Visa ett inlägg
Gammal 2018-08-15, 11:37
Fladrics avatar
Fladric Fladric är inte uppkopplad
Po(STi)ng Demon!

Reg.datum: okt 2010
Standard

Hej igen!

Nu var det länge sedan, har inte ens uppdaterat förra tävlingen! Skäms

Tävlingen gick bra, bilen fungerade klockrent och jag hade förtroende för den
Tävlingen var en racingspecial på en rallycrossbana, stillastående start på sidan av bana, ner på banan och sen i mål. Massa olika klasser på bilar var med och körde, allt från rallycross, rallybilar till folkrace

Första omgången gick sådär, körde för fegt då det var grus på asfalt i vissa kurvor.

Andra omgången tog jag i lite mer och fick till en bra tid, 2:a totalt av 21 startande!

Inför tredje omgången så började det regna så alla försämrade sina tider, jag försämrade dock generellt mindre än de andra så kändes bra

Nedan en lite halvtaskig film från sista omgången när det börjat regna, snorhalt!

https://youtu.be/as4VMmRJL3M

Även en bild från tävlingen, här syns det att jag har mer utfjädring bak än tidigare (bilden luras, bakhulen är inte så sneda som de ser ut!)

Foto: Björn Hollen

Slutade som totaltvå, nöjd med min insats Bilen funkade klockrent och vi hann lasta blien innan det värsta regnet kom

Utöver det har jag inte kört några tävlingar, var ner på Mittsvergiebanan och körde me dklubben under årsmötet! Hade lite strul med dragbilen så vi blev försenade och hann inte köra så mycket men var ändå kul att ta sig ner
Har dock konstaterat att bilen inte är så rolig på asfalt, fjädringen är för mjuk och den känns rätt slö

Inför nästa tävling (som är nu på lördag, 18 augusti i Sävar) så har jag fått tag i en snabbare styrväxel som jag hunnit byta!

Fick inviga maskinhallen som byggs hos mina föräldrar:

Bytet gick smidigt, har bytt styrväxel på bilen en gång tidigare

Tog en liten testrunda, grym skillnad! Väldigt mycket mer responsiv på styrningen!
Denna styrväxel har ca 2.1-2.2 varv från ändläge till ändläge
Får bara lära mig att göra mindre rörelser på ratten, ska blir grymt spännande att köra med attack till helgen!

Återkommer med uppdatering efter tävlingen, på återseende!
"If in doubt, flat out", Colin Mcrae
Svara med citat