Visa fullständig version : Fredag den 28:e Juni

Evildead
2002-06-24, 14:39
Är chansen jättestor att ni får vinka till mig.

Kl 04:30 startar jag i Skellefteå, beräknar vara framme i Ystad sent på kvällen :-)
Håller mig till E4:an så gott det går, åtminstone till Markaryd tror jag det var.

Helst av allt vill jag ha nåra kaffepauser med någon av er dårar någonstans efter vägen :-)

Niklas
2002-06-24, 14:58
Har du ditt eget Gumball3000?! - det så kallade "Dumball3000"... :D

Subaru - All we'll drive!

SpeedyGT
2002-06-24, 16:03
Hmmmmm, är faktiskt i Värnamo efter 16:00.
Du åker förbi där om du tar E4án ner.
Vore nice om vi kunde träffas då jag är MEGA nyfniken på din ECU:p

Evildead
2002-06-24, 18:52
Ballt!

Stockträsk borde passeras vid Lunchtime ja, runt halv 12 kan jag tänka mig.
Vi säger såhär, jag återkommer med detaljerad färdplan och klockslag
och ett mobilnummer för alla intresserade och kaffesugna

-Chrille

Evildead
2002-06-24, 18:53
Låter bra det, E4:an så långt det går blir det.
Får kolla mer exakt när jag dyker upp där då

-Chrille

Evildead
2002-06-24, 22:24
Hur lång tid tar det att köra Sthlm -Värnamo?
Då vet jag mer exakt när jag passerar där

SpeedyGT
2002-06-25, 07:11
Det är runt 40 mil så det borde ta 3½ tim.

OzO
2002-06-25, 09:04
Det här låter som nån Gevalia reklam! ;) Du är medveten om att det kan bli mycket kaffe! :)

Evildead
2002-06-25, 11:25
Haha, jo tanten sa det (som är där nere redan nu)
Ja, du lär ju inte komma ner på 2 veckor minst :-)

Tänkte mig också dokumentera den sista mohikanens resa och fotografera alla vapenbröder efter vägen, kan bli ett ballt litet reportage

-Chrille

Niklas
2002-06-25, 12:14
VA? Skall du sälja bilen?!

Subaru - All we'll drive!

Evildead
2002-06-25, 18:56
nä, menar bara att det blir lite ensamt...typ:
Radioteatern presenterar 'Den siste mohikanen'

-hallå! .....hallå! ...ingen här?

:D

Evildead
2002-06-26, 21:16
LAST EDITED ON Jun-26-02 AT 09:16PM (GMT)[p]Happ, då skall vi se

kl 07:00 stannar jag o dricker en kopp med Kvarnis i Ö-vik och fotar hans nya TMIC :-)

Nästa stopp verkar då bli först i Tokholm...Ordis?, klockan 11:30 -12:00

Sen var det i Värnamo kl 17:00 -17:30, Kaffe med SpeedyGT

Lite tunt va, visst borde det finnas fler efter E4:an? :-)

-Chrille med mobil 070-6611959

Lasse
2002-06-26, 21:48
Skulle vara trevligt att träffa Kvarnis och dig på fredag.

Wallinen
2002-06-27, 00:34
Hej, brukar inte skriva här men det har hänt.

Tänkte försöka möta upp nu när det kommer fint besök från norr.

Förmodar att du tar av E4 vid Markaryd och kör mot Vittsjö och Hässleholm. Ut på väg 23 mot Höör där du tar vänster mot Hörby i första och enda rondellen.
Du kommer väl vara i Hörby nån gång vid halv åtta, åtta.

Ska försöka fixa med mätare på fredag och då jag inte är bestyckad med nån händighet vet jag inte om jag får igång bilen denna sidan jul.

Kan jag så väntar jag på dig vid Hörby, bor själv i Lund, och bjuder på en Wiederbergare och visar var Prospeed har sina lokaler.
Wiederbergare??? Är en baguette... en riktig studentfavorit, du måste väl vara dötrött på kaffe vid det laget?

Har ditt mobilnr.

Ha en trevlig tur

Evildead
2002-06-27, 00:57
Wallinen:
Min slutdestination blir Borrby, och inte Ystad som jag först skrev...
kanske inte spelar så stor roll.
Hade tänkt svänga i Markaryd, men blir det åt rätt håll?

Evildead
2002-06-27, 00:58
Lasse:
pm:a Kvarnis..blir antagligen Statoil på morgonkvisten, skall ringa honom när jag närmar mig...sen har du ju också mitt nummer nu

OzO
2002-06-27, 08:25
Om du tar bettan över pölen och brummar ner till England så kan du få te och skons (stavn?) med sylt och grädde! Eller en pint. Vilket som passar... :)

Rymmer ikväll dit, skall bli j__kligt skönt att komma ifrån "IT-suger-hårdare-än-stålis"-branschen ett tag...

Lycka till på Gevalia-resan! Kul initiv faktiskt! :D

Lasse
2002-06-27, 09:58
Evildead:
Jag ska försöka få kontakt med Kvarnis. Jag antar att det är Statoil vid norra infarten du menar?

Wallinen
2002-06-27, 10:51
Det blir åt helt rätt håll, alternativet är att köra över Hässleholm och Kristianstad men det spelar nog ingen större rock'n roll.
Träffas vi ska du få en vägkarta så du hittar!

Evildead
2002-06-27, 17:22
Nu är subban fullpackad o klar

070- 6611959

signing off!

-Chrille

Evildead
2002-06-27, 18:59
Wallinen:

ring vid 20 snåret och kolla var jag är..har kommit fram till
att det blir 117 från Markaryd till Hässleholm, sen 23 mot Höör
13 till Hörby 11 till Tomelilla sen Lunnarp - hammenhög och Borrby

christopher
2002-06-27, 19:23
fraSSe

Hej du!!!!

Flagga när du åker hemåt om det blir vägen förbi Tokholm, så kan vi bli fler som möter upp(gärna helg el. kväll?)

/
fraSSe (i Impreza täta Haninge/Tokhlm)

Kvarnis
2002-06-28, 15:45
Då får man passa på att tacka Chrille för en trevlig pratstund på morgon kvisten.. iofs lite väl tidigt(1.hr före planerat) för att vara i min smak..:P

fast min välsmörjda käft borde stoppat upp han i ca 1hr så han kanske håller tids planen i övrigt ;)

Lätta på blyfoten nästa gång så hinner Lasse vad me oxå :D

Lasse. synd att du inte han me.. näst gång för du köra i kapp subbarus som du känner igen och stoppa dom så du får en prat stund...som jag gjorde med dig ..typ och omdisponerade 1 timme av min arbetstid :D

Tack för det trevliga iniativet Chrille.

ps. tog du med regnet däruppifrån :(...
min semester började med att himmlen öppnade sig....om du hittar nån sol där nere ta med den upp i så fall }>;):D

För bilen borde ju va mindre lastad då än den va nu...??..;)

/Kvarnis ..som inte lever före 0600

Lasse
2002-06-28, 16:16
Ja det var synd att man klev upp så tidigt, fast man har semester, för att se en dekalprydd Impreza bara åka förbi. :( Men det var kul att surra lite med Kvarnis ute i regnet. Denna grabb har något stort på gång ska ni veta! :D Hoppas vi kan ses på hemvägen Chrille!

SpeedyGT
2002-06-28, 20:33
Tja. man får väl tacka Chrille för pratstunden.
Mycket trevligt att träffa nya människor med samma intresse.
Han såg förvånansvärt pigg ut med 120 mil i baken:D
Kvarnis: Såg bilden på din IC :9:9:9 Vill ha, vill ha.

Kvarnis
2002-06-29, 10:17
:)
En FMIC är väl i regel bäst...men då man har j-vligt långt till alla fina baner, så blir det inte så många banträffar/år så kommer den nog att duga mer än bra.

Det byttes ut av föra ägren pga att han byggde en mer ren ban bil ...}>
Sen är den ju IC'n pre taped för vatten inj. oxå :) :D

Chrille hur länge blir du kvar där nere...på vägen upp kanske dom andra pytlarna åk på plats, om ecu'n hittat hit förstås ;)

/Kvarnis

Wallinen
2002-06-29, 13:27
Solen sken och det var en utomordentligt fin kväll när jag träffade Chrille i Hörby vid halv niotiden igår. Han såg fortfarande relativt pigg ut efter dom 135 mil han hade avverkat.

Han längtade dock till en soffa och nåt GOTT att dricka. Förmodligen utled på kaffe vid det laget:D

Vi körde upp till Prospeeds lokaler och kikade lite... kan ju vara bra att veta var dom finns}>
Stod där och svamlade en stund, inte lika länge som Kvarnis dock:D, utan efter ungefär tre kvart susade han vidare söderut och jag körde tillbaka till Lund.

Håller med om att det var ett mycket trevligt initiativ han tog.
Dessutom kan jag meddela att EVILDEAD verkar betydligt snällare än artistnamnet antyder:D

Ha en riktigt trevlig semester Chrille!

Kvarnis
2002-06-29, 14:15
Kan bara hålla med..Chrille borde kanske numera var aka:Nice Guy... ;)

/Kvarnis on the way to Umeå å terra lite jänks..:D

Evildead
2002-07-08, 19:41
Tja

Tackar och bockar själv på er allihopa!!!
har just kommit tebax till Skellefte, hyffsat mör denna gång, 2 snabba stopp
under hela vägen.

Sitter o glor på bilderna jag tog...fixar upp dem i morrn, för trött nu...

Synd Lasse att jag hade för bråttom den morgonen :-(

Kvarnis, ja vad säger man, Mr MRT....en timme kändes som 5 minuter :-))

SpeedyGT...jag hade lite sent återinträde i atmosfären första gången, fick ta om det som du minns, men hamburgaren var god :-) Kom upp till norrland och fiska nån gång :-)

Ordis...synd,,inga kort på bilen din :-/, men mkt trevlig pratstund på McDonalds.

Wallinen...vilken service, karta och vägbeskrivningen, ja allt, man bockar.
Ring mig nu i veckan ang. soppapumparna :-)

Nu på hemvägen såg jag en blå impa med 555 stripes strax norr Uppsala på E4 pekandes söderut...vem var det??

-Chrille

Phoenix
2002-07-08, 23:02
vad är det för soppapumpar det pratas om? :)

Airman
2002-10-05, 05:39
There's going to be held a road rally from Los Angeles to Miami in February 2003: the Players Run. The Players Run is held between 15th February 2003 - 22nd February 2003. We even have celebs (for those who care).

You find further information about the Players Run on www.playersrun.net

For the European fellas: Shipping the cars from Europe to Los Angeles and back from Miami to Europe is going to be organized.

After putting the stickers of the Players Run and our sponsors on your car you are allowed to put stickers of your company on the car, too!

One of the specials: Some of the streets are closed only for the Players Run. Have you ever thought about driving with your supercar as fast as you want on an US freeway? That'll be a blast!

We are also producing a coverage about the Players Run which will be sold to a TV station. Every car will be shown with your stickers in that special. Great advertisment for your company! Besides we're going to produce a Players Run DVD. Isn't that a great benefit participating in the Players Run?

Players will actually finish the mission in another country (but same day).

Entry fee is US $ 7500.-
(for one car with 2 persons, so you can share the costs)

Players Run is an 'by invitation only' event. Limit of cars is 100.

Less than 50 spots left ... So just fill out the online application form:

www.playersrun.net

Christian a.k.a. Airman

www.playersrun.net

www.gumballrally.net

OzO
2002-10-05, 09:07
What the helsike has this got to do with the orginal post??? http://smilies.uniquehardware.co.uk/cwm/3dlil/eek13.gif

http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: [link:www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi2|The Blue Pile Of... Cr@p!] ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif

"It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again"

ExOrdis
2004-06-10, 20:40
Tänker du passera Tokholm och isåfall ungefär när? Lunchtime?

ExOrdis
2004-06-10, 20:40
LAST EDITED ON Jun-29-02 AT 02:36PM (GMT)[p]Vill oxå passa på att tacka Chrille för en utomordentligt trevlig lunch på MC-Donalds i Kista vid 13.00. Då hade värsta farhågan om sketväder försvunnit mååånga mil tidigare. Kul att prata motorer över maten och att få höra en tomgångssång som inte låter ansträngd. :D
Fräck sponsorstripning på bilen åsså. Det var liite pinsamt att åka sniiksaaben till mötet så jag fick parkera en bit bort... ;)
Yepp, no more Evil, all Nice!

Adsense Management by Losha