|
||||
|
||||
![]()
Detta verkar ju var ett vanligt problem med Subaru och jag börjar bli oehört irriterad. Jag har bytt MAF, Lambda, Katt (200 cell) och svetsat om upipen då packningen inte alltid höll ordenligt så det blev tjuvluft. Nu är den riktigt tät men ingeting hjälper. Lambda och HC värdet är det aldrig några fel på med Co är fruktansvärt högt.
Har kollat så att motorn mår bra i övrigt och jag hittar inga fel, motorn går bra.. Jag behöver bara att värderna är okej i 10 minuter under besikningen men det kvittar vad jag gör. Blandar 50/50 och kör den varmare än solen innan vi kollar värderna. Är det någon som har något tips? Sista utvägen är att köra den till någon duktig subaru verkstad (tips?) och be dom bara lösa problemet.. Värden: Co 2500: 1.5 Co : 1.3
Stolt ägare av en Subaru Impreza WRX STI -04 Senast redigerad av Fronix den 2019-01-16 klockan 22:15. |
|
||||
|
||||
![]()
Har du bytt olja och stift?
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Oljan byter jag regelbundet och stiften bytte jag i somras, har även kollat stiften och inga konstigheter där heller :/
|
||||
|
||||
![]()
Jag hade samma problem med min Forester turbo -99, det hjälpte inte att byta fullflödes kat, slutade med att jag bytte till original LMM & Lambda och vips så var värdena helt perfekta.
Skickat från min F3112 via Tapatalk |
|
||||
|
||||
![]()
Kan vara värt och testa, måste bara få tag på en original lambda
|
||||
|
||||
![]()
Korrekt lambda är viktigt.
Importcarparts.co.uk borde ha |
|
||||
|
||||
![]()
Icke original funkar sällan på just lambdasonder.
|
||||
|
||||
![]()
Osäker på om den finns eller ej, hittar bara denna
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]()
|
||||
|
||||
![]()
det är lättare att hitta det man ska ha om man går in på bilmodellen.
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:15.