Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-11, 23:57
Fristroms avatar
Fristrom Fristrom är inte uppkopplad
Fresh out of the box

Reg.datum: okt 2019
Standard Ghostwalking

Hej, ny på forumet men inte som Subaruägare, inne på min tredje nu, efter en Forester sen en Impreza har jag nu en XV-14. Jag har ett problem med den som jag vill kolla om nån vet lösningen på. Vid högre hastighet, typ 100+ och mycket halt väglag typ isväg eller underkylt regn, inte en ovanlig kombo här uppe i norr, så börjar bilen slingra. Den tappar greppet helt enkelt, saktar jag ner till 80-90 så går den som vanligt igen. Så fort hastigheten ökar till 100-110 igen kommer problemet tillbaks, bilen är nästan utom kontroll. Andra bilar passerar med god fart utan problem. Vid Google-sökning hittar jag många trådar i engelskspråkiga Subaruforum, det kallas där ghostwalking. Det är alltså ett känt problem men finns det nån känd lösning? Jag kör på bra, dubbade vinterdäck. Hittar jag inte en lösning på problemet blir jag tvungen att sälja bilen vilket skulle vara riktigt surt eftersom jag är väldig förtjust i min XV.

Ola
Svara med citat

Gammal 2019-10-12, 09:51
Pubbes avatar
Pubbe Pubbe är inte uppkopplad
Urabus Driver

Reg.datum: jun 2003
Standard

Har för mig att jag läst om att flertalet xv har en felaktig hjul inställning som orsakar det problemet du beskriver.

Skickat från min F3112 via Tapatalk
Svara med citat
Gammal 2019-10-12, 10:17
Fristroms avatar
Fristrom Fristrom är inte uppkopplad
Fresh out of the box

Reg.datum: okt 2019
Standard

Jag har beställt hjulinställning på verkstan, hoppas det hjälper.

Ola
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:27.