Visa fullständig version : Inför: OutRun 4 - Dalarna 6/8

Niklas
2005-06-11, 12:09
http://www.outrun.nu/050806/logo.jpg

OutRun flyttar norrut
Kommande OutRun flyttar från Stockholm och regionen kring Mälaren till Dalarna och bjuder på små krokiga skogsvägar i ett vackert landskap. Se upp för älgar, björnar och galna dalmasar med andra ord!

Nyheter
Nytt i OR4 är att det kommer att finnas en bana som kommer att köras flera gånger. Det blir alltså inte bara körning på allmänna vägar utan även på inhängnad bana där man inte behöver oroa sig för mötande trafik.
Det ser även ut att bli det längsta OutRun jämfört med tidigare evenemang vilket medför att teamen eventuellt får räkna med bensinstopp då de kör.

Ett långsammare OutRun
För att undvika extrema farter som förekom i OR3 kommer arrangören införa nya regler för att försöka lugna ner deltagarna och få dem att följa arrangörens uppmaningar om att ta det lugnt på vägarna.

Anmäl er redan idag
Det är redan nu möjligt att skicka in en anmälan till evenemanget. Väl mött i augusti!

http://www.outrun.nu/signup.html

OutRun söker sponsorer
Har du ett företag som vill sponsra OutRun? Läs mer på hemsidan www.outrun.nu.

daniel83
2005-06-11, 12:12
Jag har anmält mig.

Niklas
2005-06-27, 08:35
Det kommer vara 100kr rabatt på startavgiften för de som betalar veckan efter att anmälningstiden går ut. Bara så ni som anmält er vet. :)

EDIT: Detta gäller dock inte VIP som redan har en rabatterat avgift.

Niklas
2005-06-28, 14:43
Inte många Imprezor denna gången heller. Gillas inte evenemanget eller är det annat som prioriteras?

OzO
2005-06-28, 15:12
Har ju varit tokmycket Impreza nyss o massa nubbar till midsommar. Folk har nog somnat in men vaknar säkert straxt... :)

__________________________________________________ _____________________________
::::: ssi[link:www.impreza.nu/ssi2/club|webmaster] | "I would be unstoppable... if I could just get started!" | ssi[link:www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi2|bluepile] :::::

Addson
2005-06-30, 23:18
E det här skoj eller??? Tycker ni att man ska anmäla sig??
Göran??? Vad tycker du??

AK_Impreza
2005-06-30, 23:31
jag funtar oxå men ja vet inte vad detta går ut på, kan nån förklra lite kort så kanske ja hakar på :P

Niklas
2005-07-01, 10:50
Det tror jag inte är någon fara och skulle så bli fallet så får det väl bli så. En del taktiken, skulle inte göra mig något.

Rallystacke
2005-07-02, 10:56
I OR4 kommer snabbaste bilen på sträckan bli straffad och få samma tid som långsammaste bil. Detta innebär att ingen vill vara snabbast och förhoppningsvis kommer det ta bort de galnaste körningarna på de allmänna vägarna. Samtidigt kan man inte ta det alltför lugnt för om alla andra håller ett hyffsat tempo kommer man tappa tid mot de andra. Det gäller alltså att bli tvåa för att bli segrare.Det finns ingen möjlighet att sätta en minimitid istället? Det känns som om den nya regelen kan innebära att det blir en upprepning av rallyskandalerna när ingen ville gå i mål först då detta skulle ge en dålig startplacering nästkommande dag...och rallybilarna parkerade 100 meter innan mål...typ.Det kanske inte är någon fara, bara en tanke som slog mig.mvh Mats N

Borde inte bli så. Så dum är väl ingen att han/hon tokkör som fan o riskerar kort o bil för att sedan stanna framför målet för att man kört för fort... Gör någon det får dom väl göra det. Jag kommer då bara skratta åt den personens sätt att tänka i så fall. he he :D

Adam K
2005-07-24, 18:30
Heja,
Jag kan tänka mig att vara med. Men...
Då måste jag för det första hämta min bil!
Och hitta en kartläsare som är lika bra som jag ;-)

Kom just hem från böljorna :-)

/Adam

Niklas
2005-07-24, 18:37
Vill du vara med, dra iväg ett PM här på forumet eller ett mail till aliendice@impreza.nu

Skicka med följande uppgifter:
* Ett teamnamn
* Bilens regnummer
* Förarens namn
* Förarens mobilnummer
* Emailadress till föraren som används dagligen/ofta

När du skickat in en anmälan skickar jag tillbaka ett svar med information om hur man kommer åt deltagarsidorna för evenemanget där det finns inbetalningsuppgifter och information om samlingsplats.

Kom igen! Håller tummarna! :)

PS: Ni som ställer upp kommer bli VIP-behandlade då sista OutRun körs nästa år. :o :D ;)

Adam K
2005-08-01, 00:09
Nu har jag engagerat en kartläsare,
Finns det plats kvar så skippar jag Mantorp...

Niklas
2005-08-01, 08:34
Klart att det finns plats!

Jall80
2005-08-01, 11:51
Ja hade gärna kommit men tjejen från norr kommer. Vi har tänkt att vara på gbg kalaset. Men sugen blir man ju, det hade varit kul

Niklas
2005-08-01, 14:41
Kör upp över dan, kalaset varar väl flera dagar. Tjejer som kartläsare har visat sig vara ett trumfkort för att komma först.

Kommer bli myyyyycket banåka för deltagarna eftersom antalet deltagare inte är så många. Kan lova att ni inte vill åka mer bana i år efter OutRun för ni kommer vara så trötta på det. ;)

Tusen tusen tusen tack till Adam K som väljer OutRun istället för Mantorp! Det är en riktig schysst kille som ställer upp för en klubbkamrat i nöd! När du skall ha dekaler i fortsättningen kan du förvänta dig väldigt trevliga rabatter! :o :9

Hoppas på fint väder i Dalarna på lördag, nere vid Linköping får det gärna regna! }(

Adam K
2005-08-03, 00:17
Kör upp över dan, kalaset varar väl flera dagar. Tjejer som kartläsare har visat sig vara ett trumfkort för att komma först.Kommer bli myyyyycket banåka för deltagarna eftersom antalet deltagare inte är så många. Kan lova att ni inte vill åka mer bana i år efter OutRun för ni kommer vara så trötta på det. ;)Tusen tusen tusen tack till Adam K som väljer OutRun istället för Mantorp! Det är en riktig schysst kille som ställer upp för en klubbkamrat i nöd! När du skall ha dekaler i fortsättningen kan du förvänta dig väldigt trevliga rabatter! :o :9 Hoppas på fint väder i Dalarna på lördag, nere vid Linköping får det gärna regna! }(

Önskar jag hade nån liten Tina Thörner att läsa noterna....
Men jag har iallafall hämtat ett par fälgar att sätta på R-däck på :-)
Och.. hrm... har visst redan 'råkat' köpa en liten dekal jag kan behöva hjälp av kungen med ;-)

Ses i helgen :-)

Niklas
2005-08-03, 11:56
Det löser vi, tar en korv och sätter på en dekal! :)

Har kommit två feta jänkare nu i sista sekund, blir skoj att se vad de kan göra. Hoppas du eldar på bra som enda Impreza Adam... ;)

Adam K
2005-08-03, 14:52
funderar på om det är R-egndäck jag borde köpa :-(
får kanske åka med en extra omgång däck i trunken...

är det afrikanare med kan man ju inte lägga fingrarna emellan!

Niklas
2005-08-04, 10:28
Kan det inte vara så att det har hänt en del otrevligheter ute på vägarna så att folk har tappat stinget för tillfället???:o En del är rädda om både bilen, körkortet och sist men inte minst LIVET!
Vem har sagt att man måste riskera bil, körkort eller livet för att vara med? Man skall inte köra fortare än vad som är tillåtet, oavsett om man kör till ICA, en hästtävling eller på OutRun.

SecretAgentMan
2005-08-04, 10:56
Har kommit två feta jänkare nu i sista sekund, blir skoj att se vad de kan göra. Hoppas du eldar på bra som enda Impreza Adam... ;)

Äljen - snyt dig... :+

Madde - Kjampålää! :D

/J

Adam K
2005-08-06, 20:00
Äljen,
It was a blast :-D

Synd på Evo'n, och min bill luktar avgas i kupén efteråt....
Men j-t kul ändå och i stort som smått! :D :P :+ :P

Niklas
2005-08-06, 21:00
Tack själv! :)

Var en riktigt trevlig dag i Grängesberg!!

Manor
2005-12-19, 07:19
I OR4 kommer snabbaste bilen på sträckan bli straffad och få samma tid som långsammaste bil. Detta innebär att ingen vill vara snabbast och förhoppningsvis kommer det ta bort de galnaste körningarna på de allmänna vägarna. Samtidigt kan man inte ta det alltför lugnt för om alla andra håller ett hyffsat tempo kommer man tappa tid mot de andra. Det gäller alltså att bli tvåa för att bli segrare.

Det finns ingen möjlighet att sätta en minimitid istället? Det känns som om den nya regelen kan innebära att det blir en upprepning av rallyskandalerna när ingen ville gå i mål först då detta skulle ge en dålig startplacering nästkommande dag...och rallybilarna parkerade 100 meter innan mål...typ.
Det kanske inte är någon fara, bara en tanke som slog mig.

mvh Mats N

Manor
Många återbud till evenemanget och antalet SSIare är lägre än någonsin tidigare. Finns det inga som vill vara med och köra på roliga vägar och dessutom få pressa lite på en väldigt rolig bana?Evenemanget är lördagen den 6 augusti och tar plats i Dalarna. Anmälningsavgiften är ca 300kr (300 + startnummer) och då ingår så mycket korv och bröd man kan få ner samt lite dryck för föraren och kartläsaren.Skulle uppskatta alla som kan tänka sig ställa upp och vara med så här i elfte timmen.EDIT: Uppdaterade startavgiften, sänkt med 100kr!/N - besviken arrangörwww.outrun.nu

Är inte problemet att det krockar med Action Meet på Mantorp där många SSi:are har anmält sig för att åka rattlås eller RS-bana!!?

mvh Mats N

Manor
Det kan tänkas, jag vet inte vad folk tänker göra. Jag valde det datumet för OutRun som jag kan. Fler helger i höst har jag inte då jag kan arrangera ett sånt här evenemang. Tvivlar på att så många skall köra på Action Meet dock med tanke på hur många som kör på våra banträffar och andra aktiva aktiviteter. :)

Det var ingen kritik på datumet i sig, utan bara ett försök till att förklara varför så få SSi:are har anmält sig till Outrun. Det verkar vara en hel del som ska åka på Mantorp...men givetvis inte jag.

mvh Mats N

Niklas
OutRun konceptet går ut på att ett gäng bilar startar vid punkten A och kör en för deltagarna icke känd rutt. Precis före start får kartläsaren en så kallad roadbook där det står beskrivet hur långt man skall köra innan man skall svänga åt höger eller vänster. Därefter kör man ytterligare en sträcka innan man svänger igen. Deltagarna vet alltså inte vart de kommer att hamna då sträckan är över. För att det skall bli lite spänning så går det hela på tid. För att göra det lite mer som bilorientering så finns det även ett antal kontroller längs sträckan som man måste pricka av. En missad kontroll innebär strafftid.

Så har det fungerat tidigare. I det kommande evenemanget har arrangören blivit tvungen att vidta vissa regeländringar och förändringar. Detta då OR3 blev en jakt med poliser inblandade då hastigheterna för vissa deltagare blev upp emot det dubbla av vad som var tillåtet.

I OR4 kommer snabbaste bilen på sträckan bli straffad och få samma tid som långsammaste bil. Detta innebär att ingen vill vara snabbast och förhoppningsvis kommer det ta bort de galnaste körningarna på de allmänna vägarna. Samtidigt kan man inte ta det alltför lugnt för om alla andra håller ett hyffsat tempo kommer man tappa tid mot de andra. Det gäller alltså att bli tvåa för att bli segrare.
Detta är ytterligare ett steg i att från arrangörens sida försöka poängtera hur viktigt det är att man inte överdriver sin körning på vägarna och riskerar sig själv, sin kartläsare eller icke deltagare.

Dessutom har det lagts till ett nytt event i OR4, det kommer köras en liten bana på inhängnat området. Här kommer det bli möjligt för deltagarna att gasa så mycket de vill och här gäller det att vara så snabb som möjligt. Tiden på banan läggs ihop i totaltiden och en sekund på banan väger tyngre än en sekund på de allmänna vägarna.

I OR1 och OR2 kördes en sträcka på ca 15mil. I OR3 kördes två sträckor på ca 15mil. I OR4 kommer det även denna gång finnas två sträckor på allmän väg, en kort på ca 5mil och en lång på ca 15mil. Dessutom kommer banan köras ett antal gånger.

Snabbast från start till mål får ett symboliskt pris, men arrangören och majoriteten av deltagarna ser detta som oviktigt och njuter mer av ett roligt evenemang med trevlig bilkörning på vägar man aldrig annars skulle köra på. Detta tillsammans med trevliga och smått galna människor.

Under de tre evenemangen som hållts i Göteborg och Stockholm har det varit över 70 deltagare och alla har med ett brett leende sagt att detta var enormt roligt. Ett ganska bra betyg måste jag säga.

Så för nästa evenemang hoppas jag att alla deltagare lyckas behålla körkorten och att det blir precis lika trevligt som tidigare. Jag har stora förhoppningar och jag tror att alla deltagarna som står och väntar på att få köra kommer älska att få se potenta bilar ge järnet på banan innan de åker ut på en ny sträcka på krokiga vägar i de mörka skogarna i Dalarna.

//Mr OutRun

Niklas
Många återbud till evenemanget och antalet SSIare är lägre än någonsin tidigare. Finns det inga som vill vara med och köra på roliga vägar och dessutom få pressa lite på en väldigt rolig bana?

Evenemanget är lördagen den 6 augusti och tar plats i Dalarna. Anmälningsavgiften är ca 300kr (300 + startnummer) och då ingår så mycket korv och bröd man kan få ner samt lite dryck för föraren och kartläsaren.

Skulle uppskatta alla som kan tänka sig ställa upp och vara med så här i elfte timmen.

EDIT: Uppdaterade startavgiften, sänkt med 100kr!

/N - besviken arrangör
www.outrun.nu

Niklas
Det kan tänkas, jag vet inte vad folk tänker göra. Jag valde det datumet för OutRun som jag kan. Fler helger i höst har jag inte då jag kan arrangera ett sånt här evenemang. Tvivlar på att så många skall köra på Action Meet dock med tanke på hur många som kör på våra banträffar och andra aktiva aktiviteter. :)

Maddis
2006-03-09, 22:00
Kom igen, finns det INGEN Impreza som vill vara med?!

Kan det inte vara så att det har hänt en del otrevligheter ute på vägarna så att folk har tappat stinget för tillfället???:o
En del är rädda om både bilen, körkortet och sist men inte minst LIVET!

Maddis
Kommande OutRun flyttar från Stockholm och regionen kring Mälaren till Dalarna och bjuder på små krokiga skogsvägar i ett vackert landskap. Se upp för älgar, björnar och galna dalmasar med andra ord

Det är hästtävlingar på fem(!!!) olika håll i Dalarna nu på lördag.... så se upp för LGF-hästtransporter!!!

Maddis
Vi ses i morgon Adam och då skall vi skratta åt alla som bangade och åkte till Mantorp istället för att stå i regnet och titta på bilarna där. ;)

Hmmmpfft!!!
Det kommer att regna överallt i landet!! :D :D :D

Niklas
Kom igen, finns det INGEN Impreza som vill vara med?!

Niklas
Nycklarna till banan är hämtade, inspekterade banområdet och jag måste säga att det kryper i benen när man är där. Grymt område! Synd man åkt kombin upp och inte Imprezan men men...

Vi ses i morgon Adam och då skall vi skratta åt alla som bangade och åkte till Mantorp istället för att stå i regnet och titta på bilarna där. ;)

Adsense Management by Losha