Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-07-08, 23:45
Javiissts avatar
Javiisst Javiisst är inte uppkopplad
Seriously Imprezzed Driver!

Reg.datum: mar 2014
Standard

@igge, ja du jag får typ min ladd vid 4000 börjar de stiga. Ska lägga in bild från mappningen, och så dalar de av redan vid typ 6.5 om jag minns rätt... kanske mappningen som bör tittas på... ingen aning.

@freddegredde jag kör med E85. Om jag ska göra något vidare med bien så får det bli smidda och jag är inte bestämd på det än... men skullen va kul o få det gjort.

http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=96526
Svara med citat

Gammal 2018-07-10, 15:58
Patrick P931s avatar
Patrick P931 Patrick P931 är inte uppkopplad
Po(STi)ng Demon!

Reg.datum: okt 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Freddegredde Visa inlägg
Nåt jag lärt mig är att det verkar lite dåligt om folk som har stenkoll på subaru i Sverige
Det är jättedåligt med personer som har koll, speciellt då det blir byggen som inte följer standardmallen.

Idealet vore att hitta någon som har koll på allt, både det mekaniska och mjukvara, men tror inte Svenska marknaden är tillräckligt stor och att för få skulle vara villiga att betala för expertisen. Det är väl i England man kan hitta firmor som kan erbjuda helhetslösningar? Men vad kostar det... och sen skiten som sker då firmor håller på och låsa boxarna så man inte kan syna eller vidareutveckla deras arbete.

Jag själv har en gammal Forester automat som jag måste bygga mer tålig, men gissa hur många Forester automat med mer än genomsnittlig effekt jag har att använda som referens? Jag vet inte ens exakt vilka delar jag måste köpa, vilket resulterar i att bilen bara står.

Jag möter bilar nästan varje vecka som skulle behöva gås igenom ordenligt innan mjukvarujustering, bara det där med hur viktigt det är att dessa bilar är täta. Säger det till alla som ber om hjälp, kolla läckor, täta, täta, täta. Har en trycktestare som går Stockholm runt.

Så... förstår precis vad du menar.
Gammal 2018-07-10, 23:00
Javiissts avatar

Standard

Tror inte någon i Sverige är tillräckligt bra för att fixa Subaru om jag ska säga mitt tycka. Och dem i England (varit där och erfarenhet) dem är experter på bilarna och får ut betydligt mer kraft i låg som hög varv med bra byggen och betydligt billigare än svenska marknaden. Det går inte ens o jämföra med svenska marknaden. Pratar man med någon som säger sig kunna Subaru och sen ska dem börja pilla med mjukvaran ja då brukar det ganska fort skita sig och massa bortförklaringar om annat skit som inte ens stämmer. Brist på kunskap/erfarenhet ute på marknaden. Mitt tycka.

Svara med citat
Gammal 2018-07-11, 20:02
TommyToads avatar
TommyToad TommyToad är inte uppkopplad
Imprezzed Driver!

Reg.datum: jul 2013
Standard

Och sämre lär det väl bli, nu när STI/WRX har försvunnit ur sortimentet.
Svara med citat
Gammal 2018-07-11, 23:46
Javiissts avatar

Standard

Kanske hämta en färdig från staterna eller uk än hålla på bråka här i sverige eller hybrid osv

Svara med citat
Gammal 2018-08-09, 09:09
Kvarniss avatar
Kvarnis Kvarnis är inte uppkopplad
Revisor

Reg.datum: mar 2009
Standard

Att köpa en färdig motor är som jag sa nog det klart överlägset billigaste om du inte tänker bygga själv.

En hel del av del främsta i UK har haft bilar själva eller har det fortfarande.
Paul fd Zen Performance tävlade ch van Time Attack bla och jobbar i dag som utvecklare på Ecutech. Andy har ju hållit på extremt mycket med olika byggen och mappat så mycket att det nästan är löjligt förutom hans senaste bygge.
Nästan alla har har ägt och byggt Subaru bilar för tävlingsbruk.

Vilket i stort sett ingen gör i Sverige.

Vad jag kommit fram till så är Per nog den vassaste för tävlingsbilar(då han nästan uteslutande jobbar med det), Sedan är Tony på AG riktigt bra.
Sedan finns ett antal företag till som har många nöjda kunder men som jag anser mappat för lite riktigt potenta subarus.

Att få problemlösning från mappar i Svergie när det inte lirar är betydligt svårare då de generellt inte kan något om Subaru.
Svara med citat
Gammal 2018-08-09, 09:53
Javiissts avatar

Standard

hehe bra inlägg där Kvarnis =)

jag har också hört om dem du nämnde, Per och Tony. vart jobbar Per nuförtiden?

Svara med citat
Gammal 2018-08-09, 11:33
Christian Ss avatar
Christian S Christian S är inte uppkopplad
Megaposter!

Reg.datum: jun 2009
Standard

Per jobbar på Trollspeed i Trollhättan.
Gammal 2018-08-09, 11:44
Javiissts avatar

Standard

okay

kanske tar ett besök hos han, efter att bilen är repad och fått antingen en ny låda eller del som är trasig =)

Svara med citat
Gammal 2018-08-09, 13:06
Kvarniss avatar
Kvarnis Kvarnis är inte uppkopplad
Revisor

Reg.datum: mar 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Javiisst Visa inlägg
okay

kanske tar ett besök hos han, efter att bilen är repad och fått antingen en ny låda eller del som är trasig =)
Var bara ute i god tid bara, han brukar vara riktigt uppbokad av Rallykross team har bla Specilazied(Matthias sagt). Och det brukar ta lång tid att få saker fixade.
Svara med citat
Gammal 2018-08-09, 14:18
Javiissts avatar

Standard

Ja jo jo det kommer jag nog vara just nu har jag inte bråttom till något ska försöka bara hitta rätt info och del till subban annars kommer det bli en låda från ej257 2011 bil som enligt folk skall passa. Med bak diffe också dåra

Svara med citat
Gammal 2018-08-09, 21:20
Christian Ss avatar
Christian S Christian S är inte uppkopplad
Megaposter!

Reg.datum: jun 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnis Visa inlägg
Var bara ute i god tid bara, han brukar vara riktigt uppbokad av Rallykross team har bla Specilazied(Matthias sagt). Och det brukar ta lång tid att få saker fixade.
japp, under rallycross säsongen är han riktigt upptagen och är ofta ute på resande fot.
Gammal 2018-08-09, 21:20
Turbovins avatar
Turbovin Turbovin är inte uppkopplad
Po(STi)ng Demon!

Reg.datum: dec 2006
Standard

Den lådan har inget hål för att sätta dit givaren för hastighetssignalen då nyare bilar tar den från absen. Lite osäker på denna info men bör kollas upp.

Kommer nog låta Maxxtuning mappa min. Orkar inte med folk som är helt omöjliga att få tag på. Han har ju mappat min 2 ggr.

Senast redigerad av Turbovin den 2018-08-09 klockan 22:13.
Svara med citat
Gammal 2018-08-09, 22:54
specializeds avatar
specialized specialized är inte uppkopplad
Godlike!

Reg.datum: aug 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnis Visa inlägg
Stämmer bra det och Per säger själv att han inte ska mappa några nya kunders bilar, utan bara fortsätta med de som han känner / mappat åt tidigare.

Om han inte mappat åt dig tidigare så skulle jag inte lägga någon tid på att jaga honom....
Han mappar/mekar åt 2 stall konturnerligt,ett STCS-stall (Johan Kristoffersson) och ett European RX-Champinonship-Stall ( Anton Marklund) . Johan Kristoffersson kör ju för Vw´s fabrikssatsning i år, men förra året var Per med Johan och blev världsmästare
STI-16
Svara med citat
Gammal 2018-08-09, 23:12
specializeds avatar
specialized specialized är inte uppkopplad
Godlike!

Reg.datum: aug 2005
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Javiisst Visa inlägg
Tror inte någon i Sverige är tillräckligt bra för att fixa Subaru om jag ska säga mitt tycka. Och dem i England (varit där och erfarenhet) dem är experter på bilarna och får ut betydligt mer kraft i låg som hög varv med bra byggen och betydligt billigare än svenska marknaden. Det går inte ens o jämföra med svenska marknaden. Pratar man med någon som säger sig kunna Subaru och sen ska dem börja pilla med mjukvaran ja då brukar det ganska fort skita sig och massa bortförklaringar om annat skit som inte ens stämmer. Brist på kunskap/erfarenhet ute på marknaden. Mitt tycka.
Så blir nog intrycket om man hör hos alla små skitfirmor som poppar upp så gott som dagligen som påstår sig kunna allt om alla bilar.

Jag säger som Kvarnis, det finns några firmor som har pysslat mycket med Subaru, men det är ju etablerade firmor som varit med ett tag.Annars leta bland rallyåkare som kört med Subaru, de kan ofta otroligt mycket och betalar du kanske de kan hjälpa dig, inte med mappning kanske, men med allt annat.
STI-16
Svara med citat
Gammal 2018-08-10, 08:12
Javiissts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Turbovin Visa inlägg
Den lådan har inget hål för att sätta dit givaren för hastighetssignalen då nyare bilar tar den från absen. Lite osäker på denna info men bör kollas upp.
tänkte svara här lite snabbt annars har jag skapat ett tråd för lådan =)

Enligt Kungen så skall det passa rakt på? om man byter bakdiffen med.
men nu när du säger så så kanske man ska gräva vidare på det...

http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=99997

Svara med citat
Gammal 2018-08-10, 08:12
Javiissts avatar

Standard

Det är tyvärr så att dem duktiga inte går att få tag på och vissa är inte ens intresserad av att få betalt för hjälp utan dem har helt enkelt inte tid

Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:54.