Visa fullständig version : Göteborg? Regelbundna träffar? Samlingsplats?

Chewie
2006-01-12, 14:09
Ny här, tänkte kolla om det finns någonstans utöver forumet som man kan träffa lite folk i Göteborgs trakten, samlas ni någonstans i stan och i så fall var och när på veckans sju dagar?
Man e ju sugen på att se lite andra Imprezor samlade!;-)

Mats
2006-01-12, 16:45
Hej och välkommen i gänget.
Det har varit lite lugt på just regelbundna träffar i GBG regionen den sista tiden. Mest på grund av så dåligt intresse. Om man ordnat nåt så brukar det vara samma två tre personer som dyker upp. Men vi har planerat in en liten gokart serie nu under våren. det ligger på mig att anordna den första deltävlingen här i GBG.
Har varit lite mycke nu men jag ska ta tag i detta nu inom en snar framtid.

Det som ligger närmast i framtiden är väl isåka på Möklinta i Västerås. Förutsatt att jag får ordning på bilen så åker jag och Grusdräparn upp på fredag kväll redan. Bara att boka hotell/vandrarhem eller liknande och hänga på.

Hoppas du kommer ha skoj i SSI, för det har vi andra iaf.

Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg

Matmor
2006-02-01, 21:25
Ska vi försöka komma överens om några datum som passar, så att inte allt rinner ut i sanden innan sommaren är här? ;)

Mats, du har ju sagt att du tar första deltävlingen. Jag gissar att det blir Majorna då? Ska vi försöka ta den nu i februari, eller blir det för stressigt?
Själv tar jag gärna på mig att styra upp en i torslanda i kanske april när värmen förhoppningsvis är tillbaka.

Fler förslag?

Nu hittar jag inte tråden där vi diskuterade detta tidigare, men om jag minns rätt så hade vi väl i den redan gått igenom lite vilka dagar som passade bäst och även lite andra förslag på banor?

\Kalle

Mats
2006-02-02, 07:25
Kommer o va liite mycket denna månaden då jag skall flytta till radhus men allting går ju att lösa...
Det vi kom fram till i andra tråden var väl att det var bäst att ta det en vardagskväll. Så för att börja så föreslår jag den 9februari kl 18.00. Platsen blir Majorna (http://www.gokarting.nu/)

Jag tycker vi behöver bli minst 8 pers och så hyr vi banan en halvtimme. Det kostar 3000 kr och då blir det 375 per person. Inte såå blodigt men det är ju inte gratis direkt. Blir det riktigt poppis så kan man ta in två bilar till. De kostar då 375/bil.

Så vem kan och hur många tänker dyka upp? Så fort vi har 8 pers klara så ringer jag o bokar banan. Ja kollar senare idag så det verkligen är ledigt på torsdags kvällen.
Skriver man i tråden att man dyker upp så gör man det också. Vill inte stå där o punga ut me 3000 spänn o så kommer det 2 pers...

Skriv upp er i tråden nu! Efter att vi kört denna mini serie så får cupvinnaren ett litet pris ;-)

Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg

Grusdraparn
2006-02-02, 08:27
Klar-klar!

/K

simo
2006-02-02, 08:41
Klar!

/U

Chewie
2006-02-02, 08:48
Klar och redo!!!!!!

Mats
2006-02-02, 13:30
Pratade precis med gokart banan och torsdagen kl 18.00 är ledig. Vi behöver dock boka så fort som möjligt. Så ingen annan snor "våran" tid.
Vi e 4 pers som e klar klar klaaar:

Mats
Grusdräparn
K&N
Chewie

Upplägget kommer o bli som följande:

Förargenomgång
Träningsheat: här får ni en chans att känna på banan och bilarna.
Kvalheat: din bästa varvtid avgör din startposition i finalen.
Finalheat: stillastående start, först i mål vinner.
Prisutdelning.
Gruppfoto

Så ni som är sugna på att åka skriv i tråden. När vi e 8 pers så bokar jag. Vi kan max bli 10 pers. Men då måste jag meddela detta så de gör klart 10 kartar till oss.

Mats

Matmor
2006-02-02, 14:52
Som jag skrivit tidigare vill jag inte köra på just Majornas gokart av principiella skäl...
Men är ni 7 andra som är klara och det bara behövs en till så gör jag ett undantag. :-)
Annars måste man väl kunna få komma dit och bara köra för en viss tid om vi nu inte kommer upp i 8 pers.

\Kalle - Långsint och principfast :+

Grusdraparn
2006-02-02, 17:52
Kom igen nu Trollhätte-folk!
Jag kan köra ner, så även om er ögonsten är avställd finns det tillfälle att flukta lite impreza på nervägen.

/K - tippar KN som tvåa, för mycket luftmotstånd i schnusen :)

X3000
2006-02-02, 17:55
Tyvärr jobbar jag eftermiddag den veckan ;(

specialized
2006-02-02, 18:08
Jag är på

Grusdraparn: Är det ok att åka med ned i din svarta ? :-)

/ Mattias

Grusdraparn
2006-02-02, 18:16
Jag är på Grusdraparn: Är det ok att åka med ned i din svarta ? :-) / Mattias

Självklart! Pm:ar telefonnummer så löser vi upphämtningsdetaljer i nästa vecka.

/Klas

Edit: X3000, då har du ju gott om tid på dig att byta bort eftermiddagen på torsdag :)

Två platser kvar i SvartaÄnkan, Daniel kanske är sugen?

X3000
2006-02-02, 23:53
Jag är på Grusdraparn: Är det ok att åka med ned i din svarta ? :-) / MattiasSjälvklart! Pm:ar telefonnummer så löser vi upphämtningsdetaljer i nästa vecka./KlasEdit: X3000, då har du ju gott om tid på dig att byta bort eftermiddagen på torsdag :)Två platser kvar i SvartaÄnkan, Daniel kanske är sugen?

Ruskigt sugen men tyvärr är det nästan omöjligt att få ledigt från Drömfabriken nuförtiden.. Så det blir ett besviket nej :(

simo
2006-02-06, 21:36
Var e resten? Malmros, Jonas osv...

/U

Chewie
2006-02-06, 22:11
Ja, va e resten?

När jag kollade på SSIs sida fanns det 29 aktiva medlemmar tillhörande Göteborg med omnejd. Inga av dessa som e sugna?
Känns som vi har tiden emot oss?
Vad ska det behövas för att vi ska få upp intresset?

Mats
2006-02-07, 10:53
Hallllååååååå i GBG regionen.
Det kan ju inte vara så svårt at få ihop till åtta pers som vill åka gokart.
Kom igen nu, jag vill ju boka banan snart.

Mats GBG/lelle sugen på gokart nu ju
Regionsansvarig Göteborg

Matmor
2006-02-07, 11:19
Jag är som sagt med och kör om det krävs för att få ihop 8 pers. Nu verkar vi vara 5 pers mig inkluderad... :-(
MÅSTE vi vara 8 pers för att köra? Går det inta att bara glida dit och köra på "allmän" tid annars?

\Kalle

Mats
2006-02-07, 11:37
Vi måste inte vara 8 pers men annars blir lite överjävligt dyrt. Det kostar 3000 att hyra banan i 30 minuter. Sen om man vill åka ensam o pröjsa 3000 e ju upp till den som hyr men de blir ju mer skoj ju fler vi e.

Jag tycker vi väntar till ikväll och har vi inte fått ihop 8 pers då så åker vi som vill ner och åker lite "drop-in". Ja tror de kosta 120 för 10 minuter. Men vi håller fast vid 18.00 på torsdag. Eller?

Som det ser ut nu så är vi 5 + Matmor som e klara.

Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg

Matmor
2006-02-07, 18:11
Det var typ drop-in jag menade med "allmän tid". :-)
Om min medverkan inte påverkar priset så hänger jag nog bara ut och knäpper lite fartfyllda bilder och så.

Torsdag kl. 18 funkar för mig.

\Kalle

X3000
2006-02-08, 03:10
Snackade med Daniel (Estic) idag å han jobbar tyvärr oxå på Torsdag.

Grusdraparn
2006-02-08, 20:17
Snackade med Daniel (Estic) idag å han jobbar tyvärr oxå på Torsdag.

Ni får ju se till å skaffa dagtidsjobb! ;-)

Säger jag som jobbat från 8.00 - 20.00 flertalet dagar denna veckan. :-(

Hur som helst så ser det ut som det blir jag och Mattias som åker från thn ner till Gbg. Vi får väl köra drop-in och pressa varvtider :)

Hur många är det som dyker upp på drop-in i morgon? Jag är Klar-klar! Mattias var Klar-klar igår, skall bara ringa och dubbelkolla med dig ikväll.

/Klas

Matmor
2006-02-08, 20:55
Kommer.

Chewie
2006-02-08, 21:47
Som jag sagt tidigare, jag kommer! tio min dit bara :D :D
Ska bli roligt med lite gokart, de va längesen!!!!

Tycker det e´ trist att många av dom som bor i och runt stan inte kan komma. Längsedan det va en träff vad jag förstår.
Skärpning x( x(

Mats
2006-02-09, 07:27
Vi ses kl 18.00 ikväll.

Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg

Mats
2006-02-09, 13:02
Är det nån som har en polare som vill följa med o åka så är det helt OK. Jag vet inte om det framgick tidigare men man måste ju inte vara SSI:are för att vara med. Så dra med brorsan/syrran/flickvännen/faster eller morfar så åker vi gokart ivkäll kl 18.00.

Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg

Adsense Management by Losha