Visa fullständig version : Gamla vanor....

LegacyLarsa
2003-10-05, 17:36
Pratades idag på brostugan om vi kanske ska ta och prova nya jaktmarker på söndagarna, dvs nya träffområden, säg, ett på norra sidan av stan och ett på södra sidan av stan.

Det bästa hade varit om man kunde ha haft något ställe inärheten till roliga vägar(roslagen-södertörn).
Så kom med förslag!

/Larsa

OzO
2003-10-05, 19:39
Hur ser intresset ut nu för tiden? Själv fick jag förhinder idag... :(

Men en fördel med att ha ETT ställe per månad (sthlm tänker jag främst på nu) är att alla (borde) vet var och när det är. Men personligen känns Brostugan som ett förbrukat ställe. Samma gäller Sjöhistoriska faktiskt... Kanske borde som du säger leta upp andra ställen och sen (beroende på hur intresset är) kanske slopa fast träff per månad och endast dra ihop regionsträffar spontant. Ni får skriva vad ni tycker. På sommarhalvåret fungerar dock Brostugan...

Annars kan väl Lissma fungera söderut? Vet dock inget om deras öppettider. Norrut har jag inget förslag.

(...jag flyttar denna tråd till Träffar)

http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: [link:www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi2|The Blue Pile Of... Cr@p!] ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif [br]"I would be unstoppable... if I could just get started!"

skytiskapilen
2003-10-06, 12:30
Om vi gör som Larsa och Kjelle föreslår så blir det nog som Göran förespråkar. De flesta lär nog åka till sin "lokala" träff en gång i månaden, medans några kommer på båda.

LegacyLarsa
2003-10-08, 20:17
Ingen som vet någon bra plats söder om stan? eller norr om stan?

/Larsa

LegacyLarsa
2003-10-21, 22:30
Jag och ordis var och kollade på ett kafe´ som finns efter bogesundsvägen, de verkar ha öppet på helger mellan 11-17 ska försöka åka dit till helgen och testa om det är ett bra ställe.
Parkeringsmöjligheter ska nog inte vara några bekymmer, och dessutom så MÅSTE man använda ratten för att komma dit ;).

/Larsa

skytiskapilen
2003-10-22, 11:02
Hör av dig om du vill ha sällskap på rek-turen!

LegacyLarsa
2003-10-22, 21:45
Det kan vara trevlig!
någon mer som vill vara med på en spontanträff för att kolla på ett nytt ställe?

/Larsa

migu
2003-10-23, 10:08
Låter skoj! Jag hänger på (lite beroende på när det blir förstås)
/Micke

OzO
2003-10-23, 12:01
Jag hakar... :)

http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: [link:www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi2|The Blue Pile Of... Cr@p!] ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif [br]"I would be unstoppable... if I could just get started!"

LegacyLarsa
2004-06-10, 21:40
Nu pratar vi Stockholm men iallafall, skulle man tex, köra varannan norr-söder?

/Larsa

ExOrdis
Instämmer helt med Larsa.
Varannan söder/norr verkar vettigt.
På norrsidan finns det iaf gott om fik i nära anslutning till
trevliga vägavsnitt där det inte krävs snittfarter uppåt 200
för att bli lite skojjsiga.

migu
Söder om stan finns ju Sturehof slott som ligger i Botkyrka, en bit in från gamla Södertäljevägen.
Norr om stan finns det väl ett fik någonstans längs Bogesundsvägen om jag inte missminner mig. Vägen till Sturehof är visserligen smal och krokig men lämpar sig INTE för några högre hastigheter; smal väg + mycket vilt och många söndagsbilister...
Bogesundsvägen är ju däremot en klassiker...

/Micke

ExOrdis
Bra förslag, bland det värsta som finns är ju köer ,rödljus och dyrt kaffe. ;-)

>Söder om stan finns ju Sturehof slott som ligger i Botkyrka,
>en bit in från gamla Södertäljevägen.
>Norr om stan finns det väl ett fik någonstans längs
>Bogesundsvägen om jag inte missminner mig. Vägen till Sturehof
>är visserligen smal och krokig men lämpar sig INTE för några
>högre hastigheter; smal väg + mycket vilt och många
>söndagsbilister...
>Bogesundsvägen är ju däremot en klassiker...
>
>/Micke

Adsense Management by Losha