Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-11-25, 23:07
tendencys avatar
tendency tendency är inte uppkopplad
Megaposter!

Reg.datum: okt 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av igge Visa inlägg
tapatalk har lärt sig vilken bild som gäller för att representera din tråd xd
HAHAHA wtf
5: WRX -05 (kombi)
4: WRX STi -03
3: STi Type R -99
2: GT -99
1: GT -99 (kombi)
Svara med citat

Gammal 2016-11-27, 10:52
tendencys avatar
Megaposter!

Standard

Det var ju som bekant köphetsdagen i fredags, den s.k. Black Friday. Har ni köpt något? Jag köpte mig några prylar. STi-scoop till WRX, lättat remhjul vevaxel till STi, dumpventil och lite bilvårdsgrejer.

STi-scoopet är ett bra exempel på när form och funktion samverkar i en fin symbios. Det är inte bara snyggare än WRX dito, men matar även TMIC med mer luft. Tjejen köpte även hon ett scoop till sin WRX -04.

Lättat remhjul vevaxel till STi'n. Läst mycket positivt om Grimmspeeds remhjul, att folk faktiskt känner skillnad i gas/varvrespons bl.a. Visar sig. Köpte även Grimmspeeds specialverktyg/avdragare.

Jag har en HKS SSQV v.3 i min STi. Gillade inte det där fågelkvittret i den, så jag monterade bort insatsen/"stjärnan" i utmynningen på den, då blev det mer ett klassiskt "pssshhh"-ljud. Jag gillar dock ljudet mer i Forges dump! Så jag köpte en sådan. Men vi får se om jag byter till Forge eller slänger denna i WRX'en istället.

Klickade även hem några grejer från Meguiars. Ska bli intressant att testa deras Ultimate Quik Detailer. Även fått tips om deras motortvätt och "dressing" (haha).. kommer nog till hands nästa sommar när man har snyggat till motorutrymmet på STi'n lite mer.

Senast redigerad av tendency den 2016-11-27 klockan 12:03.
Svara med citat
Gammal 2016-11-28, 12:21
Subaruhooahs avatar
Subaruhooah Subaruhooah är inte uppkopplad
Scooby Junior

Reg.datum: apr 2016
Standard

Snyggt! Hur gick det med sponsringen då?
Svara med citat
Gammal 2016-11-28, 22:22
tendencys avatar
Megaposter!

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Subaruhooah Visa inlägg
Snyggt! Hur gick det med sponsringen då?
Inte orkat ta tag i det och höra av mig. :-P Får se om jag gör det till våren..
Svara med citat
Gammal 2016-12-01, 14:01
tendencys avatar
Megaposter!

Standard

Min STi blev ju rekommenderad till första sidan i september. Såg därefter av en slump ett gammalt foruminlägg om att alla med en bil som hamnar där kan få garagetdekaler helt gratis skickade till en. Så jag mailade dom, men fick inget svar och glömde sedan bort det. Men precis nyligen fick jag ett brev i lådan med dekaler och ett nyckelringsband.

Svara med citat
Gammal 2016-12-05, 00:06
tendencys avatar
Megaposter!

Standard

Jag har fixat nytt garage till min STi. Fortfarande inget eget villagarage med massor av utrymme där jag kan greja hur jag vill, men resor bättre än det jag hittills har haft.

Jag ska hyra två garageplatser bredvid varandra för att få ordentligt med plats! Jag kommer alltså att slippa behöva flytta bilen för att komma åt att greja runtom! Dessutom är det asfalterat golv, jämfört med stampat jordgolv i det gamla. Och det håller 18°C vintertid, jämfört med ca 10°C (om värmen funkade vill säga...) i det gamla. Och nu kommer jag att ha i princip gångavstånd till garaget jämfört tidigare.. kommer säkert vara lat och ta bilen dit iallafall, men ändå.

Blir mycket dyrare - men med så många fler fördelar.

I det gamla garaget var det så trångt att jag inte fick plats varken bakom eller på höger sida om bilen. Skulle jag göra något bakpå bilen, så var jag tvungen att öppna garageporten - inte så idealiskt vintertid. Och flytta bilen åt vänster för att komma in till högersidan...

Ni kanske minns att det stampade jordgolvet inte var så stadigt när jag skulle lyfta bilen i bakdiffen, så jag löste det med en plankbit, ehehe.

Jag fick tillgång till ena platsen 1a november och ställde då in STi'n, bilderna är tagna då. Har precis fått tillgång till den andra platsen, så fler och bättre bilder kommer senare när jag har städat ur hela ytan och flyttat om bilen.

Livet med låg bil. Det var lite knöligt att få in bilen.

Tur man hade lite plankor till hands.

Kommer att använda den andra porten till mina platser sedan, tror att jag slipper använda plankor där, då marken utanför är mer plan.
Svara med citat
Gammal 2016-12-05, 07:18
Igges avatar
Igge Igge är inte uppkopplad
Regionsansvarig ÖST

Reg.datum: okt 2011
Standard

Gött! Alltid trevligt med bättre garage

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Har: Impreza WRX STi PSE '04 & GT '98
Haft: Impreza GT '99 & WRX STi JDM blob '01?
Svara med citat
Gammal 2016-12-05, 11:20
tendencys avatar
Megaposter!

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Igge Visa inlägg
Gött! Alltid trevligt med bättre garage
Ska bli grymt skönt.
Svara med citat
Gammal 2017-01-09, 22:36
tendencys avatar
Megaposter!

Standard

Hej och hå! Långt inlägg, men jag behöver spy lite. Har inte uppdaterat på evigheter. Dels för att det inte har projektats någonting. Och för att jag är less på Subaruåterförsäljaren jag har beställt delar ifrån... Den 8e oktober var vi ett gäng till Belins Bil i Avesta under "Subarudagen". Beställde en massa grejer och det händer ju inte mycket med beställningen!

Detta beställdes under Subarudagen (2016-10-08):

¤ Instegslister i kolfiber
¤ Lister B-stolpar i kolfiber
¤ STi textilmattor
¤ Gummimattor fram/bak
(till flickvännen)
¤ STi-vinge (till flickvännen)

Har ringt många gånger för att kolla läget och hur det går med grejerna. Det låter alltid så positivt när man ringer och dom ska alltid höra av sig så snart som möjligt osv osv. Men jag får alltid återkomma till dom. Strax före jul ringde jag för hundraelfte gången och då fick jag svaret "ALLT HAR KOMMIT, förutom STi-vingen!". Vingen är slut i Sverige och dom jagar efter den i Japan, enligt dom. Åker till Avesta för att hämta allt utom vingen, men på plats får jag veta att endast gummimattorna BAK har kommit. Vem har nytta av enbart bak? Flickvännen skulle ha dessa mattor till vintern och dess slask, var tanken... halva vintern har gått. Jaja, lite glad ändå åker jag hem med dessa grejer (2016-12-21):

¤ Instegslister i kolfiber
¤ Lister B-stolpar i kolfiber
¤ STi textilmattor

Jag öppnar paketen hemma och upptäcker att "Lister B-stolpar i kolfiber" i själv verket är ett inlastningsskydd i plast till en bakkofångare till en Impreza kombi...?! "Instegslister i kolfiber" har estetiska fel, ser ut att ha blivit något fel vid tillverkningen. Det enda som verkar ha blivit rätt är "STi textilmattor". I mellandagarna (2016-12-27) ringer jag upp dom och påtalar felen. Reservdelsmannen ska kika på detta och säger "Jag hör av mig senast imorgon!". Behöver jag säga att jag inte har hört NÅGONTING sedan dess? Ett KVARTAL senare har jag fått STi textilmattor...

Summering:

"Lister B-stolpar i kolfiber" var i själva verket ett inlastningsskydd i plast till en bakkofångare till en Impreza kombi.

"Instegslister i kolfiber" har estetiska fel.

"STi textilmattor" verkar ha blivit rätt! WOOHOO.

"Gummimattor fram/bak", Belins har bara lyckats få hem mattorna bak. Jag tog inte hem dom... avvaktar på mattorna fram också...

"STi-vinge" är restad, finns inte i Sverige tydligen. Belins "väntar svar från Japan" osv osv osv.

Kan åtminstone glädja mig med att alla andra grejer jag har köpt och beställt från andra ställen har hittat hem till mig - utan krångel. Får bli en uppdatering senare angående det. Tjipp!
Svara med citat
Gammal 2017-01-09, 23:14
Gloremirs avatar
Gloremir Gloremir är inte uppkopplad
Imprezzed Driver!

Reg.datum: maj 2013
Standard

som jagf sa på garaget.. RAGE MODE ggr 1000 :P
Gammal 2017-01-09, 23:16
Igges avatar
Igge Igge är inte uppkopplad
Regionsansvarig ÖST

Reg.datum: okt 2011
Standard

Segt när det strular.

Gick det smidigt med black Friday prylarna då?

Har: Impreza WRX STi PSE '04 & GT '98
Haft: Impreza GT '99 & WRX STi JDM blob '01?
Svara med citat
Gammal 2017-01-10, 01:36
tendencys avatar
Megaposter!

Standard

Ja, hahaha.
Svara med citat
Gammal 2017-01-10, 02:13
Jokers avatar
Joker Joker är inte uppkopplad
Fresh out of the box

Reg.datum: jul 2016
Standard

Fan va tråkigt!
Men bara vara på!

Tyvärr så verkar subaru ha de sämre reservdelsmänen i Sverige eller om det är hela systemet med reservdelar som inte fungerar?
Svara med citat
Gammal 2017-01-10, 08:32
tendencys avatar
Megaposter!

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Igge Visa inlägg
Segt när det strular.

Gick det smidigt med black Friday prylarna då?
Absolut, dom trillade in utan problem.
Svara med citat
Gammal 2017-01-10, 08:34
tendencys avatar
Megaposter!

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Joker Visa inlägg
Fan va tråkigt!
Men bara vara på!

Tyvärr så verkar subaru ha de sämre reservdelsmänen i Sverige eller om det är hela systemet med reservdelar som inte fungerar?
Jadu, ingen aning. Minns när jag hade min STi Type R, då var det ju inte det lättaste att beställa grejer på Subaru i Västerås. Jag fick själv ha koll vad man skulle ha osv.
Svara med citat
Gammal 2017-01-23, 04:02
tendencys avatar
Megaposter!

Standard

Obs! Långt inlägg angående mätare, haha!

Jag saknar mätare i STi'n och sådant måste man ju ha, eller hur. Jag har en Blitz R-VIT monitor kopplad till OBDII där man kan läsa av vattentemp, volt bl.a. Har saknat laddtrycksmätare i bilen. Så jag har varit på jakt efter, och har hittat, balla mätare. Men under jakten...

...har det nästan blivit ett sjukligt beteende.

För väldigt längesen hittade jag 3st Defi-mätare till salu, splitt nya i kartong med Defi Control Unit. Dock så lyser dom rött och min instrumentering lyser grönt, det var en impulsblunder jag gjorde! Så dom monterade jag aldrig och har sedan dess blivit liggandes. Som jag har förstått går det inte att ändra färg till grönt heller. Tanken är väl att sälja dom..

Sedan i höstas har det dock spårat ur i shoppandet, haha. Har alltid velat ha STi Genome-mätare, dom är så sjukt balla! Det är en serie mätare som utvecklades av Defi i samarbete med Subaru för dom äldre STi-modellerna. Finns ej att köpa nya längre, utan det är begagnatmarknaden som gäller. Mätarna (samt Control Unit) har logon "STi Genome" och lyser i grönt, precis som original instrumentering. Laddtryck finns i 52mm & 60mm, däremot vattentemp, oljetemp och oljetryck finns bara i 60mm. Bland det bästa och absolut det snyggaste du kan montera i din äldre STi med grön belysning.

Hittade ett komplett kit med STi Genome 52mm laddtrycksmätare (inklusive Control Unit och allt som krävs för installation, t.o.m original bruksanvisning).

Till mätaren ovan köpte jag custom made mätarhållare. Original delar som har modifierats för att passa 52mm. Tanken var att leta på en till STi Genome i 52mm, t.ex oljetemp. Meeeen, det här var innan jag visste att endast laddtryck finns i den mindre storleken... damnit!!

Mätarhållare modell luftutblås.

Mätarhållare modell center console. Perfekt, kan man använda sig av OEM-klockan (öppningen i mitten).

Eftersom STi Genome oljetempmätaren inte fanns i 52mm hade jag lite planer på att köpa en vanlig Defi-mätare (eller annat bra märke) i 52mm med grön belysning att montera i den "överblivna" mätarhållaren. Meeeen, då dök ju ett fint komplett 60mm STi Genome-kit upp! Laddtryck, oljetemp, oljetryck, komplett med Control Unit, alla kablar, sensorer - och Defi mätarpod. Var ju bara att handla...

Sedan "råkade" jag handla ännu ett komplett kit med STi Genome 52mm laddtrycksmätare. Då medföljde dessutom en mätarhållare som monteras på rattnavets plasthölje.

Så nu FÖR TILLFÄLLET (Obs, kan ju komma att ändras) är väl planen ungefär såhär:

1. Montera 52mm laddtryck i custom luftutblåshållaren.
2. Montera Defi mätarpod med 60mm oljetryck & oljetemp.
3. Leta efter STi Genome 60mm vattentemp att montera i tom plats i Defi mätarpod - eller hitta på en lösning att montera OEM klocka där.

4. Montera överbliven 60mm laddtryck i tjejens WRX -04.
5. Montera 52mm laddtryck i custom center console-hållaren min WRX -05 kombi.

6. Sälja Defi-mätarna med röd belysning.
Svara med citat
Gammal 2017-01-23, 06:39
Fredssons avatar
Fredsson Fredsson är inte uppkopplad
Imprezzed Driver!

Reg.datum: jun 2014
Standard

Nice! kan hålla med dig om att man vill ha allt i samma "sken" kör med defi o har ändrat färgen i mätarhuset till röd , dock så lyser ju fortfarande kontrollerna för ac ect i grönt :/

http://www.garaget.org/?car=388588
Svara med citat
Gammal 2017-01-24, 01:05
tendencys avatar
Megaposter!

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredsson Visa inlägg
Nice! kan hålla med dig om att man vill ha allt i samma "sken" kör med defi o har ändrat färgen i mätarhuset till röd , dock så lyser ju fortfarande kontrollerna för ac ect i grönt :/
Exakt! Tanken slog mig att göra som dig, att ändra bilens instrument till rött när jag upptäckte att mätarna var röda. Men jag har ju grön bil, så det passar ju bäst med original och Genome. Går det att ändra AC-panelens belysning till röd?
Svara med citat
Gammal 2017-01-24, 06:49
Fredssons avatar
Fredsson Fredsson är inte uppkopplad
Imprezzed Driver!

Reg.datum: jun 2014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tendency Visa inlägg
Exakt! Tanken slog mig att göra som dig, att ändra bilens instrument till rött när jag upptäckte att mätarna var röda. Men jag har ju grön bil, så det passar ju bäst med original och Genome. Går det att ändra AC-panelens belysning till röd?
Går inte att ändra vad jag har upptäkt än, men skam den som ger sig

http://www.garaget.org/?car=388588
Svara med citat
Gammal 2017-01-24, 11:10
tendencys avatar
Megaposter!

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredsson Visa inlägg
Går inte att ändra vad jag har upptäkt än, men skam den som ger sig
Hoppas du kommer på något sätt.
Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 08:24
Zlashers avatar
Zlasher Zlasher är inte uppkopplad
Regionsansvarig Stockholm

Reg.datum: nov 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tendency Visa inlägg
Hoppas du kommer på något sätt.
Klart det går. Bara löda dit nya diodrar gjorde jag på min v40 jag hade. Lödde om i alla knappar och vred
SSC#1589

SS 2014: 1.29.88

http://www.garaget.org/?car=271357
Svara med citat
Gammal 2017-02-13, 20:50
tendencys avatar
Megaposter!

Standard

Har bott in mig lite i det nya garaget. Har fått det mesta av mina verktyg osv flyttat dit från det gamla. Så nu kan man pyssla lite. Har rivit ur inredning ur STi'n, säten och golvmatta är borta! För vet ni vad, jag har äntligen lyckats leta rätt på ny inredning!

Jag har ju tjatat lite till och från om att uppdatera inredningen i min STi, eftersom original blå alcantara inte matchar den gröna utsidan. Har velat ha en komplett inredning från en annan STi, som inte är blå. Finns få alternativ. WRX tyginredning har inte varit intressant, har inte velat "byta ner mig" liksom.

Jag har letat efter inredning från STi Spec C (blobeye), som är likadan som vanliga STi - men med mörklila (nästan svart) alcantara. Vaknade en morgon för ett tag sedan och hade ca 25 aviseringar på facebook om att jag hade blivit taggad i ett inlägg, haha.. Halva SSC hade taggat mig i en försäljningsannons med en komplett inredning från en STi S202 (OVANLIG BIL och INREDNING). GRYMT! S202 har också den mörklila alcantaran. Meeen, efter att ha kontaktat säljaren och fått bilder, så insåg jag att denna lila är banne mig lite för lila, kommer inte att passa klockrent ihop med ded gröna utsidan... Så jag bestämde mig för att lägga ner jakten på Spec C (eller S202).

Har även letat efter svart skinninredning från STi Spec D (hawkeye). Och svart skinninredning som vissa WRX har extrautrustats med från fabrik (har det i min WRX kombi!).

Har även funderat seriöst på att klä om nuvarande inredning eftersom ovanstående jakt inte har resulterat i något vettigt.

Har t.o.m funderat på att FÄRGA om den blå alcantaran. Kontaktade ColorGlo som utför sådana arbeten. Tyvärr blir alcantaren tydligen lite "stel" efter färgning, så priset på färgning motiverade inte riktigt det, tyckte jag.

Har även kikat på MASSOR av eftermarknadsstolar. Har varit SÅ när flera gånger att beställa hem sjyssta stolar. Men har avvaktat.

Men nu har jag som sagt ÄNTLIGEN hittat ny inredning att slänga i bilen. INFO och BILDER kommer!

Hello there beautiful. STi'n har varmkörts 2ggr i vinter.

Ja, som sagt, inredning har rivits ur. Plockar ur säten.

Även golvmattan skulle ur. Då behöver man först riva ur en del plast, hela mittkonsolen, instegslister, fotstöd etc etc. Ska byta matta med min WRX kombi, så det blir alltså blå matta i den och svart matta i STi'n.

Säten och golvmatta ur!

Under golvmattan på förarsida fann jag detta, hahaha. Tre tändare och en insexnyckel. :lol:

Beställt!
Svara med citat
Gammal 2017-02-13, 21:35
Manors avatar
Manor Manor är inte uppkopplad
Forum Dinosaur!

Reg.datum: dec 2005
Standard

Spännande att se vad du har hittat :-).
SSI #9
Svara med citat
Gammal 2017-02-13, 21:53
tendencys avatar
Megaposter!

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manor Visa inlägg
Spännande att se vad du har hittat :-).
Ska uppdatera med bilder när jag har alla grejerna hemma. Ska bli spännande att packa upp!
Svara med citat
Gammal 2017-02-14, 22:15
Kvarniss avatar
Kvarnis Kvarnis är inte uppkopplad
Revisor

Reg.datum: mar 2009
Standard

Har du bytt remhjulet,i så fall vad tycker du om det?

Funderar på att montera ett på min nya motor.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:03.