Konversation mellan Fricke.w och Lindr
Visar besökarmeddelanden 1 till 2 av 2
  1. Fricke.w
    2010-09-26 18:49
    Fricke.w
    klart de kan bli kostsamt om den skulle rasa, men jag skulle vilja påstå att den kommer hålla bätre med steg1.3 än om du åker runt med den orginal, då de är kännt att de är lite fel på mappningen orginal på dom spisarna, och i och med att du trimmar den, och på så sätt mappar bilen ordentligt för våran 98 eller 99 oktan förhindrar risken för spikningar
    Har för mig att min ladda mellan 0.9-1.0 bar orginal, så de stämmer nog bra de.
    Kör på bara, du kommer inte ångra dig
  2. Lindr
    2010-09-25 00:03
    Lindr
    Hej, jag har några frågor eftersom du verkar ha lite kolla på stin jag vill så gärna fara till jrm och göra 1.3 steget men jag är lite orolig för att nått ska gå sönder då jag aldrig har skruvat i en boxer förut kan det bli väldigt väldigt kostsamt om jag måste lämna bort den för att kolvarna har repat sönder mina cylindrar tex :O

Drivlinan är jag inte det minsta orolig för men har just börjat läsa på om imprezan så försöker få mig lite mer hår på bröstet om vad som gäller innan man börjar trimma. Visst laddar den 1bar orginal och runt 1.4 med jrm 1.3? isf är det ju ingen större fara känns det som.

Tack på förhand!

/Robert

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:12.