Visa fullständig version : Luftmassemätare?

AxelS
2012-05-03, 12:44
Hej, här är ytterligare en som antagligen har problem med luftmassemätaren. Tänkte bara fråga runt lite först innan man ger sig på att köpa ytterligare en till. Jag kollade runt och hittade en begagnad för en billig peng som gått ungefär 13.000mil enligt hemsidan (bildelsbasen) Men efter att jag monterat den "nya" så beter sig bilen ganska så likadant som innan, den pendlar mellan 150-1200rpm ungefär. Den ända skillnaden med den "nya" mätaren mot den gamla är att med den nya så dör bilen inte, den orkar hålla igång men går ner till ungefär 150rpm för att sedan öka igen. Och om man drar ur luftmassemätaren helt så går den perfekt på tomgång igen.

Kan det vara så jävligt att den nya också är trasig eller ska man felsöka vidare?

ancore
2012-05-03, 16:14
Jag har samma problem som dig. Min går från 1500 till noll, dör ibland. Men när jag kör fungerar bilen som vanligt. Jag ska köra in bilen till verkstan på onsdag så får se vad det är för fel. Jag kan återkomma när jag e klar.

Tobben
2012-05-03, 16:15
testat att bryta strömmen på batteriet ett tag mellan bytet?

Joakimgabrielsson
2012-05-03, 16:35
Fick prisuppgift på en ny lmm från subaru. Över 5000:-. kan detta stämma? Vart köper ni era?

Fricke.w
2012-05-03, 17:59
Halva priset i alla fall att handla ny i england mot för här hemma.
Och här köper du den www.importcarparts.co.uk

Adsense Management by Losha