Visa fullständig version : Impreza gt 99 motorproblem


kleinis
2011-12-25, 18:11
Hej

Tänkte nu göra ett ryck med att lista ut varför det fuktar på med olja på ovansidan av kamrems kåpan. olje trycket ligger på runt 3.5 till 4.2 bar. den drar nästan ingen olja häller mellan oljebytena då jag byter var 500-600 mil.
Har även ibland kännt att det luktar bränt vatten men kan inte se att den dricker något häller.

någon som har några förslag?

Då tänkte jag även byta

kamrem

packningssats till motorn typ denna:
http://viewitem.eim.ebay.se/SUBARU-IMPREZA-LEGACY-TURBO-EJ205-EJ208-HEAD-GASKET-SET/120400498723/item

Och dessa skivor:
http://viewitem.eim.ebay.se/Brembo-Drilled-Discs-Subaru-Impreza-Wagon-GC-GF-20i-16/330393322258/item

lite face lift under huven med dessa också
http://viewitem.eim.ebay.se/SILICONE-RADIATOR-HOSE-KIT-SUBARU-IMPREZA-WRXSTI-GC8/200519967605/item

och ska även kolla upphängningen och blästra samt pulverlacka alla stag och stötdämpare.

Vad tycker ni om detta låter det rimligt ?

MVH//Erik

abacus
2011-12-28, 14:09
Om det luktar glykol i bilen men den inte tar något vatten direkt kolla så att kylargavlarna är hela, det är inte helt ovanligt att dom spricker med åren.

Under normal körning så brukar det vara ok men om man drar på lite över
4700 rpm+ så kan det trycka ut vatten om gaveln har spruckit.

Så var fallet med min.

kleinis
2011-12-29, 00:28
Om det luktar glykol i bilen men den inte tar något vatten direkt kolla så att kylargavlarna är hela, det är inte helt ovanligt att dom spricker med åren.

Under normal körning så brukar det vara ok men om man drar på lite över
4700 rpm+ så kan det trycka ut vatten om gaveln har spruckit.

Så var fallet med min.


tack för svaret :) men skulle bli mycket förvånad då både ac och vattenkylaren byttes förra vintern men ska kolla iallafall, vattenkylaren ska jag plocka bort när jag byter kamrem nu för att få lite mer plats.

hur blev det på din kylare ser man sprickorna tydligt ?

Adsense Management by Losha