Visa fullständig version : Blackrace i Stockholm inställt tillsvidare...

Strat
2005-04-25, 13:42
Tråkigt men sant... Mer info på http://www.blackrace.nu/

"

På grund av ändrade rutiner från myndigheter och förlängda handläggningstider är Blackrace Stockholm inställt tillsvidare. I skrivande stund kan vi nog tyvärr räkna med att som tidigast komma igång till sensommaren.
Mer information om detta kommer så fort vi får klarare besked.

Mvh
Lelle Olsson

"

syke
2005-04-25, 13:46
x( x( x(

De ändrar sig nog efter ett par birkadeltävlingar .. (kan man ju hoppas).

Ingen impreza som har planerat att vara med i lilla klassen?

Niklas
2005-04-25, 13:55
Eller så är det just faktumet att Birka fortfarande körs när Blackrace och Tullinge finns som gör att Myndigheterna inte orkar med bilfolket, avbryter sammarbetet och ger polisen resurser att sätta åt de illegala evenemanget och vips så hade vi ingenting kvar.

Birka har aldrig och kommer aldrig göra något bra för den lille Kalle som vill prova sin bil han kör till och från jobbet med. Snarare tvärtom.

syke
2005-04-25, 14:01
>Eller så är det just faktumet att Birka fortfarande körs när
>Blackrace och Tullinge finns som gör att Myndigheterna inte
>orkar med bilfolket, avbryter sammarbetet och ger polisen
>resurser att sätta åt de illegala evenemanget och vips så hade
>vi ingenting kvar.

Tror inte de kommer att "få" resurser för att sätta dit alla illegala evenemang, och även om de försökte (med blackrace nerlagt och tullinge stängt) så skulle de inte lyckas, pga att ännu fler skulle köra olagliga race.

>Birka har aldrig och kommer aldrig göra något bra för den
>lille Kalle som vill prova sin bil han kör till och från
>jobbet med. Snarare tvärtom.

Jag håller med till viss del, men samtidigt förstår jag de som kör birka, där alla möter alla (iaf de som vill) utan några större begränsningar / regler.

Niklas
2005-04-25, 14:17
Nu överdrev jag lite men men...

syke
2005-04-25, 14:38
>Nu överdrev jag lite men men...

Ställ upp nu, jag vet att du vill sätta blå pv:n på plats ;)

Niklas
2005-04-26, 09:39
Överlåter det åt Kami och hans EVO. Skulle vara skoj om en gammal japanare kommer och piskar alla jänks. Han skrev dock att han är dock rädd för att ge fullt då han kommer ha en topphastighet på över 200kmh. Han är inte blyg i sina inlägg, men effekten har han säkert. Får hoppas han får ihop bilen så han kan vara med i sommar.

syke
2005-04-26, 09:42
Frågan är om det räcker .. jänke-teamen har ju inte legat på latsidan heller .. den som lever får se!

Adam K
2005-04-26, 12:29
Grejen med lagliga/olagliga rejs är att några *alltid* kommer köra olagliga bara-för-att, liksom sprejmålare skulle klättra över varann för att måla upp den enda olagliga ytan om så hela stan utom riksdagshuset blev legal målarzon.

Problemet blir ju inte mindre av att det nu bara finns olagliga rejs....
/A

pannan
2005-04-26, 23:23
Ni har glömt en sak och det är nostalgi. Kolla hur det var på 80 talet och i början av 90 talet. Då var Kistarakan en raksträcka som det bjöds en hel del roliga kvällar på. Birka är det som lever kvar idag. De flesta dragracingkillarna kom till just på gatan. Kolla bara på Flaming Fredde som var med i Monster Garage.

Ok att Blackrace är kul när man kan få en tid och under kontrollerade former. Men det saknar en sak och, det är spänning.

Själv hade jag gärna velat pröva på blackrace då jag känner att Tullinge är lite för overkill för min bil då den endå inte är byggd för rakt fram åka. Men en 201 m sträcka kan vara kul att få tid på.

Sedan har ju politikerna alltid något att skylla på och skall alltid vara trångsynta därav alla fördröjningar m.m vid beslut. Se bara hur de har behandlat frågan angående Tullinge flygfält.

Adsense Management by Losha