Visa fullständig version : Eftersnack: OutRun 4

Niklas
2005-08-06, 22:25
Allmänt om evenemanget
Då var det fjärde OutRun avklarat, denna gången var det två sträckor (5 respektive 15 mil) som kördes en gång var och en bana (som snabbaste team körde på 1min 7s) som kördes nio gånger.

Topp tre
Vinnare blev Team Helins med sin Mitsubishi EVO8a som visade sig väldigt svårslagna. Detta teamet kom tvåa i OutRun 3 då det kördes i Stockholm. På andra plats kom Team LIDS, med en Mitsubishi EVO7. Föraren i detta team var kartläsare åt Team EVO7 som kom trea i OutRun 3. Om detta bevisar att han är bättre förare än kartläsare låter han vara osagt. På tredje plats kom värmlänningarna i Team WS6 med sin svarta Pontiac TransAm.

Grävlingen och jordfräsen
Största utropstecknet på banan var Team RumpmaS med en Ford Focus RS som blev tredje snabbaste på banan. Mjuk och perfekt körning visade sig vara mer vägvinnande än fyrhjulsdrift, något som Team Kaijser (fjärde bäst) med sin Subaru Impreza fick uppleva.
Även Team LIDS bör få en applåd för deras enorma vilja att nå ner till 1min 6s på banan men tyvärr lyckades inte detta. Dock vann de priset från evenemangets sponsor PBZ för "mesta kämparglöd på banan".

Amerikanerna fick kämpa
Det visade sig väldigt svårt för de tunga amerikanska bilarna att slåss om topplaceringarna på banan. Det våta väglaget, vikten och deras bakhjulsdrift var inte en vinnande kombination. Ändå var de inte långt från de övriga deltagarna. Detta trots att Team Appel lotsade runt ett 2.2 ton (!!!) tungt fordon. Starkt jobbat!

Törstiga bilar
Slutligen får vi väl tacka bensinmacken i Grängesberg för att de hade så mycket bensin hemma som vi krävde under dagen. Det blev ett antal liter som deltagarna tankade där. Rekordförbrukningen låg på ungefär 5l/mil.

Total slutställning
1. Team Helins (Mitsubishi EVO8)
2. Team LIDS (Mitsubishi EVO7)
3. Team WS6 (Pontiac TransAm)
4. Kaijser (Subaru Impreza GT)
5. Team RumpmaS (Ford Focus RS)
6. Appel (Chevrolet Caprice)

Niklas
2005-08-07, 14:05
Här har vi den uppdaterade Topp-10-listan efter helgens evenemang. En ny ledare och total dominans av Mitsubishi som även leder stort i märkeslistan med över 50p före Subaru på andra plats.

1. 20p
Helins - Mitsubishi EVO8

2. 16p
Team PEAN Racing - Mitsubishi EVO6

3. 13p
Team SPF - Mitsubishi EVO6

4. 11p
EVOlina - Mitsubishi EVO6
Team GetAwayHlm.com - Volvo S40
X3000 - Subaru Impreza GT

7. 9p
Team LIDS - Mitsubishi EVO7
Tribal Racing - Mitsubishi EVO6

9. 7p
Family Eight - Mitsubishi 3000GT
Team WS6 - Pontiac TransAm WS6
Team EVO7 - Mitsubishi EVO7
Team 17 - Subaru Impreza GT

X3000
2005-08-09, 23:39
Inte illa å va bästa subba ;)

Addson
2005-08-09, 23:44
Inte illa å va bästa subba ;)

Hur många hade vi i startfältet???
MVH Mr Clean

Niklas
2005-08-10, 10:43
Sex bilar totalt, en Impreza. Det ser du väl i resultatlistan i första inlägget. :)

Addson
2005-08-10, 15:42
Sex bilar totalt, en Impreza. Det ser du väl i resultatlistan i första inlägget. :)

Jag räknar till 12 bilar o sex poäng resultat!! men jag ber om ursäkt att jag frågade!!:(

OzO
2005-08-10, 15:49
Såja. Första inlägget gäller helgens arr. Andra inlägget är en totalsumma från alla arr. Så tolkar jag det! :*

__________________________________________________ _____________________________
::::: ssi[link:www.impreza.nu/ssi2/club|webmaster] | "I would be unstoppable... if I could just get started!" | ssi[link:www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi2|bluepile] :::::

Strat
2005-08-10, 15:49
Har Team Klabbvarparn och Webpolisen några poäng öht? :+ :D

OzO
2005-08-10, 15:58

MASSOR av pluspoäng!! :D

__________________________________________________ _____________________________
::::: ssi[link:www.impreza.nu/ssi2/club|webmaster] | "I would be unstoppable... if I could just get started!" | ssi[link:www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi2|bluepile] :::::

Niklas
2005-08-11, 12:54
Jag räknar till 12 bilar o sex poäng resultat!! men jag ber om ursäkt att jag frågade!!:(
Addson: Som Ozo skriver så är det top-10 listan och eftersom det var med 6 bilar varav en Impreza så kan man gissa att denna listan inte är bara för helgens evenemang utan en summering av alla. ;)

Fråga får man alltid göra. :)

Niklas
2005-08-11, 12:55
1p var för deltagande i ett evenemang.

Adsense Management by Losha