Visa fullständig version : Spridare på impreza

blixte
2011-11-24, 11:57
någon som har måtten på orginalspridarna på imoreza sti -04?

nu när jag ska byta spridare, kan ja trycka i dom nya högohms spridarna sen iaf starta å köra upp bilen på ett släp utan att något går åt skogen eller ska jag skicka med spridarna till dom som ska mappa den å låta dom sätta i dom, dom skulla ha (2500-3000) för att sätta i dom nya,

har ej beställt de nya spridarna än, å dom ville veta måtten på orginalen så de blir eventuellt "drop-in" spridare.

!tack!

TomK
2011-11-24, 12:43
Det går bra att trycka i dom och starta upp den.

Bara att beställa spridare till din bil så blir det rätt.
Annars så har jag som ligger som jag kan mäta bara att hojta till vilka mått du vill ha.

blixte
2011-11-24, 15:42
Det går bra att trycka i dom och starta upp den.

Bara att beställa spridare till din bil så blir det rätt.
Annars så har jag som ligger som jag kan mäta bara att hojta till vilka mått du vill ha.

kanon, på pbz så rekomenderade dom ju inte att trycka i dom å starta upp å köra lite, men dom vill väl tjäna pengar?

ja, jag vet inte vad de är för mått dom vill ha, ska kolla det.
dom sa att ja skulle skicka måtten så att de blir rätt iaf, tänkte till dom ID spridarna, blir nog dom:)

blixte
2011-11-24, 15:51
http://www.injectordynamics.com/ID1000.html

de var de måtten som är längst ner på den sidan i den länken dom ville veta!:)

TomK
2011-11-24, 16:03
kanon, på pbz så rekomenderade dom ju inte att trycka i dom å starta upp å köra lite, men dom vill väl tjäna pengar?

ja, jag vet inte vad de är för mått dom vill ha, ska kolla det.
dom sa att ja skulle skicka måtten så att de blir rätt iaf, tänkte till dom ID spridarna, blir nog dom:)

Nej man ska inte köra runt så.
Men att vrida på nyckeln och peta i 1an och snabbt upp på ett släp är ingen fara.

Men det brukar finnas winch på dom flesta släpen.

blixte
2011-11-24, 16:06
Nej man ska inte köra runt så.
Men att vrida på nyckeln och peta i 1an och snabbt upp på ett släp är ingen fara.

Men det brukar finnas winch på dom flesta släpen.

hehe okej. får se hur ja gör.. har ju bilen i ett parkeringshus under marken så har iaf 100m å en uppförsbacke å köra för:P

men du såg måtten där eller. vorre schysst om du ville mäta å de när du har tid:)

TomK
2011-11-24, 16:10
Japp såg måtten. Kollar det under morgondagen på jobbet.

blixte
2011-11-24, 16:36
Japp såg måtten. Kollar det under morgondagen på jobbet.

tackar för det!

Adsense Management by Losha