Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-01, 21:38
Ångans avatar
Ångan Ångan är inte uppkopplad
Imprezzed Driver!

Reg.datum: jun 2003
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Subarumicke Visa inlägg
Vad är det värt?? Bra fråga som du säkert kan få 100 olika åsikter om, Jag brukar resonera vad vill jag få ut av det hela, åka en steg 1 bil är lagom alla dagar i veckan om du ska köra bilen dagligen, men hur kul är det att vara som alla andra????

När jag köpte min första Impreza år 2000 så var målet att åka orginal, men det blev tyvärr inte så långvarigt

i dag 11 år senare

Jag vill ha en bil som är snabb på bana, toppar 300 blås och inte blir omkörs av Porschar på Mantorps långa raka, går under 1.20 i superstage
det är mitt mål, men det kostar tyvärr lite mer en steg 1

Med facit i hand skulle jag stannat vid ett steg 1 trim, men man lever bara en gång
Förstår hur du menar och hade jag inte haft en familj att ta hand om och ut och resa med varje år så hade jag också gärna spåret ur :-)
Målet är väl att ha dryga 300hk, har inte kunskap, plats och pengar att behöva öppna motor för att byta kolvar, stakar osv.
Tanken är väl att jag ska ligga och plåga lådan lite så där lagom, och OM/NÄR den rasar så blir det en kralligare drivlina.
Som läget är nu så har jag 3" system, walbro 255 soppapump, osv, plus att den är mappad allt var turbon orkar med antar jag. Har papper på 282hk, men så mycket orkar väl inte orginalturbon med ens har jag för mig, så lite glädjesiffror är det nog, men det bjussar jag på ;-)
Men som sagt, en något större turbo, 300-320hk efter en ny mappning.
Tvingas jag byta min orginal IC för den effekten?
Har sett att det finns en uppsjö med olika turbosar på Ebay, men brist av kunskap osv har gjort att man bara kollat efter ovan nämnda märken.

Som sagt, är damen som har kopplat greppet om ekonomin här hemma, så ju billigare desto bättre kan man säga, samtidigt som att man inte vill skaffa nåt som kan ställa till mer skada än glädje.
Svara med citat