Visa fullständig version : Trim tipps!


Robert.lindqvist5
2012-05-15, 17:01
Halloj! Så att jag ska börja trimma min wrx sti -03 för ca
100 000:- Jag skulle gärna vilja lite tipps på vad som ska göras etc! Smidd motor kommer de bli så klart!
Samt någon bra verkstad som kan ta sig ann jobbet. (ska kolla med JRM)
Kom gärna med tipps! Skulle gärna vilja ha 450-500 hk i motorn
MVH Robban

Patrick P931
2012-05-15, 23:51
Med de pengarna måste det väl vara otroligt mycket bättre att sälja och antingen köpa en färdig bil men minst borde väl vara att köpa en STI från 2005. Varför inte den där ra-a som är till salu?

Eller har jag missat något? ;)

Kvarnis
2012-05-16, 11:00
Turbo, spridare+soppa pump, fmic, ecu+mappning +väghållning+bromsar.

-Turbo MD321TX billet alt en SC46 billet.
-surge tank+bosch 044+1000cc's spridare och ställbar soppa reuglator
-fmic
-link/autronic sm4 +mappning

3" system är självklart en förutsättning.

Kommer ge 400>500 beroende på vilken soppa du kör på.

Orginal blocket har smidda kolvar, och är känt för att hålla för runt 450Bhp. Annars så är det väl att byta ut orginal stakr och kolvar.
men i det fallet skulle jag stroka motorn med en 79mm vev.

/Kvarnis

iron m///
2012-05-16, 13:58
Inga förslag på lagom vassa kamar som klarar bes :-)??

Patrick P931
2012-05-16, 14:06
Kör med dubbel avcs så blir besiktningen inga problem.

Gyver
2012-05-16, 15:05
Kör med dubbel avcs så blir besiktningen inga problem.

Finns det kostnadseffektiva fördelar (alltså tiden det tar att mappa) med avcs på båda kammar i förhållande till dem med bara avcs på insugskammen? Ur motoreffektsynpunkt alltså samt för att få till ett bra register? Är det värt?

TomK
2012-05-16, 16:32
Finns det kostnadseffektiva fördelar (alltså tiden det tar att mappa) med avcs på båda kammar i förhållande till dem med bara avcs på insugskammen? Ur motoreffektsynpunkt alltså samt för att få till ett bra register? Är det värt?

Ska man mappa kammarna ordentligt så tar det väldigt mycket dyno tid.

Gyver
2012-05-16, 16:47
Ska man mappa kammarna ordentligt så tar det väldigt mycket dyno tid.

Jo jag kan tänka mig det...

Kvarnis
2012-05-16, 18:49
Inga förslag på lagom vassa kamar som klarar bes :-)??

På e85 borde det mesta funka, tomång är iofs en annan 5.a

iron m///
2012-05-16, 18:55
Men vilken duration och lyft ska man satsa på då????

Kvarnis
2012-05-17, 00:45
DH22 dvs wrc spec från 1998 funkar för det mesta, upp till ~750Bhp vad jag sett :)

Vilen årgång har du toppar i från ?
Har DH22 kammar til V3/V4 över :)

iron m///
2012-05-17, 09:24
Jag har v5 sti toppar.

Adsense Management by Losha