Visa fullständig version : Orginal Högtalare

__Micke__
2003-01-05, 21:39
Tjaba jag läste tråderna nedan men jag hajjade inte vad det e för storlek på orginal högtalarna i en gt. Om någon kunde updatera, tack

nisse
2003-01-05, 23:31
vet inte vad det är för storlek men jag hört att det ska gå dit 6.5" utan större problem (hoppas jag, har ett par amega 6.5:er i garaget vore dumt om dom inte skulle passa efter att ha legat där i 2 mån...?)

-Grön -00- umeÅ-

Floppy
2003-02-11, 02:47
Amega 6,5 går in men du behöver ha ett par distansplattor, om du har q-comp gold annars är jag inte säker, men plats finns det alltid. Det finns distanser att köpa i välsorterade bilstereobutiker.

down_the_drain
2005-05-15, 10:21
Köpte själv Pioneer TS-E136C kit me 13cm bas o diskanter. Passade perfekt. Satte likadant kit i hatthyllan bak på bilen.

/P

daniel83
2005-05-15, 11:07
Tack så mycket ska kolla på måndag hos BRL.

Groover
2005-05-17, 10:30
Gör en distans i trä. Den skruvar du fast i de 3 originalhålen.
Sedan har du ju en frisk träram att sätta nya högtalaren i och är då helt oberoende av var och hur många hål den nya har.

... give the iron !!!

down_the_drain
2005-05-23, 15:28
min passade oxå bara med tre hål fast jag drog bara en skruv rakt in i plast distansen som sitt där original... No problem.

/P

daniel83
2005-12-19, 07:20
Vilka butiker då???? Behöver distansplattor.
Var och köpte nya 6.5" igår fredag.
Dom gick inte ditt och jag har kollat på nätet coh det är ingen som har distansplattor till Imprezan överhuvudtaget.

Även om högtalarna är lite större än orginalet så vet jag att dom går ditt och då går även rutan fri.

Funderar på om man ska åka in med dom och byta så att man får riktig storlek.

vad ska man göra???

En som undrar.

Manor
Vilka butiker då???? Behöver distansplattor.Var och köpte nya 6.5" igår fredag.Dom gick inte ditt och jag har kollat på nätet coh det är ingen som har distansplattor till Imprezan överhuvudtaget.Även om högtalarna är lite större än orginalet så vet jag att dom går ditt och då går även rutan fri.Funderar på om man ska åka in med dom och byta så att man får riktig storlek.vad ska man göra???En som undrar.

Om dina högtalare går för djupt så skaffar du distanser till högtalarna så att de kommer ut en bit. Mina distanser är väl cirka en centimeter breda...skulle det räcka för dig också? Distanserna köps väl för att passa högtalaren och inte för att de ska passa Imprezan, det kan inte vara därför som du har haft svårt att hitta några?

mvh Mats N

daniel83
Har hittat ett par högtalare som ska passa rakt av i Imprezan.

Men det är ju bara det att det är fyra hål på högtalaren och tre i hållaren.
Finns det något märke som har 3hål på sina högtalare? Jag har inte sett någon med 3hål förutom dom som sitter i Imprezan.

Vad kör ni med för högtalare och hur mycket fick ni modifiera för att dom skulle passa??

Det är dom här jag funderar på.
http://www.crutchfield.com/S-pncEUs8zGXk/cgi-bin/ProdView.asp?g=400&I=1086012I

Manor
...det är väl bara att borra ytterligare ett hål på insidan av dörren? Mina DLS sitter åtminstone med fyra skruvar.

mvh Mats N

Adsense Management by Losha