att vi var nog de enda som beställde in mjölk till maten i subaru-tältet... :D damen ifråga som fråga vad vi ville dricka blev rätt paff när man sager -milk, varpå hon frågar om den ska vara kall... :D :) ...dricker dom varm mjölk till maten i england? ;)

DS

Niklas
2003-02-10, 08:18
Larsa och jag ägde i Subaru-tältet! http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/hats/king.gif

Sso
2003-02-10, 12:48
Själv privade jag in 2 strykna SS, men enda som gjorde nått var SS5, på SS8 var vi ändå på väg. Hann med SS 1,3,5,8,10,13,17 + en service, så nu skulle man behöva lite återhämtning, trösten var ju att bräcka jobbarpolarna med nyinköpt Subaru-mugg, kepsen ligger kvar hemma dock..

Niklas
2003-02-10, 13:05
Fre: SS1, Service, SS5 (blev struken)
Lör: SS8 (blev struken), Service
Sön: Sov halva dagen hemma i sängen med en kramsjuk flickvän... ;)

Satt i bilköer längre tid än jag såg bilar på sträckor, det är inget trevligt facit för rallyt måste jag säga. Blir bara fler och fler bilar på mindre och mindre område runt Hagfors. Mina polare från Skåne kommer inte åka upp 2004, de blev väldigt besvikna att tävlingsledningen inte lät grupp N köra sträckorna som blev strukna. De såg sammanlagt 40-50 bilar på tre sträckor (dvs de 15 första på tre sträckor). Att betala 300 + 700 + bensin för det är inte direkt skoj... :(

Toni
2003-02-10, 17:13
Planering, planering, planering
och
tidigt, tidigt, tidigt (alternativt framfusigt, framfusigt, framfusigt)
och
bilkörning, bilkörning, bilkörning
nyckeln till kul på Svenska rallyt 2004 det är läxan ifrån 2003!

1 st norsk rally-folkhjälte + VM-rally 10 mil ifrån norska gränsen = mycket folk

Vi såg SS1 Sågen kanonbra dag 1, halvbra VIP-besök i Subarustallet med lunchstressade förare, slutligen 10 bilar på inställd SS5 Brunnberg.

Dag 2 alla WRC-bilarna över hoppen på SS8 Fredriksberg därefter köa en timme ut från sträckan sen plattan i botten så vi hinner precis se samtliga bilar hoppa över Colin's Crest.

Dag 3 SS16 Brunnberg samtliga bilar och två "snälla" avåkningar. Ingen trafik alls hem över Ludvika, Fredriksberg, Fagersta.

Jag fick en hel del bra DV-video filmat men jag har varken Firewire till datorn eller komprimeringsprogram så någon i Stockholm får hjälpa till om det ska bli något som kommer upp på webben.

Niklas
2003-02-10, 17:27
Trodde ni skulle till service en gång till på lördagen. Var riktigt skoj att vara där efter sista sträckan. Mycket mer tid mellan bilen och bussen för både Tommi och Petter. De skrev autografer, tog kort med Alien sidan om sig och blev intervjuade av tv. Mycket skoj.

Blocken
2003-02-10, 23:38
>Larsa och jag ägde i Subaru-tältet!
>http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/hats/king.gif

Ojojoj då... Ulrik & jag parkerade bakom FIA's buss i depåområdet (!) och träffade Michele Mouton på parkeringen bakom Citroëns buss innan vi åkte igenom hela depån och tog kort på Pirelliflickorna som lekte i snön. Safetypersonalen stod i givakt när vi åkte ut genom 'Refuelling Area'.

Bilder kommer.

/Block - med värsta MEDIA-passen tack vare PERRA VÄRSTING! :)

Blocken
2003-02-10, 23:40
>Jag fick en hel del bra DV-video filmat men jag har varken Firewire
>till datorn eller komprimeringsprogram så någon i Stockholm får hjälpa
>till om det ska bli något som kommer upp på webben.

Toni,

Känner en jävligt trevlig idrottskille som säljer sådant! Maila honom på block@impreza.nu ;)

/Block

Niklas
2003-02-11, 08:53
Blocken: Jag fick två kepsar av Pirelli-flickorna för att de tyckte jag var så snygg. Dessutom behövde jag inte lura in mig bakom avspärrningarna...hehe ;)

Blocken
2003-02-11, 16:43
Älj,

Det undrar jag om dom verkligen tyckte... Visste du förresten att hon den blonda Pirellitjejen har ett födelsemärke på högra skinkan? ;)

Har man riktigt passerkort blir man automatiskt invinkad på området ;)Och förresten - hade vi försökt planka oss in, så hade det inte varit på depåområdet, utan in på en sträcka! *asg*

/Mr Black & Der Mann (som sitter i Gbg & lurar)

Niklas
2003-02-11, 21:08
Blocken: Jag vet, det lilla märket har jag också kort på...kommer inom kort upp på nätet... :D

SecretAgentMan
2003-02-12, 08:48
Äljen - jag tror hon kände medlidande med dig, därför fick du ett par kepor.

:p

/J

Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen

Toni
2003-02-12, 10:36
>Äljen - jag tror hon kände medlidande med dig, därför fick du ett par
>kepor.

Jag var där.
När Äljen fick syn på Pirelli-tjejerna på andra sidan så stod vi inne i VIP-området. "-Tita, dom däilar öut Pirällli-kipsar..." sa Äljen lite lång i ansiktet.

Själv har man ju lärt sig ett och annat av framfusiga fräckhetens företrädare nummer 1 (Perra Värsting). Så jag uppmanade Äljen helt sonika: "Men va f-n, spring över mekanikerområdet då vetja, dom är ju ändå upptagna med Tommis bil just nu så dom märker inte dig när du springer förbi. Och be om två kepsar på en gång när du ändå är där hos tjejerna!"

Sagt och gjort.

Niklas
2003-02-12, 10:41
Som om jag snackar skånska...tsss...du klarar inte av att ljuga du Toni... :D :D :D

Adsense Management by Losha