Visa fullständig version : Gokartserie Göteborgsregionen.

Matmor
2006-02-09, 21:57
Så då var första deltävlingen i denna rafflande serie avklarad!

Första deltävlingen skulle gått i Majorna, men pga överbokning så flyttades vi och den snabbt och lätt genom snöslaskiga Göteborg till en mer eller mindre tom (och kall) hall hos Team13 i Torslanda.

Resultat kommer redovisas senare av Ulrik, men om någon vill tjuvkika så finns avslöjande bilder här: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album244

Om banan kan nämnas att den var extremt fysiskt krävande även för topptränade individer som undertecknad. ;-)
Som kommentar till reslutaten kan jag bara dra slutsatsen att Klas fick raketbränsle i sin Gokart, och vad gäller snabbaste varvtider så har det förmodligen blivit nåt fel i deras datasystem. Jag VET att jag var snabbast! ;-) :P :D :+

Jäkligt trevligt! Ser redan fram mot nästa omgång!
\Kalle - trött i tummar, händer, armar etc.

simo
2006-02-09, 22:40
Tack för god kamp
Här kommer då resultatet!
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi147/Gokart20060209.sized.jpg

Ska sätta mig själv på diet tills nästa gång ;)

/U

Blocken
2006-02-09, 22:53
Fiffan va roligt ni verkar haft, gött mos! Kul med Katharina oxå - mer tjejer - hon behöver skaffa sig en helt egen Kokare, Slak ;)

/Er beundrare Blocken

[link:www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi141|Min STi]

Chewie
2006-02-09, 22:54
Instämmer till simo, lättaste killen var på ca 55 trodde han, själv väger jag 93 kilo, enligt vågen ikväll iaf!!!

Ser fram emot nästa körning men då ska vi ha vikter i bilarna :D :D

Vi pratade om bänkning, lite så i förbifarten. ´Här är en länk till en go film, www.s2racing.se gå in på media, videoklipp och gothenburg by night, spara ner och kolla, det ljudet från den motorn!
Sen att det inte e från en subba spelar ingen roll. Det e musik iaf!

Matmor
2006-02-09, 23:27
Hm, efter lite betänketid vill jag ta tillbaka mitt påhopp där jag skrev att Klas körde på raketbränsle. Det var naturligtvis helt ogrundat och möjligtvis inte en bidragande faktor till det fina resultatet. ;-)

Nu syns det inte så jättetydligt på bilderna men på t.ex. den här bilden:
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album244/126_2684.sized.jpg
kan iaf vi som var där irl ana att en person har lite mer strömlinjeformad klädsel än de andra. ;)

För övrigt så tycker jag inte man kan påstå att ev. viktskillnader skulle påverka tiderna nämvärt, om ens över huvud taget. ;-) :+

\Kalle - MED fartdräkt nästa gång :+

Chewie
2006-02-09, 23:33
Ja, jag hade ju airbagen med mig iaf :D :D

Grusdraparn
2006-02-09, 23:41
:) Ja jäklar va sköj! :)

Men jag tillbakavisar bestämt det här med att massan skall ha något med acceleration att göra, kan aldrig tänka mig att det skulle kunna vara så...eller hur Kalle? :+

Overall var bara mitt första steg mot den perfekta strömningen, i Västerås blir det kroppsstrumpa :o

/K - vägde troligvis in som nr 2 med mina 62 pannor

SecretAgentMan
2006-02-09, 23:42
Fan så fräscht!

En *riktig* fesk fick ni med alltså Slaksson? :D

/J - tunga killar ger bra momentum, men kass acceleration, så det både accar och bromsar skit! :D

specialized
2006-02-10, 00:46
Ja,satan va sköj det var:-) :P

I kväll så visade sig ju en till orsak att börja gå på diet :D :D

Tack för en kul kväll :-)

/ Mattias - mitt i mellan....både viktmässigt och i resultatlistan ;)

X3000
2006-02-10, 01:39
Verkar som ni haft trevligt.. Synd att man inte kunde medverka.. Stod på drömfabriken å byggde premiumbil ;)

Nästa gång ni skall köra bör vara på en OJÄMN vecka.. Annars kan ju inte jag va med :-( ;-)

Mats
2006-02-10, 07:45
Jag tycker då att vi ska gå på varvtiderna... De blir rättvisare så...
Men jävligt skoj hade vi. Roligt o se 3 nya ansikten på träffarna. Hoppas att det inte var sista gången.
Nästa deltävling bestämde vi att skall gå i Trollhättan. Grusdräparn får stå för det praktiska där uppe.

M/inte alls missnöjd me o snurra 2 gånger under race heatet...
Regionsansvarig Göteborg

simo
2006-02-10, 08:53
Va f_n...62 pannor...va ju en halvfigur som vann, tycker att vi lägger ihop Klas o Kalles tid ;) :D

/U - närmare 100 än ngt annat

PetterSolberg
2006-02-21, 21:05
när blir det nästa körning?
Patrik

Grusdraparn
2006-02-21, 23:50
när blir det nästa körning?Patrik

Nästa körning blir i Mars och kommer köras på [link:www.gokartcenter.nu|GokartCenter] i Trollhättan.

Vi får väl försöka välja en vecka som passar för så många som möjligt, önskemål mottages.

Själv tyckte jag att det funkade bra med att köra på en vardagskväll sist, så det är tanken att göra även denna gången.

/K - Ska bara avverka ett IceKokar-event i Suuura först

Grusdraparn
2006-03-06, 20:10
Deltävling 2: Trollhättans Grand Prix

Går av stapeln Onsdag den 15:e Mars kl. 18:00

Gokartaffär har stängt idag så jag dubbelkollar tiden i morgon.

Kom igen nu och visa var skåpet skall stå! Har dieten funkat, håller tesen hastighet * vikt = högt marktryck :+ , kan man bromsa sig ur en uppförsbacke men fram för allt kommer även KN ikläda sig kroppstrumpa denna gång???

Nu är det även ojämn vecka och hemmaplan, så inte ens Trollhätteborna kan backa ur :)

/Klas

Chewie
2006-03-06, 21:55
Vikten e fortfarande stabil, likasom att jag e´ på att åka upp till trollhättan!! :D :D

Göteborgare och andra från trakten, samkörning?????
Får plats med några själar i en fortfarande tyst bil för den som vill :D :D

Matmor
2006-03-06, 22:11
Gött å se!

Jag tror 15:e funkar finfint för min del. Åker dessutom gärna med i en tyst, varm, snabb, modern och funktionell bil istället för mitt vardagsskrot, om det går bra Chewie? :)

\Kalle

simo
2006-03-06, 23:14
Ser fasen inte ljust ut...ja som ville ha kroppstrumpa...är förmodligen på kurs i tyskland 14-16 ;(

/U - som bantat inför detta event

Mats
2006-03-07, 07:31
Räkna med mig. Jag åker gärna med i någons bil. Om det blir KN-kokarn eller Chewies tysta bil är mindre betydelsefullt.
Vikten hålls på en stadig nivå. De e lättare o trycka till nån i kurvorna då...}(

Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg

Grusdraparn
2006-03-07, 20:34
Då var det dubbelcheckat med bokningen, alles klar!

350:- / pers
Minimum 5 pers

Konceptet är: Uppvärmning, följt av ett kvalheat och avslutas med finalen.

/K - dom hade premiär för minimoto idag också, såg redigt kul ut.

PetterSolberg
2006-03-11, 19:34
kommer.. men var ligger det? vi kanske träffas och åker samlat dit eller hur gör vi?

Patrik

Blå WRX-01

Grusdraparn
2006-03-12, 16:46
kommer.. men var ligger det? vi kanske träffas och åker samlat dit eller hur gör vi?PatrikBlå WRX-01

Eftersom vi måste vara på plats minst 15 min innan vi skall börja köra så kanske vi skall försöka träffas på Gokartcenter. Alltså absolut senast 17:45. Tänkte att det kanske blir tajt med tid för vissa om vi skall samlas någon annan stans innan, men självklart kan vi göra det om ni så önskar.

Klipper iaf. in vägbeskrivningen som finns på deras hemsida.
http://www.gokartcenter.nu/img/map.gif

/K - Ska käka pasta hela veckan ;)

specialized
2006-03-12, 20:32
Jag dyker upp, kommer nog dit lite tidigare än 17.45 för att reka banan :-)

Mattias - som ska gå på diet tills ons. ist ;)

Blocken
2006-03-12, 21:48
kommer.. men var ligger det? vi kanske träffas och åker samlat dit eller hur gör vi?PatrikBlå WRX-01Eftersom vi måste vara på plats minst 15 min innan vi skall börja köra så kanske vi skall försöka träffas på Gokartcenter. Alltså absolut senast 17:45. Tänkte att det kanske blir tajt med tid för vissa om vi skall samlas någon annan stans innan, men självklart kan vi göra det om ni så önskar.Klipper iaf. in vägbeskrivningen som finns på deras hemsida.http://www.gokartcenter.nu/img/map.gif/K - Ska käka pasta hela veckan ;)

...vid det rö'a krysset ligger 'Eckestraße', där jag bodde jag när jag bodde i Trôllhättan! :+

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album205/tr_llh_ttan.jpg

/Black

Grusdraparn
2006-03-12, 22:26
Nu har Mr Black sniffat på tinnertrasan igen, du bodde ju på Whoörngoatan. Vov dö! :D

/Slak

Matmor
2006-03-13, 10:58
Kris på jobbet och framflyttad leverans innebär att jag inte kan hänga med på onsdag.. x( ;( :(

Chewie
2006-03-13, 12:54
Göteborgare och närliggande, var samlas vi eller ska vi åka separat?
Mitt kontor ligger vid Holmens Herr men jag e rätt så flexibel så jag kan ta mig till andra ställen.

Mats! Kommer du ner mot stan eller kan man lösa det på annat sätt?
Vilka mer ska med från Götet? :( :(
Plats finns än....

Mats
2006-03-13, 13:33
Chewie: Jag slår dig en pling ikväll.

Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg

X3000
2006-03-13, 15:58
För sent för att haka på???

Mats
2006-03-13, 16:27
Tror inte det. Är nog typ "drop-in" som gäller.
Är du sugen på att åka eller?

Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg

X3000
2006-03-13, 16:44
Japp jag är jätte på om d går.. :7 :P :9

Chewie
2006-03-13, 18:30
Klart det gör :D :D
Kör du upp själv eller hakar du på oss??

Grusdraparn
2006-03-13, 20:14
Japp jag är jätte på om d går.. :7 :P :9

SJÄLVKLART, ska du vara med och åka! :)

/K

X3000
2006-03-13, 23:08
F-n va gött.. Då är jag KLAR.. Bor ju här i THN så det är bara runt knuten ;)

Grusdraparn
2006-03-13, 23:24
Glömde ju fråga Pär om han skulle vara med, någon som har hans nummer och kan slå honom en signal (vad jag förstod så är han sällan inne och kollar forumet)?

/K

specialized
2006-03-13, 23:57
Glömde ju fråga Pär om han skulle vara med, någon som har hans nummer och kan slå honom en signal (vad jag förstod så är han sällan inne och kollar forumet)?/K

Daniel har med all säkerhet det.Jag kan ringa honom i morrn och fråga om det. Ringer sen Pär och frågar ;)

/ Mattias

PetterSolberg
2006-03-14, 00:32
jag kommer upp jag med..
Patrik

Blå WRX-01

Matmor
2006-03-14, 09:24
Hur gick det igår nu då?

Själv jobbade jag, kom hem, åt, grät en skvätt och gick och lade mig. ;-) :+

Mats
2006-03-14, 11:14
Vadå igår?
Vi ska ju åka imorgon kväll. Du hinner hänga på än.

Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg

estic
2006-03-14, 14:12
Jag kommer oxå bort.

/Daniel

specialized
2006-03-14, 15:22
Ringde precis och pratade med Pär. Han kunde inte dyka upp,då han hade mycket att pyssla med på jobbet.

Men vi blir ju ett bra gäng ändå :-)

/ Mattias

Matmor
2006-03-14, 15:56
Vadå igår?Vi ska ju åka imorgon kväll. Du hinner hänga på än.Mats GBGRegionsansvarig Göteborg

Tar på cownnäsan igen då. :+ Klart det var onsdag, men det hjälper inte mig. Måste knega ändå... ;(

simo
2006-03-14, 22:07
Ja slapp åka till den Tyska bilfabriken så jag en lelle KLAR!
Vilka är det från Götet? Mats, chewie...

Läge för samåkning kanske?

/U

Grusdraparn
2006-03-14, 22:22
Ja slapp åka till den Tyska bilfabriken så jag en lelle KLAR!Vilka är det från Götet? Mats, chewie...Läge för samåkning kanske?/U

Det e ju kalas!

Då får jag det till 8 st, vilket också är max tillåtet antal kartar på banan samtidigt. Men det innebär ju inte att det är slut på platser för d, blir vi fler ringer jag bara ner och utökar tiden och så kör vi två heat & finaler.

Vi ska köra är alltså:

Klas
Mats
Mattias
Magnus
Jonas
Daniel
Patrik
Ulrik

Passa på och häv i er mycket kolhydrater ikväll, för i morgon blir det åka av! :)

/Klas - Byter nu ut pastan mot socker :9

Mats
2006-03-15, 07:35
Ja slapp åka till den Tyska bilfabriken så jag en lelle KLAR!Vilka är det från Götet? Mats, chewie...Läge för samåkning kanske?/U

Vi tänkte ses vid halv 5 tiden vid gasklockan nånstans. Sen åker jag upp med Chewie. Skall vi alla packa in oss i samma bil eller??

Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg

simo
2006-03-15, 09:40
Socker intaget har redan börjat ;)
Tycker dock att Mats gått lite långt som ska till tandläkaren i eftermidda o lätt...hur mycket lättare blir det igentligen med kolfiber ;) :D

/U

SecretAgentMan
2006-03-15, 17:04
Ryktet säger att KN inte går på ren sockerdiet, utan har fått i sig fläskfile, bearnaisekräm och gräddstuvat kryddsmör. :D

/J

Grusdraparn
2006-03-15, 23:32
Sådär ja, då var deltävling två avklarad. Lelle sköj med gokart, vad som också var kul är att vi till slut lyckades samla ihop nio "åkasugna" kokaraktivister.

Ett riktigt stort grattis till Dagen Segrare, den helt otippade uddevallabon (vars namn jag tyvärr glömt). Får även grattulera till kokarköpet!

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album408/DSC09953.sized.jpg

Själv föll man ju på MastodontfilmsMätz hemliga taktik, vilken jag tillslut lyckades lista ut. Ta mer _ _ _ _ _ _ !

/K

Fourth place is the first looser ;)

PetterSolberg
2006-03-15, 23:35
Får gratulera jag med till segern. Kul att träffas igen. ser fram mot mer körning. tack för en rolig och trevlig eftermiddag och kväll..
Patrik

Blå WRX-01

specialized
2006-03-16, 00:56
Instämmer med föregående talare ;-) Kul att träffa er och få ansikten på alla nicknames.
Blir dock att tjuvträna mera för att hänga med de snabba grabbarna :-)

Vinnarens namn är Robert om jag inte minns helt fel

Ser fram emot nästa gång..

/ Mattias - med 6 timmar kvar på jobbet

simo
2006-03-16, 08:45
Beakrämen hjälpte inte...denna gången heller

Kul att det dök upp en nightrider i en svart bil o spöa oss alla :+
Starkt kört Mats, taktiken funka ju :D
Slaksson först på en oväntad tredjeplats, detta trots hemmabana ;)

/U - som fick nöja sig att gå i mål efter dessa grabbarna

Mats
2006-03-16, 09:09
Ja fighten var hård ända in i slutet. Bästa varvtiden sattes faktiskt under finalen när jag jagade 1:an. Nåt jag inte trodde, linjerna var väl väl inte direkt optimala om man säger så... Men lite kontakt blir det ju alltid.:D }(

Riktigt skoj var det att åka gokart igen. Ser redan fram emot nästa deltävling. Skoj att se ett nytt ansikte också.

Tur att jag inte behöver gå ner i vikt inför nästa deltävling, då skall vi se till att vikta upp kartarna till "fullvuxnas" vikt. Eller hur Ulrik?

Mats GBG/med månadens andra snabbaste tid på banan
Regionsansvarig Göteborg

simo
2006-03-16, 10:23
Japp, nästa race ska vi förse vissa bilar med..
http://www.biltema.se/Archive/Product_images/25/Large/25-1004_l.jpg

Andra ska få...lr vad tror du Jonas
http://www.biltema.se/Archive/Product_images/25/Large/25-021_l.jpg

Själv tänkte jag använda mig av
http://www.biltema.se/Archive/Product_images/15/Large/15-197_l.jpg

/U

Matmor
2006-03-16, 10:39
Lät som ni hade en RIKTIGT nice kväll. Jävligt piffiga overaller dessutom. ;-)

\Kalle - som redan väntar på nästa omgång.

Chewie
2006-03-16, 16:04
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Gokarttrollh%E4ttan/skanna0002.sized.jpg

Här kommer resultatlistan av finalen så Mats kan få glänsa lite, resten kan ni hitta här!
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=Gokarttrollh%E4ttan

sille
2006-03-16, 19:44
Hallå, jag får väll tacka för en go´kväll och sjysst körning.

Lite puffande får man la tåla.....

Längtar redan till nästa gång, :-)

/Robert

Mats
2006-03-17, 07:44
Trevligt och se att du reggade dig på forumet också. Välkommen i gänget. Och grattis till köpet. Rätt färg var det ju också.

Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg

sille
2006-03-18, 12:05
Tackar... Klart man ska ha svart... alla andra har ju blå....

Robert

X3000
2006-03-21, 09:30
Tack alla som va med.. Det va mkt trevligt..

Ulrik.. Hahah.. Den va bra :)

Hmm.. Skumt.. Skrev ett inlägg här dan efter Gocarten men det finns inte här.. Undra var jag skrev d då? ;) Hehe..

Adsense Management by Losha