Konversation mellan Fricke.w och Kvarnis
Visar besökarmeddelanden 1 till 10 av 14
  1. Fricke.w
    2010-10-27 15:45
    Fricke.w
    Japp till wsjälva blocket jag menar i synerhet dom 12 kantiga bultarna med 12mm hyls fattning, för de verkar ju vara samma typ av sträk bullt som topp bulltarna.
  2. Fricke.w
    2010-10-27 10:37
    Fricke.w
    De är sträck bullt till cylindrarana också va?
    i sådana fall bör vell dom också bytas eller?
  3. Fricke.w
    2010-10-20 22:43
    Fricke.w
    -10 koppling? vad menar du med de
  4. Fricke.w
    2010-10-20 11:28
    Fricke.w
    Hur har du löst vevhus ventilationen?
  5. Fricke.w
    2010-10-18 20:38
    Fricke.w
    Jo att de är 2 motor halvor viste jag, men hade fåt för mig att lager halvorna satt i ena sidan av blocket, samt lager överfall som höll dom, men då är de lungt då gul guld så jag ska ha mig en acl race lager satts till veven då bara.
    Jo olje tråget har jag facktist funderat på att greje till, nå förslag där på vad jag ska handla?
    men vevhus ventilationrn vart jag mer intreserad av att hör vad du brukar gör med, när du bygger om den
    Har gjort mig 2 catch tankar på jobbet som är fylda med rostfri sil duk till hälften, med ett separat filter över, som jag hade tänkt skole fånga lite olje film, men har du en bättre lösning vill jag gärna höra, för hälst vill jag ju inte ha in vevhus ventilationen alls i insuget
  6. Fricke.w
    2010-10-18 12:29
    Fricke.w
    Om vi säger så här i stället Jan, vad är de jag behöver kompletera förutom bult till stakarna, samt topploks bulltarna och komplet packnings kitt som jag har, ja menar vad är de för mer bullt som går åt som jag behöver byta ut, och vad behöver jag för lager förutom vevstaks lagren som jag redan har.
  7. Fricke.w
    2010-10-18 11:20
    Fricke.w
    Okej så arp brukar man inte använda i botten då?
    är de okej att köra subaru orginal i botten på acl lager?

Du kan ju snacka med Olle, men han har jäkligt mycket att göra nu, men ni kommer säkert överäns om något, presentera dig som kavrnis du, så vet han nog vem du är, då jag nämnde för han i går att du kannske var intreserad av hans tjänster
    Tele Olle: 0733620997
  8. Fricke.w
    2010-10-17 16:31
    Fricke.w
    Jo då de är arp till stakarna, men var vell mer till ramlagren jag tänkte på, för lär vell byta dom bulltarna också, om jag ska ur med veven? är vell ingen ide att köra begagnat där.

Jo han är vell i princip för bilig på sina topp arbeten, han brukar som i regel ta 1000:- per förbränigsrum, sen spelar de ingen roll om han lägger 24 eller 48 timmar på dina toppar så han tar en väldigt dålig tim pening.
    Vad menas med avacs i gentligen, är de variabla kamm styrnigen som på mina typ?

Fredrik
  9. Fricke.w
    2010-10-16 18:30
    Fricke.w
    Jo de stämmer de är den Olle som syslar i princip bara med toppar i gentligen, han sla ju även få titta över mina toppar i flödes bänken hade jag tänkt
    Jo jag sak kör med arp bultarna, men till veven då? ska jag köra på arp där också, sen angående lagren till veven ska man ha vanliga acl för vinter körnigens skull, eller ska jag köra race där också, hur har du löst de på året runt bilar?

MVH
    Fredrik
  10. Fricke.w
    2010-10-15 21:51
    Fricke.w
    Okej, jag är ingen van motor byggare, utan lysnar gärna på folk som kan, och tar till mig information, för jag tycker de är så förbaskat roligt att lära sig nå nytt
    Men Olle nu då som hjälper mig med motorn, tyckte också för övrigt att jag skulle sära och byta allt, men där emot så tyckte han inte att jag skulle köra med race lager, då dom ju är extra hård, och enligt han klarar sämre av orenheter i olja, samt inte var att rekomendera om man ska använda bilen vinter tid, då race lager klarar sämre av att vänta på en kall olja som ska bli tun innan den smörjer ordentligt och därför slits onödigt mycket.
    Men som sagt jag har ju inga egna erfarenheter och de har ju helt klart du så tycker du jag ska köra på vanliga acl eller acl race lager?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:24.