Visa fullständig version : Stoneage STI / ZEN Performance

555_STI
2007-02-24, 22:14
Äntligen så har jag delarna! Förra år har blivit familjevolvo, hus, och snart blir också snart barn.. så dags att montera.. efter ett halv år av att ta beslut över vilken ECU och väg att gå med bilen Till slut blev det delar från ZEN Performance:

Apexi Power FC med boost controller
FMIC
Grenrör
K&N filter och bränslepump.

Var sugen på SM4 men det skulle aldrig gå bra med Sambo.. lite för dyrt för lekbilen. Hon vill gör om köket så även nu är jag inte populär :)

Eftermiddag idag träffade jag Paul hos Zen, lärde mig att SSI via Kvarnis och Jerry är väl känd.. Tydligen motor var på väg till Kvarnis.. hur bra som helst :)

Pappa har tänkt att köra över till Sverige i Juni. Nån som behöver delar förutom mig det är möjlighet då.

Lite bilder från dagen. Hoppas jag kan kommer hem snart och montera!

Thanks to Paul for all the help!

ZEN
http://www.no-justice.org.uk/SSI/DSCF0005.JPG

Schyssta bilar och ZEN crew
http://www.no-justice.org.uk/SSI/DSCF0001.JPG

Delar :D
http://www.no-justice.org.uk/SSI/DSCF0006.JPG

Väskan :S
http://www.no-justice.org.uk/SSI/DSCF0009.JPG

Delar i väskan?!?
http://www.no-justice.org.uk/SSI/DSCF0010.JPG

Apexi FC.. nu är jag glad
http://www.no-justice.org.uk/SSI/DSCF0008.JPG

SPiKE
2007-02-25, 01:25
Sedär ja, lite rejäla delar till kokarn. Om du fixar köket först så blir frugan glad, sedan får du skruva bil så mycket du hinner innan det är dags för nästa husprojekt :D

STIred
2007-02-25, 02:47
Tydligen motor var på väg till Kvarnis.. hur bra som helst :)

Den motorn har legat hos Kvarnis i garaget ett par veckor nu(om det nu är från början 2.2an numer fodrade 2.5a du tänkte på), men den kommer sitta i en annan bil inte i den vita, iaf bottendelen ;-) För kvarnis del blir annan bottendel, men vad det blir för nån får han avslöja själv ;-)

555_STI
2007-02-25, 17:41
Fast i Engelska så kan man säga "just sent" och menar 20 minuter sen eller 2 månader sen :)

köket blir snart beställd..sen kommer mer delar :)

555_STI
2007-03-02, 23:37
Finns de nån som har erfaranhet av :

http://www.streetpower.se/webbutik/impreza-wrx-gc8-92%1199-flex_729.html

eller

PPG Dog gears?

STIred
2007-03-02, 23:44
Minns att JapanesePerformance körde ett test för ett eller två år sen på tein dämparna med edfc kontrollen och de var riktigt nöjda med dem.
Är det enda jag vet har aldrig åkt själv med nån bil som det satt teins på.

jraberg
2007-03-03, 00:11
inte mkt till hjälp eg. men jag träffade ngn på emmaboda träffen(SS) som jag har för mig körde just dessa. Så det finns iaf. en i klubben som har dem och han tyckte de funkade bra när jag frågade.
Undrar om han inte kom från götet(eller så var det streetpower som var på besök) :/ kommer inte ihåg namnet tyvärr, men han körde en subaru... ;)

-johan

specialized
2007-03-03, 08:19
inte mkt till hjälp eg. men jag träffade ngn på emmaboda träffen(SS) som jag har för mig körde just dessa. Så det finns iaf. en i klubben som har dem och han tyckte de funkade bra när jag frågade. Undrar om han inte kom från götet(eller så var det streetpower som var på besök) :/ kommer inte ihåg namnet tyvärr, men han körde en subaru... ;)-johan

Om jag inte minns helt fel så kör ` Staffe ` här på forumet med såna.

Mvh.Mattias - http://www.garaget.org/?car=18857
---------------------------------------
Efternamnen på mina flickvänner är
Jpg ,wmv och mpg ;)

555_STI
2007-03-03, 17:38
Hehe.. schysst tack! konstigt att han körde en subaru :)

Jag har läst en del på TEINS med Supror osv men inte sett så mycket ang Imprezor. Kanske att kunna ändra dom inne i bilen känns som lite fusk :) Men att köpa fler varianter av Öhlins kan var lite dyrt ;)

inte mkt till hjälp eg. men jag träffade ngn på emmaboda träffen(SS) som jag har för mig körde just dessa. Så det finns iaf. en i klubben som har dem och han tyckte de funkade bra när jag frågade. Undrar om han inte kom från götet(eller så var det streetpower som var på besök) :/ kommer inte ihåg namnet tyvärr, men han körde en subaru... ;)-johan

555_STI
2007-03-03, 17:38
Tack, kan se om han ser och svara :)

inte mkt till hjälp eg. men jag träffade ngn på emmaboda träffen(SS) som jag har för mig körde just dessa. Så det finns iaf. en i klubben som har dem och han tyckte de funkade bra när jag frågade. Undrar om han inte kom från götet(eller så var det streetpower som var på besök) :/ kommer inte ihåg namnet tyvärr, men han körde en subaru... ;)-johanOm jag inte minns helt fel så kör ` Staffe ` här på forumet med såna.Mvh.Mattias - http://www.garaget.org/?car=18857---------------------------------------Efternamnen på mina flickvänner är ---------------------------------------Jpg ,wmv och mpg ;)---------------------------------------

555_STI
2007-03-13, 16:51
Ingen alls som ha erfaranhet av Teins eller PPG Dog gears?!?!

=)

Hehe.. schysst tack! konstigt att han körde en subaru :)Jag har läst en del på TEINS med Supror osv men inte sett så mycket ang Imprezor. Kanske att kunna ändra dom inne i bilen känns som lite fusk :) Men att köpa fler varianter av Öhlins kan var lite dyrt ;)inte mkt till hjälp eg. men jag träffade ngn på emmaboda träffen(SS) som jag har för mig körde just dessa. Så det finns iaf. en i klubben som har dem och han tyckte de funkade bra när jag frågade. Undrar om han inte kom från götet(eller så var det streetpower som var på besök) :/ kommer inte ihåg namnet tyvärr, men han körde en subaru... ;)-johan

SecretAgentMan
2007-03-13, 17:21
Jag har installerat ett par sådana drevsatser, och kör själv med den stora rakskurna, dogboxlådan i Silverpilen (splinesade axlar, stålgafflar, etc) - rock'n'roll-pryttlar för bus, sådär kul att bruksåka i.

...men alldeles underbart att gå på attack med.

/J

555_STI
2007-03-13, 17:29
Tackar.

Jag har bilen mer som andra bil så att köra långt är inte meningen.. att lära mig "double clutching" har jag försökt att göra under vintertid i Volvon. Men det är inte alltid lätt.

Vem levererade dogboxlådan? endast jag har sett i Sverige är J-Tech. Det var inte dom eller?

Paul från Zen hälsade till dig förressten.

/Steve

Jag har installerat ett par sådana drevsatser, och kör själv med den stora rakskurna, dogboxlådan i Silverpilen (splinesade axlar, stålgafflar, etc) - rock'n'roll-pryttlar för bus, sådär kul att bruksåka i....men alldeles underbart att gå på attack med./J

SecretAgentMan
2007-03-13, 17:57
Hälsa tillbaka! :D

Jag "kan själv" som det heter och handlade direkt från PPG (och installerade själv med om det var otydligt). :)

/J

555_STI
2007-03-14, 14:21
Jag misstänkte det iofs.. du kan saker om bilar =)

Om jag skulle gör en sån grej själv risken är att det skulle var en mindre rolig upplevelse just nu :)

Hälsa tillbaka! :DJag "kan själv" som det heter och handlade direkt från PPG (och installerade själv med om det var otydligt). :)/J

555_STI
2007-04-12, 20:57
Hälsa tillbaka! :DJag "kan själv" som det heter och handlade direkt från PPG (och installerade själv med om det var otydligt). :)/J

Få bilen tillbaks imorgon med allt monterat inkl ny avgassystem :D

Endast som saknas är FMIC som väntar förtförande i England :(

Hörde idag att den går mycket mycket bättre iaf!

555_STI
2007-04-12, 20:57

Få bilen tillbaks imorgon med allt monterat inkl ny avgassystem :D

Endast som saknas är FMIC som väntar förtförande i England :(

Hörde idag att den går mycket mycket bättre iaf!

Klasagasa
2007-04-12, 21:24
Grattis!
Ska bli kul att se och höra henne inom kort! En liten tur ut på landet kanske? Redan imorrn? Jag tar gärna en helgtur.
Ha det!

Klas.

Klasagasa
2007-04-12, 21:24
Grattis!
Ska bli kul att se och höra henne inom kort! En liten tur ut på landet kanske? Redan imorrn? Jag tar gärna en helgtur.
Ha det!

Klas.

555_STI
2007-04-12, 21:47
Grattis! Ska bli kul att se och höra henne inom kort! En liten tur ut på landet kanske? Redan imorrn? Jag tar gärna en helgtur.Ha det!Klas.

Imorrn är lite svårt. skall bära mattor till ishallen em och jobbar också.. men Lördag/Söndag är jag definitivt upp för en liten tur ut från stan!.. måste provköra lite.. fast jag kommer ta det lite lungt första gång :) Jag skicak nån mess Lördag!

Vi hörs!

Steve

555_STI
2007-04-12, 21:47
Grattis! Ska bli kul att se och höra henne inom kort! En liten tur ut på landet kanske? Redan imorrn? Jag tar gärna en helgtur.Ha det!Klas.

Imorrn är lite svårt. skall bära mattor till ishallen em och jobbar också.. men Lördag/Söndag är jag definitivt upp för en liten tur ut från stan!.. måste provköra lite.. fast jag kommer ta det lite lungt första gång :) Jag skicak nån mess Lördag!

Vi hörs!

Steve

SPiKE
2007-04-13, 21:25
Härligt Steve, jag såg din raket stå vid tae kwon do(stavning?) lokalen i Tannefors idag. (Så vida det inte finns flera 555-blå Imprezor med guldfälgar i sta´n)
Jag är gärna med på en tur i helgen, var och jobbade i Ulrika idag och dit är det finfin väg, kanske kan vara nå´t?

SPiKE
2007-04-13, 21:25
Härligt Steve, jag såg din raket stå vid tae kwon do(stavning?) lokalen i Tannefors idag. (Så vida det inte finns flera 555-blå Imprezor med guldfälgar i sta´n)
Jag är gärna med på en tur i helgen, var och jobbade i Ulrika idag och dit är det finfin väg, kanske kan vara nå´t?

555_STI
2007-04-13, 22:38
Härligt Steve, jag såg din raket stå vid tae kwon do(stavning?) lokalen i Tannefors idag. (Så vida det inte finns flera 555-blå Imprezor med guldfälgar i sta´n) Jag är gärna med på en tur i helgen, var och jobbade i Ulrika idag och dit är det finfin väg, kanske kan vara nå´t?

Yepp :D fick den tillbaks efter lunch idag och var sen till klubben att hjälpa gör klar allting innan Kung Fu uppvisning imorgon :9

Kommer var lite upptaget under dagen imorgon (Show börjar kl 15:00 och skall igenom allting några gånger innan) och Sondag men efter det? Måste prova lite :D.. men hittils så känslor säger att den är mycket bra!! Har ni tid imorgon lite senare eller Sondag?

Förressten Apexin var rätt bra, jag troligvis behöver bättre spridare eftersom de verkar inte klara av det med den högre laddtryck. Så nya spridare blir det snart med FMIC när den kommer :D De kommer beställa nu Apexi Kabeln från Nya Zealand. Tydligen endast ställe man kan få den annars är Japan om man är nån sorts uber dealer av Apexi grejer :)

555_STI
2007-04-13, 22:38
Härligt Steve, jag såg din raket stå vid tae kwon do(stavning?) lokalen i Tannefors idag. (Så vida det inte finns flera 555-blå Imprezor med guldfälgar i sta´n) Jag är gärna med på en tur i helgen, var och jobbade i Ulrika idag och dit är det finfin väg, kanske kan vara nå´t?

Yepp :D fick den tillbaks efter lunch idag och var sen till klubben att hjälpa gör klar allting innan Kung Fu uppvisning imorgon :9

Kommer var lite upptaget under dagen imorgon (Show börjar kl 15:00 och skall igenom allting några gånger innan) och Sondag men efter det? Måste prova lite :D.. men hittils så känslor säger att den är mycket bra!! Har ni tid imorgon lite senare eller Sondag?

Förressten Apexin var rätt bra, jag troligvis behöver bättre spridare eftersom de verkar inte klara av det med den högre laddtryck. Så nya spridare blir det snart med FMIC när den kommer :D De kommer beställa nu Apexi Kabeln från Nya Zealand. Tydligen endast ställe man kan få den annars är Japan om man är nån sorts uber dealer av Apexi grejer :)

555_STI
2008-04-22, 18:34
Nu efter absurd lång död tid har jag lite mer att rapportera :D

Till slut blev det 740cc spridare, Datalogit inhandlat från en supertrevlig SSI medlem som är nu monterat och vi skall testa nästa vecka, och IC "BOLT ON" Kit är nu monterat och klar. Den passade mycket bättre efter att såga av lite av rören, skärmen och hade kapat bort halva fronten :)

Dock den ser inte helt origonal ut på bild :) Har också lackat kolfiberhuv och så nu har den "facelift" huv, grill och lampor, plus dimljus kåpor som sitter bättre nu än på bilden.

http://www.no-justice.org.uk/SSI/IMG_2571B.JPG

Patriks gammal Prodrive vinge är nu lagrat, målat och monterat på bilen

http://www.no-justice.org.uk/SSI/IMG_2575B.JPG

Och det bästa! Idag besiktade jag bilen :D precis i tid. Nästa måndag lämnas i bilen till LMS i Linköping för mappning av E85 :7

bättre biler kommer senare (när bilen är tvättad) :)

Nu har jag bestämt mig att inte köpa en nyare Spec C, jag har haft jkligt mycket kul att börja mecka själv och vill fortsätta på en lite billigare variant först.

Satsar nu på att köpa Coilovers, Stoptech bromsar och ev 6 växlad låda under året/början av nästa år.

555_STI
2008-05-22, 18:40
Nu har man fixat och skruvat lite till :)

Datalogit är monterat och t.om en Wideband lambda.

Nu kommer nästa bekymmer dock :S

Under mappning visar det sig att LMM maxar ut! värje gång man fixa en problem så kommer en till ;) är det inte alltid så??!

Nån som har haft en liknande problem och har nån förslag till vad man skall köpa för LMM? :)

Adsense Management by Losha