SSC Forum
Sidan 1 av 3

SSC Forum (http://www.subaruclub.se/forum/index.php)
-   Motorsport (http://www.subaruclub.se/forum/forumdisplay.php?f=92)
-   -   Rally Sweden 2011 10-13/2 (http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=87494)

Andersson 2010-09-20 20:42

Rally Sweden 2011 10-13/2

Kunde bara inte låta bli, något att se fram emot 2011 ;)
http://www.rallysweden.com/wrc/?p=1154

Nikke McRae 2010-09-21 07:11

Ja, det närmar sig. ;)

Nu finns den första rallyguiden, så nu får man lite hintar vilka sträckor som kommer köras:

http://www.rallysweden.com/WordPress...ide-1-2011.pdf

Det blir de vanliga med en ny sträcka vid Norska gränsen och Torntorp och Malta tillbaka i rallyt.
Ska bli nice och se hur de nya WRC-bilarna går. Hoppas på ett fint startfält och vinterväder.

andreaswrx 2010-09-21 16:58

wrc är ju inget kul! GT klassen är släppt i vm:) så kan bli nissan 350z, astonmartin, Porsche 911 GT3 rally och ferrari 360 moderna i svenska:) ska dom åka vm blir dom ju tvunga att åka svenska:)

Nikke McRae 2010-12-22 18:59

Hittade klipp på youtube när M-sport testar i Kall:
http://www.youtube.com/watch?v=qkwjZ5NhoEA

Ska bli kul o se de nya bilarna in action. Riktiga getingar! De lär få satsa lite mer nu.

Zetterlund 2010-12-23 00:45

Japp .. snart är det dags !!
Hur går det med vårat boende i vinter? Någon som har koll på det ?

Själv så kommer jag vara där hela veckan från måndag till måndag :D blir eventuellt arbete i vinter igen :p

Davve 2010-12-25 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av Zetterlund (Inlägg 605014)
Japp .. snart är det dags !!
Hur går det med vårat boende i vinter? Någon som har koll på det ?

Själv så kommer jag vara där hela veckan från måndag till måndag :D blir eventuellt arbete i vinter igen :p

det kommer mer info & anmälan inom kort:)

andreaswrx 2010-12-25 22:00

jag ska upp! hoppas på något nice skrota ställe som i finlands i sommras så är jag nöjd!:)
ju dyrare bil desto roligare när det går av vägen hehe

Fricke.w 2010-12-28 11:06

o fan jag som sutit och dräglat länge nu över ljudet i rally porschar gt3 bilar, låter ju så förbanat härligt, hittade ett litet klip från tyskland så man får en svg hint om hur de kommer att låta i rally skogen ;) som bonus är de en och annan subba med också :)

http://www.vimeo.com/11182028

Ångan 2010-12-31 02:00

Någon i Sthlms trakten som lyckats hitta en OK/Q8 med rally Magazine än?
Har inte tänkt köpa ett rallypass, utan är endast ute efter tidningen med karta, info osv.
Har kollat igenom listan som finns där det står vilka stationer osv, men inget utav ställena har haft när jag frågat.

Erok 2010-12-31 02:49

Citat:

Ursprungligen postat av Ångan (Inlägg 605368)
Har inte tänkt köpa ett rallypass, utan är endast ute efter tidningen med karta, info osv.
Har kollat igenom listan som finns där det står vilka stationer osv, men inget utav ställena har haft när jag frågat.

kollat globen? ska dit imorn då kan jag kolla ;)

andreaswrx 2010-12-31 10:07

Citat:

Ursprungligen postat av Ångan (Inlägg 605368)

ja eftersom inte anmälningstiden gått ut ännu så lär den ju inte finnas ute än.......

Ångan 2010-12-31 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av Erok (Inlägg 605370)
kollat globen? ska dit imorn då kan jag kolla ;)

Självklart har jag det :-)
Är nog som Andreas skriver att dom inte börjar sälja den förrän anmälningstiden gått ut. Svårt att skicka med en startlista annars :-p Tänkte inte så långt.
Kände bara att allt började närma sig och ville börja planera och njuta lite :-)

Ska det vara med GT bilar i svenska rallyt?

andreaswrx 2010-12-31 10:54

Citat:

Ursprungligen postat av Ångan (Inlägg 605375)
Självklart har jag det :-)
Är nog som Andreas skriver att dom inte börjar sälja den förrän anmälningstiden gått ut. Svårt att skicka med en startlista annars :-p Tänkte inte så långt.
Kände bara att allt började närma sig och ville börja planera och njuta lite :-)

Ska det vara med GT bilar i svenska rallyt?

dom har fia homologeringen gått ut för länge sen på så nej! ev kan det vara någon i sm delen av grupp a/nationel special bilarna!

Ångan 2010-12-31 10:58

Citat:

Ursprungligen postat av andreaswrx (Inlägg 605377)
dom har fia homologeringen gått ut för länge sen på så nej! ev kan det vara någon i sm delen av grupp a/nationel special bilarna!

Okej, hade vart skoj att se annars.
Men man får njuta av den nya wrc klassen istället.
Tror den här klassen kan vara roligare än den gamla.
Tråkigt att inte subaru har nåt att komma med i nya klassen bara.

andreaswrx 2010-12-31 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av Ångan (Inlägg 605378)
Okej, hade vart skoj att se annars.
Men man får njuta av den nya wrc klassen istället.
Tror den här klassen kan vara roligare än den gamla.
Tråkigt att inte subaru har nåt att komma med i nya klassen bara.

nya wrc roligt nej 12 bilar till start ev 13 så om du tycker det är skoj så skulle du varit med 02 på svenska
då det var 21 fabriks wrc med samalagt var det 31 wrc
och 03 var det 33 wrc med!
nu är ju citroen riktiga fittor som inte vill sälja bilar till vilka som helst bara för att groddätaren inte ska få att tuft! var så dom gjorde mot petter förra året den sista generationsen växellåda skulle kosta 1 miljon € bara för att petter inte skulle kunna åka med dom värsta grejerna!

Ångan 2011-01-01 14:46

Citat:

Ursprungligen postat av andreaswrx (Inlägg 605397)
nya wrc roligt nej 12 bilar till start ev 13 så om du tycker det är skoj så skulle du varit med 02 på svenska
då det var 21 fabriks wrc med samalagt var det 31 wrc
och 03 var det 33 wrc med!
nu är ju citroen riktiga fittor som inte vill sälja bilar till vilka som helst bara för att groddätaren inte ska få att tuft! var så dom gjorde mot petter förra året den sista generationsen växellåda skulle kosta 1 miljon € bara för att petter inte skulle kunna åka med dom värsta grejerna!

Menar att de nya bilarna kan vara skoj att se på.
Lär väl vara nåt liknande de högvarviga s2000 bilarna eller?
Hoppas på ett betydligt större startfält till 2012, då borde de flesta teamen ha kommit ut på vägarna ordentligt.
Att fransoser är ena riktiga skitar har jag alltid tyckt :-)
Har vart på de många svenska rallyn sedan ibörjan/mitten av 80-talet. Fått uppleva de brutala grp-B ilarna osv.

Snofi 2011-01-01 15:24

Ta bort inlägg, blev fel!

Vince 2011-01-05 08:40

Citat:

Ursprungligen postat av Ångan (Inlägg 605447)
Menar att de nya bilarna kan vara skoj att se på.
Lär väl vara nåt liknande de högvarviga s2000 bilarna eller?
Hoppas på ett betydligt större startfält till 2012, då borde de flesta teamen ha kommit ut på vägarna ordentligt.
Att fransoser är ena riktiga skitar har jag alltid tyckt :-)
Har vart på de många svenska rallyn sedan ibörjan/mitten av 80-talet. Fått uppleva de brutala grp-B ilarna osv.

Ni behöver inte sura bara för att inga svenska bilar har haft nån större framgång i rally sammanhang ;).

//En till grodätare :D

Ångan 2011-01-05 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av Vincelaglisse (Inlägg 605621)
Ni behöver inte sura bara för att inga svenska bilar har haft nån större framgång i rally sammanhang ;).

//En till grodätare :D

Världsmästare på den RIKTIGA tiden är det som räknas.
Nu är det ju bara två team och 4 förare som kan slåss om en titel. Chansen är 25% att man står högst upp, inte mycket att hänga i granen ;-)

andreaswrx 2011-01-05 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av Ångan (Inlägg 605640)
Nu är det ju bara två team och 4 förare som kan slåss om en titel. Chansen är 25% att man står högst upp, inte mycket att hänga i granen ;-)

nä 33.3% är det för grodätare nummer 2 får inte vinna om det blir på håret med fordåkarna!

Vince 2011-01-05 16:41

Citat:

Ursprungligen postat av Ångan (Inlägg 605640)

Vad menar du med RIKTIGA tiden? Om du syftar på 80 talets grupp B vill jag bara påpeka att även då blev en grodätar bil världsmästare (2 lr 3 gånger om jag inte minns fel).
Sen håller jag med att det är alldeles för få förare som kan fajtas om att kunna stå högst upp.

andreaswrx 2011-01-05 16:49

Citat:

Ursprungligen postat av Vincelaglisse (Inlägg 605642)
Vad menar du med RIKTIGA tiden? Om du syftar på 80 talets grupp B vill jag bara påpeka att även då blev en grodätar bil världsmästare (2 lr 3 gånger om jag inte minns fel).
Sen håller jag med att det är alldeles för få förare som kan fajtas om att kunna stå högst upp.

och då vill jag påpeka att första grodätare att vinna vm var auriol och det var 94 sen har det bara varit loeb som vunnit vm

Ångan 2011-01-05 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av andreaswrx (Inlägg 605643)
och då vill jag påpeka att första grodätare att vinna vm var auriol och det var 94 sen har det bara varit loeb som vunnit vm

Dvs att en grodätare aldrig vann en vm titel under de fornstora dagarna :-)
Sen var det väl Björn Waldegård som blev den första utsedda rally världsmästaren? Blomqvist vann ju i sin quattro -84 om jag inte missminner mig.
Finnarna har i stort varit den mest framträdande nationen de senaste 30 åren. Är Loeb som brytit dominansen, men det har varit finnar precis hack i häl.

Personligen tycker jag iaf att konkuransen var hårdare förut typ 80-90 talet med flera team och fler personer som hade chans att vinna totalen.

Men som sagt, ingen kan ta ifrån Loeb det han gjort/gör. Det är makalöst säkert.
Inte den roligaste körstilen, men det går fort och säkert. I slutändan är det just det allt handlar om. Tyvärr får man inga poäng för att köra brett hehe.

andreaswrx 2011-01-05 20:02

Citat:

Ursprungligen postat av Ångan (Inlägg 605655)
Dvs att en grodätare aldrig vann en vm titel under de fornstora dagarna :-)
Sen var det väl Björn Waldegård som blev den första utsedda rally världsmästaren? Blomqvist vann ju i sin quattro -84 om jag inte missminner mig.
Finnarna har i stort varit den mest framträdande nationen de senaste 30 åren. Är Loeb som brytit dominansen, men det har varit finnar precis hack i häl.

Personligen tycker jag iaf att konkuransen var hårdare förut typ 80-90 talet med flera team och fler personer som hade chans att vinna totalen.

Men som sagt, ingen kan ta ifrån Loeb det han gjort/gör. Det är makalöst säkert.
Inte den roligaste körstilen, men det går fort och säkert. I slutändan är det just det allt handlar om. Tyvärr får man inga poäng för att köra brett hehe.

02 på svenska när loeb åkte första gången! så la han igen att på shakedown:) 3 bil var det mins jag, mäkinen kom först i subarun och fick stana för folket sen kom rådis och körde bort vallen sen kom grodätaren i samma spår som rådis men fick aldrig upp den:)
så jag känner mig nöjd som har fått lyfta upp grodätaren ur diket:)

Vince 2011-01-05 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av andreaswrx (Inlägg 605643)

Ja Didier Auriol var första fransos att vinna ett rally VM och visst var både Waldegård och Blomqvist välrdsmästare före honom. Men nu skrev jag faktiskt inget om förar VM utan om konstruktör VM (grodätar bil:D) och då är grodätarbilar överrepresenterade och det även på den "goda" tiden.

Sen som du säger så är toppfajter inte lika tuffa nu som då men lätt är det nog inte ändå. Loeb håller jag med har inte den mest spektakulära körstilen men han är jä---gt effektiv.
Visst hade det varit mkt roligt med 20 st team med vinnarpotential...vem vet det kanske är på G.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:34.
Sidan 1 av 3