Visa fullständig version : Viktigt information om SSC's samarbete med Ford, Honda och Peugeot.

Janne248
2013-02-04, 17:54
Som ni flesta vet så har SSC haft ett par år av sträng ekonomi samt ifjol så hade vi ett vikande intresse vad det gäller bankörning. Vi hade endast 31 startade till fyra bankörningar med den så kallade “Kartellen”.
Av dessa var det c:a 20 medlemmar (dvs några körde på flera av träffarna). Ifjol var vi 198 medlemmar så endast 10% av dessa var intresserad av bankörning. En helt klart tråkig trend. Men det gör att vi måste ställa oss frågan skall SSC försätta sitt samarbete med de andra klubbarna? Vi i styrelsen anser vi inte skall ta detta beslut helt själva, även om vi var valda och fått beslutsfrihet ett år till räknat från sommaren 2012.
Men innan vi berättar hur vi vill få erat beslut så kommer fakta om säsongen 2013 så vi vet vad vi beslutar om.

Fakta om säsong 2013.
* Två träffar; 5 Maj Mantorp Park och 14 Juli Gelleråsen.
* Honda resp. Ford hyr banorna.
* Honda, Ford, Peugeot (+ev SSC) är med i samarbetet.
* Några medhjälpare från alla klubbar skall finnas under träff dagen.
* För närvarande gäller samma regler som 2012, ingen nytt är beslutat.
* Platser kommer också att säljas på Rejsa för 800 kr / st.

Vi vill att alla i SSC skall få säga sitt, så vi i styrelsen kommer med följande förslag:

Om SSC skall vara med i “Kartellen” 2013 så måste följande uppfyllas senast 28/2-2013:

* 35 st förbetalda platser á 500 kr skall finnas på SSC Bank-Giro 746-0256.
* En frivilligt anmäld person som kan vara tf banträffsansvarig under säsongen 2013. Denne person håller kontakt med de andra klubbarna och planerar dessa träffar.

Har du betalat och inte kan komma så återbetalas ej pengarna, om inte 35 betalningar finns på plats 28/2 så återbetalas pengarna och SSC står utanför under 2013 (med risk att vi inte kan komma tillbaka senare år) dock finns det chans att köra ändå genom Rejsa.

Betalning kan ske för en eller båda dagar. Har du betalat för en och åker på Mantorp, kan du betala i förskott eller på plats
för Gelleråsen. Märk betalningen “KARTELLEN+medlemsnummer” (inget behov att märka betalningen med vilken bana du vill köra om du betalar för en körning, vi kommer att föra listor på vilka som åkt på vad).
Observera att betald SSC medlemsavgift för år 2013 är ett krav för att köra på träffarna. Betalas lämpligast (om man inte redan är medlem) samtidigt som man betalar träffavgiften. OBS! Medlemsavgift återbetals ej. Hur man betalar medlemsavgift; se http://www.subaruclub.se/medlemmar

Varför detta då? Jo, vi vill vara säkra på att intresserat finns innan vi låter den lilla klubbkassa som finns få gå till en aktivitet få vill deltaga i.

Varför bara två träffar i år? Peugeot har sträng ekonomi i år också, så tanken var att köra två träffar i år och förhoppningsvis kunna växla upp och köra fler nästa år.

Frågor kan skickas till styrelsen@subaruclub.se (wlmailhtml:{CDB79921-5C44-4AEF-9F2C-C4C393C0FAAC}mid://00000061/!x-usc:mailto:styrelsen@subaruclub.se) eller tas i tråden.

Mvh,
Styrelsen för Swedish Subaru Club

GT99
2013-02-04, 18:31
Låter som en bra ide, jag kommer betala för minst en körning.
Hur ser planen ut om det inte blir någon samarbete med kartellen?

Zlasher
2013-02-04, 19:16
Ser ju ingen direkt anledning till att vara betalande medlem om vi inte kommer kunna åka bana.

Att förskotts betala är väl inga problem.
Speciellt om man ändå har 2 datum att välja på.
Jag kommer att betala för 1 körning till att börja med.

Janne248
2013-02-04, 19:26
Hur ser planen ut om det inte blir någon samarbete med kartellen?

Planen för övrigt tar vi i "Hur ser det ut inför nästa år (http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=93204)" tråden.

Janne248
2013-02-04, 19:28
Ser ju ingen direkt anledning till att vara betalande medlem om vi inte kommer kunna åka bana.

Tråkigt du ser det så, eller synd att alla inte ser det så.

Att förskotts betala är väl inga problem.
Speciellt om man ändå har 2 datum att välja på.
Jag kommer att betala för 1 körning till att börja med.

Kul! Att du vill vara med och köra!

Sandberg
2013-02-04, 19:54
Jag är på!

Vilka regler är det som gäller för bankörning då?

Godkänd besiktning + besiktningspapper
Körkort
Dra gärna allt som man ska tänka på innan man åker mot Mantorp =)

// Sandberg

Janne248
2013-02-04, 20:37

Som sagt, inga regler har diskuterats i Kartellen ännu, så för närvarande gäller samma som ifjol.
Kan läsas tex här (http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=92649) i vår inbjudan till SSC träff ifjol.

Zlasher
2013-02-05, 07:53
Jag är på!

Godkänd besiktning + besiktningspapper
Körkort
Dra gärna allt som man ska tänka på innan man åker mot Mantorp =)

// Sandberg

SMA försäkring behövs också.
http://www.smalic.se/

Janne248
2013-02-07, 10:18
Bara 2~3 intresserade av bankörning?

Fladric
2013-02-07, 11:42
Jag är också väldigt intresserad men det är ju tyvärr lite väl långt till körningarna! Känns inte befogat att köra 80 mil enkel väg för att rasta Legacyn :) Men är ju inte så mycket att göra åt, finns inte så många banor nära Umeå :/

Tyrfing
2013-02-07, 21:36
Får jag ihop tid och pengar så är jag med, sugen på att testa köra bana.

challe
2013-02-10, 10:12
Jag kommer betala för minst en körning iaf, nu är ju bilen up and running igen d---0.o---b

Janne248
2013-02-14, 22:34
Bara 3 som kommer förbetala?

goffemannen
2013-02-14, 22:43
Ja och min sambo har delat på oss så min ekonomi är mer åtstramad nu. Så ja får se hur mkt pengar som finns över till bankörning. Men i slutet på sommaren borde det finnas lite utrymme iaf.

Koffe
2013-02-14, 22:45
Två veckor kvar Janne, have faith :)
Jag lär betala innan den sista, men tror att det kommer bli svårt att få ihop nästan dubbelt så många förbetalda på två veckor som vi fick på alla körningar sammanlagt förra året.
Men ingen blir gladare än jag om jag har fel :)

/Koffe

Nikke McRae
2013-02-15, 06:57
Räkna med mig också. Sätter in i slutet av månaden.

Janne248
2013-02-15, 10:53
Två veckor kvar Janne, have faith :)
Jag lär betala innan den sista, men tror att det kommer bli svårt att få ihop nästan dubbelt så många förbetalda på två veckor som vi fick på alla körningar sammanlagt förra året.

Sant, men .. SSC ekonomi klarar inte av att det inet går runt så, har vi inte intressearde nu i feb, så får de som vill åka åka på Rejsa-platser.... till en dyrare peng.

GT99
2013-02-26, 11:30
Hur ser det ut finns det någon chans för kartellen?
Har precis betalt för båda träffarna.

Koffe
2013-02-27, 11:37
Betalt!
Spännande att se hur många vi får ihop!

Janne248
2013-02-27, 12:18
Betalt!
Spännande att se hur många vi får ihop!

I helgen så meddelas resultatet....

Zlasher
2013-02-27, 16:25
Betalade igår!

Nikke McRae
2013-02-27, 20:51
Betalt

roadtip85
2013-02-28, 15:31
Hoppas många har betalat! Jag gjorde det igår!

Tyrfing
2013-02-28, 18:54
Pga av vetrinärbesök med hunden så kan jag skicka in pengar imorgon tidigast imorgon, (får in ny pengar på kontot då).

Sorry för det sena betalningen men vart lite oväntade utgifter denna vecka.

Janne248
2013-02-28, 22:52
Betalningar kontrollerade och tyvärr har endast 10 st platser förbetalas.
Vi i styrelsen vet om ett par betalningar till samt att några i styrelsen själva tänkte köra en träff, dock blir det max 15 betalningar och vi behöver 35 för att någorlunda gå runt. Vi kan inte chansa och riskera klubben, så vi måste hänvisa till rejsa.nu för att åka bana med FCS, HPC och PCS.

Ev. vidare betalningar kan stoppas.

Kaarlo kommer att betala igen de 10 startavgifter som är betalde.

Mvh,
Styrelsen för SSC

Nikke McRae
2013-03-01, 07:02
Tråkigt att höra. Hoppas de 10-15 intresserade kommer ändå via Rejsaplatserna.

Träffkalendern ser intressant ut, så det kan bli än bra säsong ändå. :)

taway
2013-03-01, 14:28
Ja det är tråkigt men det är som det är. Vi kan inte fortsätta att gå back längre.

Det finns fler events än de där som vi säkert kan dra ihop Subaru-folk till. Det är fritt fram för alla att skapa ett event i kalendern och gärna länka till en forumtråd för träffen i beskrivningen.

Det kommer bli en riktigt kul sommar, det ska vi se til :D

Nikke McRae
2013-03-16, 10:27
Är det någon som fått tillbaka sin startavgift?
Har ännu inte fått tillbaka pengarna.

GT99
2013-03-16, 16:30
Är det någon som fått tillbaka sin startavgift?
Har ännu inte fått tillbaka pengarna.
Har inte dykt upp nåt på mitt konto heller.

Nikke McRae
2013-04-01, 12:46
Bump!

En månad har gått och har inte sett pengarna ännu. När kommer de tillbaka?

Janne248
2013-04-04, 08:17
Vår kassör jobbar på att skicka tillbaka pengarna.
Det är lite besvärligare än vi trodde då vi måste ge ut en del uppgifter till PlusGiro som kommer att sköta att skicka tillbaka pengarna till Er.
Ha tålamåd. Klubben kommer inte försöka sno någons pengar.

Janne248
2013-04-05, 10:11
Nu skall alla som betalat fått ermail av vår kassör, vänligen svara på det ASAP så att vi kan betala tillbaka alla ASAP. Tack! Och tycker ni inte att ni fått email, skicka email till han på hans adress, se "Om SSC" fliken ovan.

Adsense Management by Losha