Visa fullständig version : Picking up the pieces


Kvarnis
2010-06-20, 12:44
Tjoho

I morgon så är det tänkt att jag ska börja skruva i hop kokarn, tanken är att den ska köras på 10års jubilet :D

Så här ser bilen ut just nu

http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0388.sized.jpg
http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0390.sized.jpg

Några korta fakta på spec
-2.7L CDB
-Portade STI V3 toppar med supertech ventiler något vassare kammar, modiferade för 14mm bultar
-O-ringat block och toppar med 2mm koppar packning
-Stage 2 Dry sump
-Turbo GT4202R, med twinscroll grenrör, tubon monteras framför motorn.
-8x1600cc's spridare med mekaniskt driven soppa pump
-Autronic sm4 ecu,autronic CDI och 4 msd HVC-2 tändspolar
-AST ver.3 coilovers med eibach banracing fjädrar
-Div whiteline väghållnings prylar
-Ombyggd automat låda med smidda utgående axlar, ppg fram diff(det ska gå att svänga oxå) ,manuellt spjällhus,transbrake in och urkopplingsbar 4wd

Några punkter vad som sa göras
-Montera i hop topparna, schimsa lyftarna
-Montera motor och toppar
-Bygga om bakdiffen
-Montera ny drivlina
-Montera fjäderben, stag m.m
-Bygga om insug och passdel så att ph2 passar phase1.5 toppar
-Göra ny kabelhärva för ecu'n
-Jo just köra in motorn och mappa återstår ju oxå :D

Bild på några av delarna som ska monteras
http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0391.sized.jpg
http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0392.sized.jpg

Det största problemet just nu är som vanligt logistiken,det saknas en del saker som gjort att bygget blivit ostartat i ca 2veckor...bla topparna och topplocksbultarna i 14mm har inte dykt upp ännu
+ att platterna som måste fräsas för att lösa insuget.

Så from i morgon så är fritiden räddad ;) :D

STIred
2010-06-20, 12:54
Ha ha det var på tiden kokarn :D

/r

Mumin
2010-06-20, 13:36
Ja du har ju lite att stå i nu då :P
Kommer bli intresant och följa denna tråd :) hoppas det löser sig med insuget!

Snofi
2010-06-20, 13:44
Fan detta kommer bli ruggigt ballers!

karlzzon.
2010-06-20, 13:57
Passa på att flytta ratten !!!!!!!!

Kommer bli sååå hårig när klar!!! o du Kvarnis jag vill provköra.

Jimzon
2010-06-20, 15:23
Bara höra av dig då det behövs skruvar hjälp :D

Bodyshot
2010-06-20, 15:35
Hårigt bygge, vill se hur motorkaraktären blir & registret, vi pratar inte någon "liten" gt3582r turbo nu inte :D

Vad kör du för spec på dina kammar? märke?

Mats
2010-06-20, 15:49
Gött o se att det lossnar för dig med skruvandet nu Kvarnis.
Minns ännu kvällen på hotellet under 5-års träffen. Då var ju denna bil nästan körklar redan. Såpass mycket byggde vi medans vi smakade på vodkan... För blandvattnet blev ju över... ;)

syke
2010-06-20, 16:06
Trevligt att det kom upp en liten tråd! Massa bilder vill vi se! :)

Kvarnis
2010-06-20, 17:23
Hårigt bygge, vill se hur motorkaraktären blir & registret, vi pratar inte någon "liten" gt3582r turbo nu inte :D

Vad kör du för spec på dina kammar? märke?

Dom är slipade enlig önskemål, kommr f-n inte i håg sepcen till 100 längre, med dom gammla kammarna var wr98 spec på, dvs ~10mm lyft och 270grader, dom här någon mm till.
Lite agrresivare ramp och längre lyft tid.

Dom jag ville montera passade inte ;), iofs tur det då det var mer dragracing än dessa som är lite bredare register. Har även ställbara kammdrev, mao går ju alltid att justera lite om man inte är nöjd med karaktären.

Kvarnis
2010-06-20, 17:26
Bara höra av dig då det behövs skruvar hjälp :D

Lär ju behöva hjälp med din kontakt med tigningen av alu.insuget alla fall :D
Tror jag kan handfräsa platterna på jobbet, tyckts ha hört nå ryckte att det finns en fräs i källarn :)

Kvarnis
2010-06-20, 17:27
Gött o se att det lossnar för dig med skruvandet nu Kvarnis.
Minns ännu kvällen på hotellet under 5-års träffen. Då var ju denna bil nästan körklar redan. Såpass mycket byggde vi medans vi smakade på vodkan... För blandvattnet blev ju över... ;)

Jo men det var den billliga specen 6-700bhp, efter all den vodkan så blev det lite dyrare...var nått gargage och familjetillökning som kom i mellan oxå ;)

Kvarnis
2010-06-20, 17:32
En uppsättning fjäderben
http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0281.sized.jpg

Bromsarna fick bli ekonomi lösning, 330mm K-sport med 8-kolvs ok fram och 6-kolv bak med PFC01 belägg

http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0271.sized.jpg

Jimzon
2010-06-20, 17:48
Lär ju behöva hjälp med din kontakt med tigningen av alu.insuget alla fall :D
Tror jag kan handfräsa platterna på jobbet, tyckts ha hört nå ryckte att det finns en fräs i källarn :)

men trevligt de!

nemas problemas, tiggning är inge problem :)

Kvarnis
2010-06-20, 17:55
Passa på att flytta ratten !!!!!!!!

Kommer bli sååå hårig när klar!!! o du Kvarnis jag vill provköra.

Blir till vintern, klent med tid just nu då jag måste i så fall byta styr växel, men tanken slog mig när det vart lite prylar kvar i bilen ;) :D

Kan nog klassa min bil som amatör byggt fordon när allt är klart ;)

Kvarnis
2010-06-20, 17:57
men trevligt de!

nemas problemas, tiggning är inge problem :)

KUNG !!!
Visst finns dom som tiggar på jobbet med, men nästan aldrig i alu.
Mest syrafast och rostfritt.

Bodyshot
2010-06-20, 18:31
Ok, lät som fina kammar! Vad tror du om mina Gsc s3?

FeA
2010-06-20, 19:43
Härligt Kvarnis, det är bara att ligga i då, så får vi andra hoppas på att få se den på 10års jub :)
Men bygger du dragbil, med tanke på automat?

Kvarnis
2010-06-20, 20:04
Härligt Kvarnis, det är bara att ligga i då, så får vi andra hoppas på att få se den på 10års jub :)
Men bygger du dragbil, med tanke på automat?

Var tanken först, men mest är det för att lådan ska hålla.
Iofs nu har ju sellholm fixat sin låda så den funkar me 4wd numera, men så vart det inte för några år sedan. Specen var inte för 402m, utan för att det skulle hålla minst för 1000bhp, samt funka med på bana och isåka. Därför installation av ppg front diff.

Tight kon bana är väll lite si och så,iofs så är 1.an hyfsat lång ca 90km/h vid ~8500rpm.
Och på metanol så är vridet hyfsat utan tubo tryck på en 2.7l spiss ;) :D

Jimzon
2010-06-20, 20:15
läste specen riktigt denna gång och djävulen vilket bygge! hejdlöst!

Kvarnis
2010-06-20, 22:00
läste specen riktigt denna gång och djävulen vilket bygge! hejdlöst!

Ja så där hyfsat, Kvarnis steg 3 trim :D

Gilarski
2010-06-20, 22:40
Jössus mannen, du har & göra men det lär du fixa lagom till träffen.

Zippo_
2010-06-21, 12:27
sjukt projekt :) ska bli kul och se om du hinner till träffen eller inte, jag håller tummarna :cool::D

Kvarnis
2010-06-21, 13:02
Otroligt nog ser ev mina bultar til topparna att dyka upp...men topparna dom lysser med sin frånvaro....
Suck, ja ja det är som det är... hade varit gött att få kammar m.m schimsat och kunnat sikta in sig på att få till insuget nästa vecka.

STIred
2010-06-22, 20:49
EDIT: ångrade mig ska inte spamma kvarnis projekt med onödiga bilder :D

/r

Grusdraparn
2010-06-22, 21:03
Fy fan va hårigt!
Ror du ihop d där innan träffen så blir d ta mig fan nobelpris i fysik!

Kvarnis
2010-06-22, 21:46
LOL, inga probelem kokarn.
Dom där bultarna är precis vad jag behöver :D
För mina verkar posten slarvat bort...topparna dök iofs upp i stället...men spenderade kvällen på jobbet.

Det är ju så mycket tid kvar ;)

Mumin
2010-06-22, 21:50
Förjävligt att posten har sumpat bultarna.. ett bakslag som kostar mycket tid nu.. och det har du ju jävligt ont om :P hoppas det löser sig på ett eller annant sätt!

Jimzon
2010-06-27, 01:54
dåligt med uppdateringar nu Jan! :)

Kvarnis
2010-06-27, 10:02
Mm jag gillar frakt bolag...eller inte...:(

Nåja verka få lite delar i morgon så ska väl kunna i gång lite mer till veckan.
Tråkigt nog så går det h-vete med insuget så det får bli någon skit lösning så länge.

Kvarnis
2010-06-27, 22:56
Blev lite gjort i dag alla fall...

Fick börja me att gänga om blocket pga av att Rigoli inte använder standard dim. på deras ska 14mm bultar som antaligen är mer 13mm. Inte kul att gänga i ett färdig byggt block som inte direkt hade mycket gods över att gänga i... hoppas att bultara sitter kvar när topparna dras...

Monterade även R180 hubbarna,fjäderbenen och dom nya bromsaran.

http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0397.sized.jpg
http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0400.sized.jpg
http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0401.sized.jpg
http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0402.sized.jpg

Får väl se om det leveras några delar den här veckan ...drygt 40kg prylar från US,och en hel pall från UK....lyser med sin frånvaro

Mumin
2010-06-27, 23:09
Vad kul att det rullar på lite iaf.. sen att du väntar på tok mycket delar måste ju svida.. du har ju drygt en vecka kvar? :P Det är bara att kämpa... du kan ju skruva ihop imprezorna i sömnen så ska väll inte vara någora problem för dig? :) dvs om du får delarna!

STIred
2010-06-27, 23:26
Fan kokarn du får ta tvätta den där bilen litegrann när du ändå sitter o väntar på delarna, eller är det rallycrosstuk som gäller? ;)

/r - jävlas lite bara :D

Kvarnis
2010-06-28, 09:51
Jeep, Rally cross är ju fin skit de :D

Får vl se om man hinner ta en sväng med högtrycken när bilen har hjul igen ;) :D
Jag är mer för invärts tvättning ;)

Kvarnis
2010-06-30, 21:55
Ha

Vart lite gjort i dag alla fall

Diffen är nu ombyggd, och nya drivaxlar i härdat fjäderstål har blivit i hopsatta.
http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0421.sized.jpg
http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0420.sized.jpg

Topparna fick nya ventiler
http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0419.sized.jpg
Och monterades och drogs fast.
http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0416.sized.jpg
http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0423.sized.jpg
htttp://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0424.sized.jpg
En låda med
slang kopplingar kan behövas.
http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0429.sized.jpg

Soppa slag
http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0436.sized.jpg
Nya tändsoplar, notera bildd där jag lagt ditt en vanlig sople som försörjer 4cylindrar vs. den nya som bara försörjeren :D
http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0434.sized.jpg
http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0435.sized.jpg

Jo just fjäderben och bromsar sitter så klart numera på bilen så nu kan man montera däck snart igen :D
http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0422.sized.jpg

Jimzon
2010-06-30, 22:14
gillar starkt ditt golv i garaget! och all godis som du införskaffat.


funderade ett tag att köpa biltema plattor då jag renoverade garaget hemma men det blev vit 2kompfärg istället. ångrar mig nu då jag ser hur snyggt du har det
Gilla!

Mumin
2010-06-30, 22:17
Ja du kvarnis du har kommit en bra bit.. riktig imponerad! jag sklle må illa varje gång jag gick in i garget och såg min bil nerplockad i molekyler! men du är ju kokarexperten så du lär ju dra ihop allt inom 3 dagar :D Väntar du fortfarande på massa delar från US?

Myzkoo
2010-06-30, 22:58
Ser fint ut!

Honade du blocken själv? Vilket kolvspel honade du till isf? och honade/mätte du kolvarna individuellt? :) Hittar ingen rekomendation på Manleys hemsida, tänkte köra med deras strokerkolvar. 10 hundradelar kanske?

Kvarnis
2010-06-30, 23:18
Nix blocket byggdes av TRP down Under.
Bäst är att ta kontakt med dom, kolvspel beror även på vilken effket du ska köra med.

Bodyshot
2010-06-30, 23:38
Blir fint det där! Vad kör du med för kammar? Ventiler och fjädrar? Märke och spec alltså.

Kvarnis
2010-06-30, 23:53
gillar starkt ditt golv i garaget! och all godis som du införskaffat.


funderade ett tag att köpa biltema plattor då jag renoverade garaget hemma men det blev vit 2kompfärg istället. ångrar mig nu då jag ser hur snyggt du har det
Gilla!

Tack :)
Det är biltema klinker :D, det duger i kriget sas ;)
La det själv så det kunnd så klartbli bättre, skull inte köp fogen på biltema igen omjag gjorde om det...grått var mer vitt.. men den är snart svart ;)

Beöver lite enkel alu tiggen snart btw måste få vevhu vent svetsat, insuget får vara som det är hinner inte fixa allt. Om du inte kännde en somvar en hejare på tiga dvs då skulle jag allt gjort om det insuget jag har lite grann :)

Kvarnis
2010-07-01, 23:11
Ja i dag dök det upp lite delar...
Dock långt i från allt, saknar div slngar och schims till topparna :(
+ att grenrör och rör till ic'n inte riktgigt var vad jag hoppat på dvs en massa svets jobb sominte är något för mig.

Prov monterad grenröret efter jag konstaterat att jag måste schimsa om samtliga lyfatre YES ....lr inte.

Några bilder... hände inte mycket i dag då jag var tvungen och inventera vad som kommit och inte,+ köra i väg ett släpp med soppar efter alla kartonger m.m !!

http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0437.sized.jpg

http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0438.sized.jpg

http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0439.sized.jpg

http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0440.sized.jpg

http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0441.sized.jpg

http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0442.sized.jpg

Erok
2010-07-01, 23:52
Det jag gillar mest är att det inte ens är tvättat, riktigt rally stuk ;)

Vince
2010-07-02, 08:12
Det jag gillar mest är att det inte ens är tvättat, riktigt rally stuk ;)

Det jag gillar mest är att oavsett hur mkt mek man håller på med (och DET verkar vara ett enormt projekt) så verkar det alltid finnas tid till en öl :D

Bodyshot
2010-07-02, 14:10
Kvarnis, kan man få gotta sig i en spec på dina toppar?

Jocke.T
2010-07-02, 16:12
Ska du ha turbon framför motorn?
Finns det plats för en snigel där framför?
Fränt bygge! :)

STIred
2010-07-02, 16:38
Ska du ha turbon framför motorn?
Finns det plats för en snigel där framför?
Fränt bygge! :)

;)

http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/IMAG0006.sized.jpg

STIred
2010-07-02, 16:42
Kvarnis, kan man få gotta sig i en spec på dina toppar?

Du har ju fått svar från Kvarnis redan längre bak i tråden ;)

Dom är slipade enlig önskemål, kommr f-n inte i håg sepcen till 100 längre, med dom gammla kammarna var wr98 spec på, dvs ~10mm lyft och 270grader, dom här någon mm till.
Lite agrresivare ramp och längre lyft tid.

/r

Jocke.T
2010-07-02, 16:57
Fasen va fränt! :)
Vad är målet? 500-600hk?

STIred
2010-07-02, 17:10
Fasen va fränt! :)
Vad är målet? 500-600hk?

He he ska inte svara för Kvarnis för mycket men vad jag vet så håller motrorn för uppåt 1000hk. Sen vad det blir i slutändan hänger på vilken turbo han får lust att köra med, men garanterad närmare 700hk minst.

/r

Bodyshot
2010-07-02, 17:51
Fyfan att man har mycket senila i släkten, hoppas svaret fastnade denna gången ;-)

Du har ju fått svar från Kvarnis redan längre bak i tråden ;)



/r

Mats
2010-07-02, 19:36
Ska det åkas med intercooler eller tänker du åka med Metanol i tanken??

Kvarnis
2010-07-02, 20:24
Ska det åkas med intercooler eller tänker du åka med Metanol i tanken??

Både och :D, det blir ful sprit och träsprit i tanken, trä spriten räcker ca 6-800m i tanken som jag har ....:O den är på 16L
__________________________________________________ __________________________

Effekt... får väl se men en GT42-02R "kan" flöda upp till ca 1000Bhp,den lila turbon är ju såld så det är ju kört att använda den... och den krokndade vid ca 675-700Bhp

Ser segt ut tmed schims till lyftarna, hade även en reservplan för brux bilen men det gick ju bra dåligt med då turbon liger kvar i UK...fast den skulle skickats i måndags...

Nu blir det ett bad i sjön och en STOR grogg, och sammla lite kraft... blir lite ½ less just nu.

Kvarnis
2010-07-02, 21:59
Jo just måst ju vissa några bilder vad som blev gjort i dag ;)

En kyllare på bryggan
http://www.impreza.nu/expo/albums/album168/CIMG0443.sized.jpg
http://www.impreza.nu/expo/albums/album168/CIMG0447.sized.jpg

Vad man behöver för att blanda en Mika häkkinen
http://www.impreza.nu/expo/albums/album168/CIMG0452.sized.jpg

Hur man börjar
http://www.impreza.nu/expo/albums/album168/CIMG0453.sized.jpg
Sen klart att brukas :
http://www.impreza.nu/expo/albums/album168/CIMG0454.sized.jpg

Bodyshot
2010-07-03, 01:12
Hahahaha fan vilken skön kväll

Subarumicke
2010-07-03, 08:45
Hur går det är topparna monterade nu??

Härligt att du fått tummen Ur typ..... ;)

7 dgr kvar nu

Kvarnis
2010-07-03, 10:17
Hur går det är topparna monterade nu??

Härligt att du fått tummen Ur typ..... ;)

7 dgr kvar nu

Jo topparna har varit monterade några dagar..men schimsen jag beställde, blev aldrig leverade... tråkigt nog.

Beställer nya av RCM på måndag men det se ju int så ljust ut om man ska vara ärlig :(
Känns lite surt att behöva stypa på det.
Annars hade motor och låda varit monterade i går, och IC rör kunnde byggts, ecu'n +spoolar monterat.

Jimzon
2010-07-03, 14:06
Men det var ju skit att det ska stypa i såna småsaker :/ hamnfesten ikväll då som gäller?

Kvarnis
2010-07-03, 14:29
Men det var ju skit att det ska stypa i såna småsaker :/ hamnfesten ikväll då som gäller?

Jo det suger lit,men det är som det är, bilen kommer nog i gång hyfsat snart vart det än lider, har dock inte kastat in handduken ännu :D
Jeep, det får det bli,Lite käk och några kalla med lite trevlig musik låter som en plan :)

Adam K
2010-07-05, 10:23
Shims? Ska du inte ha solida lyftare så att ALSen slipper skjuta in shimsen i cylindrarna? (ok, under bucket skyddar väl mot det men det måste väl ändå vara bättre med solida?)
Och Var ska du ha kylaren/ICn? Andy Forrest har ju sin snurra monterad som du ska, o inte f@n får han plats med både och där fram...

Lycka till sålänge!

Kvarnis
2010-07-07, 21:04
Shims? Ska du inte ha solida lyftare så att ALSen slipper skjuta in shimsen i cylindrarna? (ok, under bucket skyddar väl mot det men det måste väl ändå vara bättre med solida?)
Och Var ska du ha kylaren/ICn? Andy Forrest har ju sin snurra monterad som du ska, o inte f@n får han plats med både och där fram...

Lycka till sålänge!

Helt solida är så klar bättre, men als behövs igentligen inte m min låda.
IC'n sitte framfö kylren...men inte på samma ställe som orginal, +mindre kylare.
Bästa är att flytta kylaren bak igentilen.

Kvarnis
2010-07-07, 21:11
Sen så fungerade logistiken int alls..., inga schims dök upp i dag.
Plan B var...
Fixa brux bilen lite, men varken surran eller bromsarna dök upromsarna var viktigast.
Mn åker ner för tt umgås p träffen i stället , detfunkar det med.
Tror min mek hjälp blir lika glad för det ...jag är lite kluven men ... jag bryter i hp och kommer igen.

Frågor som börjat snurra ...
Ska riva ner dom befintliga V3 topparna och stopp i kammarna somjag special beställde...~310 grader och 14mm lyft....eller ska jg ta en uppsättning avacs toppar som jag har och montera riktiga kammar i dom kanske...svårt val...

Får suga på karamellen, att byta till avacs och ph2 toppar gör att insuget bara behöver bultas dit bla....

STIred
2010-07-07, 23:01
Frågor som börjat snurra ...
Ska riva ner dom befintliga V3 topparna och stopp i kammarna somjag special beställde...~310 grader och 14mm lyft....eller ska jg ta en uppsättning avacs toppar som jag har och montera riktiga kammar i dom kanske...svårt val....

Va fan, klart du ska köra med de där grymma kammarna. Ha ha 310deg och 14mm lyft, sjukt :eek:. Jag hade gjort det det iaf, speciellt med tanke på att bilen blir inte nån gatbil utan renodlad ban/race bil.

/r

Klasagasa
2010-07-07, 23:51
Äre dejseln dä där du meckar mä...? ;)
Fy fan så fränt bygge! Fortsätt!

// Klas - som tycker dieseln sotar för lite.

Kvarnis
2010-07-23, 18:13
Efter lite 10 års jubileum där brux bilen strulade på vägen ner...så vart jag lelle less på allt vad bilar heter...
Att jobba en vecka och en veckas semester gör underverks för arbetslusten ;)
Nu har jag bestämt mig för att riva ur topparna och fräsa dom för kammarna jag har.
I dag fick jag för mig att ge brux bilen en översyn då den strulade.
Så blir turbo byte till en MD321T, autronic sm4 pnp , 800ccs spridare, 4-1 grenrör, sprit mappning. Bör räcka till ~450bhp
Om jag får sålt mina bromsar så får den ärva K-sport brosmarna från Ra'n då den nog behöver större än 330mm ;) :D

Så nu ser jag fram i mot Kinnekulle och få piska lite bana med vardags bilen,
ser ju inte så just att hinna klart RA'n tills dess.

Mats
2010-07-23, 19:35
De e som vi säger på jobbet. Det är skillnad på folk och folk.
Kvarnis kollar över bruksbilen lite snabbt och trimmar den mer än de flesta gör på forumet. O de gör han med vänsterhanden lite sådär medan han bygger på lekbilen, ja jösses.

Keep upp the good work grabben. Hoppas på att få se RA:n live nångång när man kommer över.

Kvarnis
2010-07-23, 20:17
Nja inte använda jag bara vänster handen, jag passade dock på att sänka några kalla :D
Men f-n så besvärligt det var att skruva i orginal bil, nu kommer man ju i håg varför det var så trevligt att bygga om :D

Gilarski
2010-07-23, 20:23
Grymt jobbat Kvarnis, följer ditt bygge :)

Bodyshot
2010-09-03, 11:30
Dags för lite motivation, kvarnis vad händer med bilarna, hur funkar logistiken, ge oss nått!

Kvarnis
2010-09-04, 12:19
Nja har fixat lite med brux bilen sen har det varit lite mycket på jobbet efetr semestern, kom just hem Stockholm.

Tror jag ska fixa avacs en uppsättning av de avacs toppar jag har liggandes.
Blir trevligare register med dom.

STIred
2010-09-04, 23:01
Nja har fixat lite med brux bilen sen har det varit lite mycket på jobbet efetr semestern, kom just hem Stockholm.


Det är helt rätt, brukskossorna ska inte försummas heller :).

/r

Bodyshot
2010-09-05, 10:29
Vad är det för ballt som händer med bruksbilen då?

Kvarnis
2010-09-05, 13:59
Nja inget specillet, den fick ärva 8kolv oken, skivor med bells, en MD321T med 4-1 grenrör och en autronic sm4 pnp har monterats.
Har även spridare och en kolfiber twin plate som ska monteras sen blir det lite sprit mappning :D

bowser
2010-09-09, 13:14
Nja inget specillet, den fick ärva 8kolv oken, skivor med bells, en MD321T med 4-1 grenrör och en autronic sm4 pnp har monterats.
Har även spridare och en kolfiber twin plate som ska monteras sen blir det lite sprit mappning :D

vad tippar du i effekt ?

Bodyshot
2010-09-09, 13:43
vad tippar du i effekt ?

Jag googlade turbon och den skulle palla 400-450bhp vetinte vad det motsvarar i svenska men borde väl ge 500+ med spritmappning?

Kvarnis
2010-09-09, 15:00
vad tippar du i effekt ?


Tja borde väl fixa 450Bhp på sprit, tor org.tmic kommer begräsna nå mycket över det.
Duger för att köra dottern till dagis och åka vidare till jobbet.

I RA'n borde slut effekten kunna bli något mer ;)

bowser
2010-09-10, 08:06
Tja borde väl fixa 450Bhp på sprit, tor org.tmic kommer begräsna nå mycket över det.
Duger för att köra dottern till dagis och åka vidare till jobbet.

I RA'n borde slut effekten kunna bli något mer ;)

borde ju räcka gott =)

Gilarski
2010-09-14, 13:11
..

Gilarski
2010-09-14, 13:11
Finns det några nya bilder på bygget ? ;)

Kvarnis
2010-09-14, 18:07
Nja inget roligt alla fall, ska som sagt bygga avacs toppar nu när det ändå blev lite förseningar.

Ska nog bygga om bakdiffen oxå när jag ändå är på G :D

Kvarnis
2010-10-29, 20:21
Pga vintern är lång och seg så tänkte jag att en vinter motor vore en bra idé
Så har införskaffat denna..ett förstärkt 2.5l block(som borde överleva +600), monteras nog i hop med ett par avcs toppar on mindre snurra i storlek som en GT37
http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/h6turbointohawkeye012.jpg
Även ett bafflad oljetråg byggt av RCM
http://i60.photobucket.com/albums/h27/SleeperSy/Sleepers%20Subaru%202008%20Spec/Sump/S10.jpg

Lurar på en vinter låda med dccd oxå, en försärkt 5 petare alt en 6 petare.

Får se om man fixar i hop nån alt några motoer av dom blocken man har i gargert, börjar bli trångt ;) :D

Adsense Management by Losha