Visa fullständig version : Fälgfrågor(nybliven imprezaägare)

Albin
2010-05-16, 16:59
Jag gick och skaffade mig en Impreza wrx från 2003 förra helgen.

Tyvärr så fattas reservhjulet. Passar ett reservhjul från en gt-99 eller legacy om jag får tag på ett sånt? Jag ska försöka hinna förbi på skroten i veckan.

Vi köpet ingick öven vinterdäck fast utan fälg. Jag kanske skaffar beggade fälgar dit. Passar fälgar från en GT så och kanske även andra Subaru modeller? Jag får se vad jag hittar. Funderar lite på dessa: http://www.blocket.se/jonkoping/Speedline_17__falgar___Continentaldack_27315311.ht m?ca=2&w=3

Tack på förhand/Albin

Desen
2010-05-16, 17:27
Ditt bultmönster är 5x100, samma som GT. Exakt ET låter jag vara osagt. En assistansförsökring är bättre för dig än ett reservhjul för det mesta.

Imprezans drivlina gillar inte att bli körd med för stora skillnader i rullomkrets.

Men men får man punka på en plats som e trafikfarlig så e det ju klart bra att kunna komma därifrån.

Tänker du köra bilen tufft så se till att fixa fälgar som är lätta att tvätta.

Koffe
2010-05-17, 14:05
ET40 på 8" bred fälg tror jag blir på det berömda håret... Jag kör ET42 på 7.5" på min WRX -03 och är tvungen att köra med camberjusteringsbultar bak för att få in dem under skärmkanten.

GT-fälgar pasar bra (men kan ha lite för hög ET istället... ET57 är inte snyggt på newage =). Men står man ut med looken så ska det inte vara några problem!

//Koffe

Kvarnis
2010-05-17, 15:48
ET40 är i lägsat laget för en wrx, du bör sikta på 45-50 i et med 7" bredd för vinterdäck

Adsense Management by Losha