Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-26, 08:56
Fladrics avatar
Fladric Fladric är inte uppkopplad
Po(STi)ng Demon!

Reg.datum: okt 2010
Standard

Jag tror att jag (med stor hjälp av Mattias Sandgren på Sävar Motor) hittat orsaken till att bilen missade på SS5!
Jag rotade runt i mappen utan att hitta någon temperaturkorrigering på motortemp, tänkte att detta var orsaken till att den går fet då motorn var rätt varm vid tillfället för missarna.
Mattias hittade tillslut att varm up enrichment (kallstart) tabellen var lite lustig, över 100 grader motortemp och 50% TPS så gav den 30% extra bränsle!!!
Motortempen var som mest över 105 grader så ganska säkert släckte jag stiften i vägbytet då motorn gick så himla fett (AFR på kring 9)

Känns skönt med en trolig förklaring, nu återstår bara att få till ursprungsproblemet, att den inte riktigt vill hålla temperaturen

Rengjorde och provmonterade den nya fronten Riktade framskärmen dugligt och konstaterade att det bör gå att få till rätt bra! Ska foliera överdelen på kofångaren blå som bilen så får jag se om den lackas senare i sommar

Ikväll blir det fokus på kylsystemet, ska byta nedre kylarslangen då den har en slangvärmare som jag misstänker stryper kylvattenflödet!
På återseende
"If in doubt, flat out", Colin Mcrae
Svara med citat