Visa fullständig version : legacy 92-94 kopplingsbyte


LegacyLarsa
2011-01-15, 15:00
Då man snurrat runt på forum down under, så verkar det som det mesta från gc8 passar på våra äldre legacy, dock vet jag inte hur det står till med modell 2, 95-98 och så vidare..

Nu är det så att koppling är på upphällningen på min legacy, och frågan är hur mycket kan man använda från imprezan?

Har pratat med ortens auktoriserade verkstad och de vill ha 12 papp för hela balunsen, och tyckte det lät dyrt.

Eftersom jag inte har något bekymmer med att skruva, tänkte jag framåt vårkanten byta själv, men kunskap är inte så stor, men tid finns då denna kommer att ställas av då sommarbilen kommer fram.

Vad behöver man(specialverktyg), vilka bultar ska man lossa, måste man ner (upp?) med motorn, hur gristrångt är det, ja helt enkelt en guide på jobbet skulle behövas.


/Larsa

Mumin
2011-01-15, 16:32
Om du har gargeplats och verkstyg kan jag hjälpa dig. Mot gött att dricka :)

Går fort.. Inga större beskymmer ska det vara.. 12mm 14mm 17mm 19mm kan man riva hela subarun :) Ända som kan vara skönt att ha är ju centrerings don.

Kvarnis
2011-01-15, 18:53
Koppling från alla g8 passar :)

LegacyLarsa
2011-01-15, 19:57
Är det några fler prylar man ska byta när man ändå har det nere?

/Larsa

Mumin
2011-01-16, 13:53
Finns ju ett litet lager som sitter i svänghjulet som ingåndeaxel ligger imot.. är inte dummt att byta det.. kostar 100kr hos subaru. Sen om du kan se om packboxen vid motoron inte läcker. Om läckage så lika bra att byta i samma veva :)

LegacyLarsa
2011-08-28, 23:26
Hur byter man packbox?

http://www.impreza.nu/expo/albums/ssi298/2011_08_24_19_19_43_mindre.sized.jpg




Ska in på svarvning, går den att rädda?
eller är det någon som har ett bättre begangnat för en billig peng?
http://www.impreza.nu/expo/albums/ssi298/2011_08_24_20_02_35_mindre.sized.jpg


/Larsa

Adsense Management by Losha