Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-09-19, 10:04
Krilles avatar
Krille Krille är inte uppkopplad
Fresh out of the box

Reg.datum: sep 2016
Standard Kammrem EJ208

Hai alla subaru älskare!
Jag har precis skaffat mig en legacy B4 BE5 2003 (importerad från Japan) och jag tänkte att nästa sak att göra skulle vara att få med i erat fina forum!
Då det börjar närma sig 10500mila service så har jag försökt leta upp en verkstad som kan tänka sig att byta kammrem på pärla, men det är lättare sagt än gjort..
har varit runt till kanske ett 10-tal verkstäder i lrebro och ingen verkar kunna göra det åt mig.. är det någon där ute som har varit i en liknande situation och hur har ni löst det i sånnafall?
Svara med citat

Gammal 2016-12-15, 08:55
Thornbloms avatar
Thornblom Thornblom är inte uppkopplad
Imprezzed Driver!

Reg.datum: jan 2016
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Krille Visa inlägg
Hai alla subaru älskare!
Jag har precis skaffat mig en legacy B4 BE5 2003 (importerad från Japan) och jag tänkte att nästa sak att göra skulle vara att få med i erat fina forum!
Då det börjar närma sig 10500mila service så har jag försökt leta upp en verkstad som kan tänka sig att byta kammrem på pärla, men det är lättare sagt än gjort..
har varit runt till kanske ett 10-tal verkstäder i lrebro och ingen verkar kunna göra det åt mig.. är det någon där ute som har varit i en liknande situation och hur har ni löst det i sånnafall?
Varför kan dom inte göra det? Borde väl inte vara någon större skillnad än att byta på en EJ205 eller liknande?

Du har ingen Subaru-verkstad i Örebro?
Gammal 2016-12-16, 08:06
Christian Ss avatar
Christian S Christian S är inte uppkopplad
Megaposter!

Reg.datum: jun 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Thornblom Visa inlägg
Varför kan dom inte göra det? Borde väl inte vara någon större skillnad än att byta på en EJ205 eller liknande?

Du har ingen Subaru-verkstad i Örebro?
nä det borde det inte vara.

eller också byter du själv det är inte så svårt.
här har du ett kitt med rem, löphjul, spännare , vattenpump http://importcarparts.co.uk/parts-in...y=&searchPart==

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:11.