Visa fullständig version : Höger till Vänster konvertering

sladden
2010-07-08, 23:58
http://www.garaget.org/?car=188857

Bodyshot
2010-07-09, 00:08
Såg ut att vara lite att göra! Men varför har du inte lagt upp bilder på hur det blev när det var färdigt?

sladden
2010-07-09, 00:17
kommer så småning om.... Allt har sin tid

Bodyshot
2010-07-09, 00:25
Precis, ska man göra det bra så går det inte på en vecka ;-)

Erok
2010-07-09, 00:44
Helvete måste säga att din impreza är ruskigt jävla brutal!

Gilarski
2010-07-09, 02:24
Kul projet, kör hårt ;)

NickeH
2010-07-09, 10:25
Klockrent nu har jag nån att fråga, ska förmodligen köpa en STI -05 och vänsterkonverera i vinter. Mer bilder tack :-)

syke
2010-07-09, 12:39
Herrej-vlar :)

Kul att se någon som konverterar!

sladden
2010-07-09, 15:56
Helvete måste säga att din impreza är ruskigt jävla brutal!

Kul projet, kör hårt ;)

Klockrent nu har jag nån att fråga, ska förmodligen köpa en STI -05 och vänsterkonverera i vinter. Mer bilder tack :-)

Herrej-vlar :)

Kul att se någon som konverterar!

Erok: Tack, alltid kul å höra.

Gilarski/syke: Jo da ja gör så gott ja kan, har man inte försökt så vet man inte om man klarar det.

NickeH: Hehe. Kanske ska låta bli å uppdatera bilder, å sälja dom till dig i stället ;) Nä men lycka till!!!!

sladden
2010-07-14, 15:43
Uppdaterad: lite nya bilder sen sist.

Mumin
2010-07-14, 23:41
Jäkla fint det blir! och villket jobb att konvetera till vänster från höger :) men mer bilder vill vi se :D

sladden
2010-07-14, 23:51
Jäkla fint det blir! och villket jobb att konvetera till vänster från höger :) men mer bilder vill vi se :D

Mer bilder på ingång. Jo det e första gången jag ger mig in på något sådant, ligger några timmars jobb bakom. :)

Bodyshot
2010-07-14, 23:52
Det kan inte finnas så många vänsterstyrda spec c i sverige va?

sladden
2010-07-15, 17:39
Det kan inte finnas så många vänsterstyrda spec c i sverige va?

Vad ja vet så är min den ända. Någon som kan säga emot?

Så man kanske skulle slänga ut den på blocket iaf ;)

bowser
2010-07-15, 18:54

vad är skillnaden på en vanlig sti peIII och spec c?

Erok
2010-07-15, 20:27

Säg ett pris till mig innan den hamnar på blocket ;)
Riktigt jävla fint gjort!

sladden
2010-07-15, 21:36
vad är skillnaden på en vanlig sti peIII och spec c?

Säg ett pris till mig innan den hamnar på blocket ;)
Riktigt jävla fint gjort!

Bowser: Vill du veta all info så får du nog googla det. Men det är en lättviktsmodel med mer pulver snabbt förklarat.

Erok: Kommer sätta ett pris högt över dom vanliga sti med tanke på vad det är för bil och hur ovanlig den är. Sen beror d ju lite på vad som ska följa med bilen, stötdämpare, porsche bromsar mm. Pm till dig!

Kvarnis
2010-07-16, 09:53
Skulle säga att det finns nog inte många spec c i trafik i alls förutom denna, ev någon enstaka till.

edbe
2010-07-18, 12:34
sladden: vet inte om du sett det men jag har skickat ett litet pm till dig :)

sladden
2010-07-18, 13:56
sladden: vet inte om du sett det men jag har skickat ett litet pm till dig :)

Jo jag har sätt det å svarade direkt. Men som vanligt så verkar man inte kunna lita på att det skickas :( :( :( :(

Nu har ja skickat ett svar till ,till dig

edbe
2010-07-18, 20:44
Jo jag har sätt det å svarade direkt. Men som vanligt så verkar man inte kunna lita på att det skickas :( :( :( :(

Nu har ja skickat ett svar till ,till dig

Nu kom det fram :)

sladden
2010-07-20, 20:38
Ännu fler bilder!!

goffemannen
2010-08-03, 07:57
perfekt att fråga i denna tråden ju. Vad exakt behövs för att konventera en högerstyrd impreza -99 till vänsterstyrd? På jobbet har vi följande saker som ja kan tro behövas. Instrumentbräda,styrväxel,rattaxel,bromsservo,hu vudcylinder(broms).

kom på en sak nu föresten. Kabelhärva behövs det väl en annan med. Och det kan nog bli lite knepigt å få tag på en som passar en högerstyrd Sti type R =).

Turbovin
2010-08-03, 18:40
JDM STI har "digital" klima som så man måste ta en manuell enhet från en vänsterstyrd och bygga om på något sätt. Finns mer info om detta på www.type-ra.co.uk i forumet om man söker lite.

Sen måste AC-rör bytas eller göras nya, dörrsidor måste ändras med avseende på fönsterhissknapparna, vajerdragningen som sitter vid förarstolen för bagagelucka och tanköppning flyttas om man är seriös. Stolunderredet på förarstolen har väl mer inställningsmöjligheter också.

Styrväxel finns ingen standardväxel för vänsterstyrt som är lika snabb som Type R eller RA heller med sina 2,7 eller 2,4 (quick rack eller fast rack) utan det får man ju skaffa en rallystyrväxel isf för att inte sabba styrningens känsla.

goffemannen
2010-08-06, 09:16
okej...det är lite mer meck än va ja orkar med...men det går nog bra å köra på hö-sidan för mig med...

Oskar90
2010-08-06, 09:34
JDM STI har "digital" klima som så man måste ta en manuell enhet från en vänsterstyrd och bygga om på något sätt. Finns mer info om detta på www.type-ra.co.uk i forumet om man söker lite.

Sen måste AC-rör bytas eller göras nya, dörrsidor måste ändras med avseende på fönsterhissknapparna, vajerdragningen som sitter vid förarstolen för bagagelucka och tanköppning flyttas om man är seriös. Stolunderredet på förarstolen har väl mer inställningsmöjligheter också.

Styrväxel finns ingen standardväxel för vänsterstyrt som är lika snabb som Type R eller RA heller med sina 2,7 eller 2,4 (quick rack eller fast rack) utan det får man ju skaffa en rallystyrväxel isf för att inte sabba styrningens känsla.

Även torkararmar och torkarmotor måste bytas och fästena för dessa måste ändras.

Gilarski
2010-08-06, 12:02
Jag river min bil & har rätt mycket som skulle kunna vara aktuellt i ditt projekt, maila eller PM'a om du söker nåt så kan vi kolla på det :)

mail: napoleon.rydberg@gmail.com

specialized
2010-08-06, 12:09
Jag river min bil & har rätt mycket som skulle kunna vara aktuellt i ditt projekt, maila eller PM'a om du söker nåt så kan vi kolla på det :)

mail: napoleon.rydberg@gmail.com

Inte mycket, eller ens något alls, från din GT-kombi som passar i en New Age STi, Spec C ;)

Sternborn
2010-08-06, 13:27
Inte mycket, eller ens något alls, från din GT-kombi som passar i en New Age STi, Spec C ;)

Sladdens bil är redan rättstyrd och klar :) Har sett den några gånger här i krokarna..
Han är bara lite seg med uppdateringen av bilder ;)

Men jag tror gilarski menade att han hade delar till Goffemannen om han oxå skulle ge sig på ett liknande projekt :)

Gilarski
2010-08-06, 15:35

Ojj, tack, har missat totalt att det var en New Age, pinsamt :o

Adsense Management by Losha