Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-06-29, 15:19
STI_drivers avatar
STI_driver STI_driver är inte uppkopplad
Imprezzed Driver!

Reg.datum: okt 2004
Standard Då har en ferrari 355 fått smaka på Sti Power!

Idag när jag va på väg hem från jobbet med min Sti ser jag längre fram i kön att det står en svart ferrari 355 och blänker. Det rycker till i race tarmen! Jag sick zackar lite mellan bilar för att komma fram. nu ligger jag snett bakom honom. vi närmar oss en korsning och det blir rött för oss! YES! jag kollar åt sidan och varvar upp bilen lite. han kollar tillbaka och små ler och varvar upp v8:an (satan vilket ljud det är i dom!) lyset slår om till grönt.Jag varvar upp släpper upp kopplingen med liiite slir och bilen flyger iväg. jag hör 355:ans motor vrålar med jag avståndet bara ökar till min fördel! :o

Jag släpper gasen vid ca 150-160. han kör om mig och jag lägger mig bakom, nu går det ca 80km/h och jag hör hur han växlar ner. jag gör likadant. v8:an vrålar till och han rycker i väg ett par meter. men när väl turbon kommit igång så hänger jag på! t.om tar in!:o jag är på väg upp jämsides med honom när vi får släppa av. han svänger av utan att ens blinka eller nånting... blev han tjurig? :D Jag var allt annat än tjurig! snarare överlycklig! jag är medveten om att hade det gått en bit över 200 så hade jag säkert fått smörj. men så var inte läget denna gång. slutsatsen är att en sti går bra med lite små mods.
man kanske ska behålla den och strunta i evo 9:an...?:7

Mvh/Andreas
Svara med citat

Gammal 2005-06-29, 15:20
STI_drivers avatar
Imprezzed Driver!

Standard RE: Då har en ferrari 355 fått smaka på Sti Power!

Kanske ska skriva vad som är gjort med bilen.

3tum avgas från turbon från ferrita, soppapump, och ecutek från JRM. ca 350hk.
Svara med citat
Gammal 2005-06-29, 15:23
Niklass avatar
Niklas Niklas är inte uppkopplad
Dekalansvarig

Reg.datum: jun 2003

Vad spelar det för roll att du kanske hade fått pisk då hastigheterna gått över 200? Vi har ju 110 som högsta hastighet. Det är snabbast dit som gäller. Ferrarin fick däng, du vann på alla punkter.
Svara med citat
Gammal 2005-06-29, 15:25
STI_drivers avatar
Imprezzed Driver!

Citat:
Vad spelar det för roll att du kanske hade fått pisk då hastigheterna gått över 200? Vi har ju 110 som högsta hastighet. Det är snabbast dit som gäller. Ferrarin fick däng, du vann på alla punkter.
jag vet!!:D :7
Svara med citat
Gammal 2005-06-29, 15:39
Yaskins avatar
Yaskin Yaskin är inte uppkopplad
Scooby Junior

Reg.datum: jan 2004

Fasen va skönt det pirrar i kroppen när man lyckats med sånt där!! Om man dessutom inte ser nåra blåljus bakom så är det ju ett plus!

GRATTIS!!
Svara med citat
Gammal 2005-06-29, 16:10
gotte51s avatar
gotte51 gotte51 är inte uppkopplad
Seriously Imprezzed Driver!

Reg.datum: nov 2004

Hehe. Roligt att höra din story.

Kan berätta en liten story jag var med om när min flickvän tog studenten för snart 3 veckor sedan.
Vi satt 4 i min bil. Det var Jag, styvfar, morsan och lillasyster. Framför mig har jag en Bmw M3 02:a ,ganska fet, med en aning kaxig kille i 20-25 års åldern.
Jag ställer mig jämte honom vid ett rödljus å gasar lite men får ingen respons tillbaka från Bmw:n. Jag frågar styvfar om jag ska rejsa: -Ja fö fan gör det! säger han. -Nej det ska du inte! säger morsan från baksätet. Ljuset slår om och M3:an spinner iväg! Jag lägger plattan i botten! Drar honom på ettan å tvåan men han kommer sakta närmre på trean men han hinner inte om förrän vi måste bromsa för framförvarande trafik!
Morsan ylar från baksätet medans stvyfarsan njuter!
Bmw:n svänger av utan blinkning eller tut! Han undrar väll vafan jag var för en som rejsar med 2 pensionärer å en minderårig i bilen muhahaha:D
Själv blev jag imponared av att jag hängde på m3:an såpass. Han har trotts allt 100 hk mer och vi var fyra i bilen han var ensam!
Min Gt har ett 3" system från katten å bakåt annars e resten original!

Hoppas ni orkade läsa hela storyn =)

\Johan
Svara med citat
Gammal 2005-06-29, 16:13
gotte51s avatar
gotte51 gotte51 är inte uppkopplad

måste tillägga att min bil var moddad med x-antal ballonger å serpentiner så det såg klart ut som cirkusen var ute å rejsade :D
Svara med citat
Gammal 2005-06-29, 17:22
wesly 2s avatar
wesly 2 wesly 2 är inte uppkopplad
Imprezzed Driver!

Reg.datum: jun 2004

rejs minnen är roliga ...
Hade massa roliga race när jag hade min mazda 323 GT-R den ser ju ut som en riktig tantbil men destå bättre... shockade många vid rödljusen med den ;)

Med Imprezan så var det riktigt roligt att köra i från en 355 spider & en porsche GT3 på sviestad förra året... Berodde iofs. mer på förarna än bilarna .. men de var riktigt roligt och de tuffa killarna hade inte riktigt samma glada miner sen ;)
Svara med citat
Gammal 2005-06-29, 17:32
SecretAgentMans avatar
SecretAgentMan SecretAgentMan är inte uppkopplad
Forum Dinosaur!

Jag kommer ihåg en riktigt hård RS4:a någonstans i skogarna utanför Eskilstuna som åkte på torsk. :D

En nyare M3:a kräver sin man, men sitter det en riktig chaufför bakom ratten är de kraftigt respektingivande, även från stillastående (mja, de kommer inte under 5 sekunder 0-100, men jämför man med normala Imprezor så kan det bli svårt).

En 355:a skall man visa lite respekt, det är ju faktiskt Ferraris sista vackra bil! :D

/J
Svara med citat
Gammal 2005-06-29, 18:06
STI_drivers avatar
Imprezzed Driver!

Citat:
En 355:a skall man visa lite respekt, det är ju faktiskt Ferraris sista vackra bil! :D/J
No mercy!!}(
Svara med citat
Gammal 2005-06-30, 00:57
Rekobas avatar
Rekoba Rekoba är inte uppkopplad
Scooby Junior

Reg.datum: maj 2005

Blev såååååå jäkla glad förra veckan när en Nissan 350Z fick smaka på subbans damm bakifrån. drog ifrån honom från start upp till 170, sen var det dags och bromsa ner:)
Svara med citat
Gammal 2005-07-05, 08:04
Pasi_ks avatar
Pasi_k Pasi_k är inte uppkopplad
Godlike!

Reg.datum: mar 2009

Rejsade med en Mc för en Månad sedan.
Det var en Gul 600:a
Vet inte märket..
Var 4 i min bil.. han ensam på Moppen :D
Han fick typ max 2 meter ut från rondeller och dyligt..
I en kurva fick han bromsa ner från 230 till 180.. där kunde man kört om han.. men bättre att lägga sig bakom.
inte köra om i ytterkurva juh :D

Tur man inte har sån blyfot för ofta :D
Gammal 2005-07-05, 08:13
Yaskins avatar
Yaskin Yaskin är inte uppkopplad
Scooby Junior

Reg.datum: jan 2004

Citat:
Rejsade med en Mc för en Månad sedan.Det var en Gul 600:aVet inte märket.. Var 4 i min bil.. han ensam på Moppen :DHan fick typ max 2 meter ut från rondeller och dyligt.. I en kurva fick han bromsa ner från 230 till 180.. där kunde man kört om han.. men bättre att lägga sig bakom.inte köra om i ytterkurva juh :D Tur man inte har sån blyfot för ofta :D
....vad ansvarsfullt att köra i 230 med fyra pers i bilen...och väldigt fegt att inte köra om på innern i 180...

:-( :+ :-(

Idiotfasoner... Framför allt, att vilja berätta det...
Svara med citat
Gammal 2005-07-05, 09:20
Pluras avatar
Plura Plura är inte uppkopplad
Imprezzed Driver!

[/QUOTE]....vad ansvarsfullt att köra i 230 med fyra pers i bilen...och väldigt fegt att inte köra om på innern i 180...:-( :+ :-( Idiotfasoner... Framför allt, att vilja berätta det...
[/QUOTE]

Håller med... Finns inget värre än att sätta andra trafikanters liv på spel. Racing hör hemma på bana där alla kör åt samma håll.

Jag är ingen polis, visst gasar man lite ibland men jag har ändå spärrar kvar i skallen att man inte kör som en tok på allmän väg.

/Pelle
Svara med citat
Gammal 2005-07-05, 09:41
Janne248s avatar
Janne248 Janne248 är inte uppkopplad
Medlemsansvarig

Moderator mode on
Håll er till ämnet! Ser inte att ämnet på denna tråd är Berätta när du vann race på gata med din Impreza. Spårar det ut mer får vi stänga tråden. Skäll inte på pasi_k mer han vet säkert att det han gjorde inte var så smart.
Moderator mode off

SSC #248
Subaru BRZ

Kinnekulle 2010 - 1:06.7 (STi MY04)
Mittsverigebanan 2012 - 1:11.2 (STi MY04)
Mittsverigebanan 2012 - 1:14.1 (BRZ)(Provkörning av demo bil)
Grängesberg 2011 - 1:10.203 (STi MY04)
Grängesberg 2013 - 1:13.09 (BRZ)
Grängesberg 2014 (ny bana) - 1:16.36 (BRZ)
Svara med citat
Gammal 2005-07-05, 10:43
Rekobas avatar
Rekoba Rekoba är inte uppkopplad
Scooby Junior

Reg.datum: maj 2005

#### happens
Svara med citat
Gammal 2005-07-05, 11:36
Pasi_ks avatar
Pasi_k Pasi_k är inte uppkopplad
Godlike!

Såå länge man vet att man inte är uppe i närheten av vad gränsen går såå är det ju ingen fara..
Sen får man juh välja en tidpunkt dåå inte alla andra är ute på vägarna med.. ?
Sen var det bara för att jag var intresserad av att käönna på hur bra man hängrde på accet efter en motorcyckel..
Det är ju inte hög fart som är det roliga.. utan accet :D

Och joo jag vet man inte ska köra och racea på allmän väg..
sorry om jag trampade på nå´ns ömma tår..

Gammal 2005-07-05, 14:01
Plogens avatar
Plogen Plogen är inte uppkopplad

Den här diskussionen har varit uppe förut. Jag tycker det är intressant att alla imprezor går så bra i höga farter. Spceiellt med tanke på att jag mosade, både vår ganska preppade gt (läs: FMIC, grenrör, link, vf23 etc.) och vår impreza wrx sti 04 2,5 med 300 orginal kusar. Det med 320 orginalhästar från -91.

Appropå däng på bana. Jag åker fortare med impreza än med Porsche turbo (en mittmotor 355:a är lika den). Det beror främast på 2 saker; Jag klarar inte av att hantera bilen på gränsen - imprezan är en barnlek jämförelsevis (ganska roligt att går från en av de snabbare i Imprezaklubben till en av de långsamare i Porscheklubben). Det andra skälet är att en smälld impreza inte sjunker alls lika mycket som en smälld Porsche eller Ferrari. Så tänker nog fler än jag. Det är två olika typer av bilar som ska köras/behandlas på olika sätt.

Edit:

Det enda imprezan vinner på är att den är kusligt enkel att göra mycket snabba starter med.
Svara med citat
Gammal 2005-07-18, 20:22
rallymarkuss avatar
rallymarkus rallymarkus är uppkopplad nu

Reg.datum: apr 2004

Jag har då gett div bilar pisk bla en audi rs4 i helgen tillsammans med en del hårda bilar..

Men jag har även blivigt frånåkt av en renault clio sport med vanliga gatdäck, jobbigt värre men i helgen fick han pisk iaf :)

Har vart o kört rs bana med lazzat i helgen o en gång för ca en månad sen, men det är nästan lite väl tajt bana för imprezan,

Det är ju en klar fördel att ha en liten smidig bil när de blir så tajt o så pass låg fart de räcker med andra växeln varvet runt (1:an i vändningen)

men de e ju klart kul o gasa mot lite div andra bilar..
Svara med citat
Gammal 2006-12-22, 18:03
Bodyshots avatar
Bodyshot Bodyshot är inte uppkopplad
Po(STi)ng Demon!

Reg.datum: mar 2006

Jag har även en RS4 -06, den som säger sig ha åkt ifrån en sådan är välkommen till startlinjen....
Svara med citat
Gammal 2006-12-22, 18:17
simos avatar
simo simo är inte uppkopplad
Godlike!

Citat:
Jag har även en RS4 -06, den som säger sig ha åkt ifrån en sådan är välkommen till startlinjen....
*HOST*
http://rejsa.nu/superstage/index.asp...&Sort_order=SS
http://rejsa.nu/superstage/index.asp...&Sort_order=SS

/U
Svara med citat
Gammal 2006-12-22, 20:18
Twinturbos avatar
Twinturbo Twinturbo är inte uppkopplad
Imprezzed Driver!

Reg.datum: sep 2006

Citat:
Citat:
*HOST* http://rejsa.nu/superstage/index.asp...ort_order=SS/U
Ser ju inte ut att vara några problem. Jag är villig att göra ett försök :P
Vart bor du?
Svara med citat
Gammal 2006-12-24, 21:01
STI_drivers avatar
Imprezzed Driver!

Citat:
Citat:
Nu jämför du ju med gamla RS4:an. Han har ju en 06:a. dvs nya modellen som är bra mycket kvickare på bana jämfört med den gamla blysläden.
Svara med citat
Gammal 2006-12-25, 09:17
simos avatar
simo simo är inte uppkopplad
Godlike!

Citat:
Citat:
Citat:
Nu jämför du ju med gamla RS4:an. Han har ju en 06:a. dvs nya modellen som är bra mycket kvickare på bana jämfört med den gamla blysläden.
Blysläde...va jag kan se så är dom både lättare o har mer effekt, iaf de som åkt SS, dessutom så var det slicks på den snabbaste.

En 06:a med 420 hk o 1810 kg blir 4,3 kg/hk vilket är några hekto mindre än vad jag släpar med, men självklart antar man den utmaningen :)

/U
Svara med citat
Gammal 2006-12-25, 10:58
STI_drivers avatar
Imprezzed Driver!

Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Blysläde...va jag kan se så är dom både lättare o har mer effekt, iaf de som åkt SS, dessutom så var det slicks på den snabbaste.En 06:a med 420 hk o 1810 kg blir 4,3 kg/hk vilket är några hekto mindre än vad jag släpar med, men självklart antar man den utmaningen :)/U
Om du vet nåt om Audi och RS4 så vet du att nya är BETYDLIGT mycket snabbare på bana jämfört med gamla. Den gamla har noll känsla i styrningen och understyr som en snöplog m.m m.m. Säger inte att du inte klarar att köra ifrån honom, det är bara helt fel att jämföra med gamla RS4 då nya är en helt annan bil.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:20.