Visa fullständig version : Sökes: forummedarbetare!

modulated
2005-04-19, 15:47
Hepp, klart jag kan hjälpa till, är ju ändå här framför datamaskinen
på jobbet dagligen och reloadar forumet så ;).

// Patrick P.

Regionsansvarig Västerås

Niklas
2005-04-19, 15:48
Jag var moderator ett tag men fick känslan att så fort man försökte styra upp och få lite ordning och reda så blev det ett himla liv. Detta plus att man är lite handikappad då forumet inte stödjer viktiga funktioner gjorde att jag tappade gnistan och la av. Har även slutat som moderator på Zatzy i nästan samma veva. Man är sällan uppskattad som den som försöker ordna upp och snygga till. :(

Men om ingen annan känner sig manad så tar jag oket från dina axlar gamle man. ;)

EDIT: Modulated, starkt jobbat min vän!

Davve
2005-04-19, 15:50
Självklart ställer man upp.. Jag kan även hjälpa till med utveckling om det skulle behövas.

/D - EN SLITEN IT-Konsult ;)

OzO
2005-04-19, 15:52
"stödjer viktiga funktioner" - Säg vilka du saknar så skall jag se om dom finns! :)

Modereringsfunktionerna har varit avslagna i detta forum. Finns en checkruta... men jag är inte helt hundra på vad som dyker upp när man slår på. Vi har kört manuell hantering hittills.

__________________________________________________ _____________________________
::::: ssi[link:www.impreza.nu/ssi2/club|webmaster] | "I would be unstoppable... if I could just get started!" | ssi[link:www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi2|bluepile] :::::

Niklas
2005-04-19, 16:00
De viktigaste är väl:
* Slå ihop trådar
* Del en tråd till två
* Ta bort inlägg helt (nog inte möjligt vad jag förstått)

Sen kunde jag inte flytta till alla avdelningar men det var nog bara för att jag endast var moderator i några av avdelningar.

Strat
2005-04-19, 16:03
Kan också tänka mig att hjälpa till. Är här alldeles för ofta :+

Blocken
2005-04-19, 18:42
Fantastiskt att fyra pers är klar-klar-klaaaara så snabbt! :7

Lysande! :)

Ozo, hur många till behöver vi?

/AB

[link:www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi141|Min STi]http://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

Janne248
2005-04-19, 22:59
Jag vet inte om jag passar som polis, men uppfyller iaf ett kriterium; Jag är här inne varje dag.....iaf "lurkar".

syke
2005-04-20, 11:20
Jag är inne dygnet runt (när inte BBB stänger av min uppkoppling), så jag kan nog också ställa upp! Snart ska jag gå en ässkuuell kurs också (inte för att jag vet vad det har med saken att göra, men ändå) :+

OzO
2005-04-20, 11:30
Kul att så många kan tänka sig att ställa upp! :*

Som sagt, just nu finns inte så många avancerade funktioner. Men flytta trådar till var som helst måste man ju kunna göra. Jag återkommer inom kort då jag har funderat ut och testat ett par saker.

__________________________________________________ _____________________________
::::: ssi[link:www.impreza.nu/ssi2/club|webmaster] | "I would be unstoppable... if I could just get started!" | ssi[link:www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi2|bluepile] :::::

OzO
2005-05-03, 10:38
Nu är forumet uppgraderat och jag återkommer straxt med info kring modereringen och webbregler. :)

Larry
2005-05-03, 14:06
Hjälper gärna till om det behövs! Kan inte så mycket esskuuell :P :+ eller annat nyttig men är inne här så gott som alltid :-)
Kan säga direkt att om det är till hjälp kan jag "polisa" på "Styling / Tillbehör / Bilvård" och "ICE och Larm". Det är det jag är mest hemma på! (och efter Alien´s varning, där har man minst risk att få smisk om man moppsar) ;-)
Hör av dig/er!

OzO
2005-05-03, 14:19
[div class="dcquote"]Alien:
* Slå ihop trådar
* Del en tråd till två
* Ta bort inlägg helt (nog inte möjligt vad jag förstått)
* Sen kunde jag inte flytta till alla avdelningar men det var nog bara för att jag endast var moderator i några av avdelningar.
[/QUOTE]

2 första punkterna håller forumutvecklarkillen på med. Kommer i nästa version av forumet. Okänt releasedatum.

Ta bort inlägg kan man nu göra, dvs inlägget kommer försvinna helt från tråden. (Däremot ser jag att den finns kvar i senast inlägg... hmm)

Har nu fixat så man kan flytta från sina avdelningar som man ansvarar för till var som helst.

:)

OzO
2005-05-04, 13:53
Ni har PM! ;) :+

down_the_drain
2005-05-04, 15:25
Jag är inte svår på denna punkt heller....

/P

Niklas
2005-05-09, 07:51
Kom igen nu Ozo, fixa mig så jag kan styra upp. :)

Janne248
2005-05-09, 09:50
Ja kom igen nu! Vill styra upp jag med!

modulated
2005-05-09, 09:54
Ozo har slutat putsat krom nu och slagit på funktionerna :*

// Patrick P.

Regionsansvarig Västerås

OzO
2005-05-09, 09:58
Fixat! Säg "Hej!" till alla nya forummedarbetare! :)

Nån som är missnöjd så säg till.

Ni kan som sagt när som helst kasta in handduken, jag är bara glad att få lite extra hjälp.

Till sist, ni som använder forumet: inget onödigt gnäll på moderatorer om dom råkar ändra fel eller för mycket. Anmäl hellre detta och påpeka hur du tycker det skulle skötas egentligen. Det finns numera regler att läsa -> knappen bredvid FAQ i huvudforummenyn.

Janne248
2005-05-09, 11:04
Tackar tackar! Har nu redan styrt upp ett "topic"!

OzO
2005-05-11, 13:54
Vårat forum är välanvänt! Men det börjar bli dags för några av er att dra ett strå till stacken tycker jag. Vi behöver folk som kan moderera lite. Forumet är i stort sett omodererat idag och det är iofs något som jag tycker är positivt. Men det behövs ett vakande öga.

Vad vi behöver är folk som är inne på forumet i stort sett varje dag och som kan ta ansvar för en avdelning och se till att dom få regler som finns efterföljs.

Jag har längre inte tid/lust/ork att göra detta längre.

Jag kommer skriva en stickytråd per avdelning med lite regler som gäller. Just nu har vi en rätt gammal version av forumet. Jag är inte helt säker på vad som är förbättrat i nästa men moderering kommer inte innebära att man behöver klistra ihop trådar till en, ge varningar, osv... Uppgraderingar och det tekniska kommer jag o maxan förmodligen att sköta även i fortsättningen. Det är det dagliga som vi vill delegera.

Så! PM:a, maila webmaster@impreza.nu eller skriv i tråden om ni kan tänka er att ställa upp! Om det är fler än 1-2 blir det mindre jobb för var och en.

Adsense Management by Losha