Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-06-18, 12:42
Kvarniss avatar
Kvarnis Kvarnis är inte uppkopplad
Revisor

Reg.datum: mar 2009
Standard

Annars är som sagt ett helt nytt block inge dum ide som Turbovin tipsade om.

Du behöver inte en 12mm oljepump tbh, 11mm räcker mer än väl om du inte har stor oljekylare. En moddad pump är dock en bra idé typ RCM(går att fixa själv med).
Svara med citat

Gammal 2020-03-15, 16:05
Subaruhooahs avatar
Subaruhooah Subaruhooah är inte uppkopplad
Scooby Junior

Reg.datum: apr 2016
Standard

Semestern har tagit slut och nu är den i stort sett färdig

Motorn hamnade hos Encrantz och han Kunde konstatera att det var vevlagerras. jag var lite inne på att kanske köpa ett Ej207 block som turbovin nämnde endå och sen bygga en ny på sidan av för att lära mig ha isär en motor. Men jag kände att det bästa för mig var nog endå att lämna ivägen den.

Så ut med det gamla och in med det nya!

Sen när den var hemma så passade jag på att göra rent blocket etc så det ser lite fräschare ut. Jag beställde även lite delar från DDesign som ett whiteline fjäderbenstag bak, olje och tempmätare från innovate och en sandwich från perrin.

Sen beställde jag en massa packningar till motorn från England inkl grupp N motorkuddar och ett Fuji racing motorstag

Sen hade jag bestämt mig för en TD06-20G turbo från Tomioka racing, men då den verkade vara svår att få hem då den inte kunde skickas till Sverige så det fick bli en kullagrad Kinugawa GTX istället. Sen fick det bli 1200 bosch spridare som låg och skräpade, så jag hoppas att det kommer lira bra sen. och självklart tankades det i E85 också

Sen dök det upp en bra deal som man sager från en rally kille som ville bli av med lite saker. Så jag införskaffa mig en ny bakvagn, kolfiber dörrsidor och kevlarskydd under bilen. Så självfallet fick det åka på också, förutom dörrsidorna då jag redan har sådana monterade.

Jag insåg ganska fort att orginal stagen bak inte skulle funka så det fick bli ett par nya justerbara från Hardrace

Jag tror det var allt denna gång. Bilen är igång och allting verkar funka motormässigt iaf så nästa helg så ska jag ut och köra en sväng om nu inte snön hittar tillbaka. Sen därefter blir det en hjulinställning och sedan borde den vara klar för sommaren med en fullständig mappning
Svara med citat
Gammal 2020-03-20, 20:44
Turbovins avatar
Turbovin Turbovin är inte uppkopplad
Po(STi)ng Demon!

Reg.datum: dec 2006
Standard

Härligt, ser bra ut Vad är det för topplockspackningar Encrantz kör med?
Gammal 2020-03-30, 11:05
Kvarniss avatar
Kvarnis Kvarnis är inte uppkopplad
Revisor

Reg.datum: mar 2009
Standard

Nice

Ser riktigt bra ut
Kinugawa har generellt bra agg så lär bli bra det
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:20.