Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-27, 15:14
phns avatar
phn phn är inte uppkopplad
Fresh out of the box

Reg.datum: aug 2012
Smile Rbr simrally

He någon där ute

jag är en inbiten simraceutövare dock ej online.

Har förstått att RBR har utvecklats sen den kom för länge sen

Finns det någon därute i närheten som kan hälpa mej att få igång detta spel dator G 27 med rallystol finnes VET ÄRLIGT TALAT INTE
HUR MAN GÖR

Jag bor i Vadstena inte långt från motala mjölby ödeshög mantorp linköping

Jag är väldigt sugen på att ha sista versionen 2012 med real sound osv.

Peter Hallin 070 2827117 om någon vill ringa annars maila
Svara med citat

Gammal 2012-08-27, 15:39
Jommies avatar
Jommie Jommie är inte uppkopplad
Webbsamordnare

Reg.datum: jan 2011
Standard

Hej.

1. Det finns en egen avdelning för spel på forumet (Kanske en snäll admin kan flytta detta dit).

2. Vad är det som inte vill? Får du inte starta spelet efter det är installerat? Får du inte installerat det? Eller fungerar spelet, men du får inte ratten att fungera?

Om det är nåt som går fel, får du nåt felmeddelande?

Finns en del här som kör RBR, och det skall fungera på allt från Win 2000 till Win 7.
Grängesberg 1:11.23 (WRX STI)
Kinnekulle Ring 1.09.09 (Baja Turbo)
Mittsverigebanan 1.15.62 (Baja Turbo)

Gammal 2012-08-27, 16:31
Joakimgabrielssons avatar
Joakimgabrielsson Joakimgabrielsson är inte uppkopplad
Seriously Imprezzed Driver!

Reg.datum: jan 2012
Standard

Det tråkiga med RBR är att när man väl sålt sin dåliga PC och tänker att man ska köra spel på ps3an blir alla andra bilspel fruktansvärt dåliga. Patetiskt dåliga. Särskilt DIRT. Så sjukt dåligt att det är skrattretande. Även wrc är ju kass. Tråkigt att ingen på så många år har kunnat vara i närheten av rbr. Men jag hoppas på framtiden! Kanske en dag.... Jag varnar därför alla som fortfarande tycker det är roligt med dirt osv. Prova inte RBR. Allt annat blir tråkigt då som sagt.
Gammal 2012-08-27, 20:16
rallyjohans avatar
rallyjohan
Guest

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Joakimgabrielsson Visa inlägg
Det tråkiga med RBR är att när man väl sålt sin dåliga PC och tänker att man ska köra spel på ps3an blir alla andra bilspel fruktansvärt dåliga. Patetiskt dåliga. Särskilt DIRT. Så sjukt dåligt att det är skrattretande. Även wrc är ju kass. Tråkigt att ingen på så många år har kunnat vara i närheten av rbr. Men jag hoppas på framtiden! Kanske en dag.... Jag varnar därför alla som fortfarande tycker det är roligt med dirt osv. Prova inte RBR. Allt annat blir tråkigt då som sagt.
Säger bara Forza 4!

Senast redigerad av rallyjohan den 2012-08-27 klockan 20:30.
Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 21:30
Oskar90s avatar
Oskar90 Oskar90 är inte uppkopplad
Avstängd

Reg.datum: aug 2007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rallyjohan Visa inlägg
Säger bara Forza 4!

Forza är väl ett pissigt arcadespel som typ allt annat som säljs idag.

RBR är helt underbart, min idol som liten fick världens bästa rally/bil-simulator uppkallad efter sig. =) Rätt imponerande att RBR kom 2004.
Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 21:59
rallyjohans avatar
rallyjohan
Guest

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oskar90 Visa inlägg
Forza är väl ett pissigt arcadespel som typ allt annat som säljs idag.
Öh, nej. Skulle tro att forza är det mest realistiska bilspelet som gjorts, det är dessutom kul och snyggt och fullt med grejer för att göra om bilarna(och då menar jag inte bara utseendet). Plus att det kommer nya bilar varje månad samt mängder med olika tävlingar online hela tiden.
Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 22:04
timpOs avatar
timpO timpO är inte uppkopplad
Imprezzed Driver!

Reg.datum: okt 2011
Standard

Citat:
Öh, nej. Skulle tro att forza är det mest realistiska bilspelet som gjorts, det är dessutom kul och snyggt och fullt med grejer för att göra om bilarna(och då menar jag inte bara utseendet). Plus att det kommer nya bilar varje månad samt mängder med olika tävlingar online hela tiden.
Så då är forza alltså mer realistiskt än rbr? Finns jultomten? hmm jag går och lägger mej tror jag..
Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 22:23
Oskar90s avatar
Avstängd

Standard

Citat:
Du ska nog sluta skriva i denna tråden då du inte har en aning om vad som är realistiskt och inte. Du skulle antagligen inte tycka RBR var realistiskt när du inte hade kommit till kruva nr2 efter 20 försök. =) Du kunde ju åtminstone googlat RBR och läst Wiki innan du idiotförklarade dig. =) http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Burns_Rally

Forza, PGR, Gran Turismo, GRID och allt vad skiten heter är rena arcadespel, RBR är hardcore simulator för entusiaster.

Edit:

http://www.youtube.com/watch?v=W0ZzAeyaJEo 3.08.40 på Chirdonhead

http://www.youtube.com/watch?v=t4iInIb7xG8 (Hemskt långsamt det går jämfört med nu när jag kan sträckan... )

http://www.youtube.com/watch?v=62fwz4Rpsi8 (Sträcka där man nästan bajsar på sig, på riktigt... Jag är livrädd när jag kör fort där, är man det i Forza?)

http://www.youtube.com/watch?v=vdhv0yJhBT4

http://www.youtube.com/watch?v=3EYMWCk5RRM (grupp H volvo)

Senast redigerad av Oskar90 den 2012-08-27 klockan 22:45.
Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 23:31
rallyjohans avatar
rallyjohan
Guest

Standard

Har aldrig sagt att det var mer realistiskt än rbr, bara att det inte är ett av de vanliga arkadspelen som oskar hävdar utan att ha testat det. Och oskar, vad är det som säger att du och inte jag vet vad som är realistiskt, har du kört wrc på riktigt?

Senast redigerad av rallyjohan den 2012-08-27 klockan 23:48.
Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 00:24
BlåMess avatar
BlåMes BlåMes är inte uppkopplad
Imprezzed Driver!

Reg.datum: jun 2012
Standard

Citat:
Har aldrig sagt att det var mer realistiskt än rbr, bara att det inte är ett av de vanliga arkadspelen som oskar hävdar utan att ha testat det. Och oskar, vad är det som säger att du och inte jag vet vad som är realistiskt, har du kört wrc på riktigt?
Ordagrant sa du inte det nej. Men du sa att Forza antagligen är det mest realistiska bilspelet. Och det kan jag säga direkt att det är det ICKE!
GT5 och Forza är det bra fysik och ganska bra realism ja. Dock är det inte i närheten av realism i äkta simrace spel som Race 07 eller RBR.

Oskar 90, Din Chirdonhead körning är ju heeelt sjuk! Har inte kört så mycket RBR men sjuukt vad det går!

Senast redigerad av BlåMes den 2012-08-28 klockan 00:28.
Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 07:42
Oskar90s avatar
Avstängd

Standard

Citat:
Du skrev ju ordagrant "Skulle tro att forza är det mest realistiska bilspelet som gjorts" vilket alltså skulle göra det mer realistiskt än RBR, rFactor, iRacing (som jag dock inte provat men ska vara bra?) och Simbin's serier.

Med det uttalandet så slår jag fast att du inte har en aning om vad som är realistiskt eller inte. Jag har inte kört WRC bil, men jag har garanterat kollat mer WRC på video än du och man kan faktiskt avgöra rätt bra på video hur en bil beter sig, och RBR är väldigt nära verkligheten rent körmässigt, om man har ställt in allt rätt dvs. Crasher och det grafiska är inte mest realistiskt men det är man inte direkt ute efter i en riktig sim där man ändå bara vill köra så fort det går. =)

Citat:
Ursprungligen postat av BlåMes Visa inlägg
Oskar 90, Din Chirdonhead körning är ju heeelt sjuk! Har inte kört så mycket RBR men sjuukt vad det går!
Tack! =) Det var några år sedan jag körde den tiden, efter mååååånga avkörningar och svordommar. Nu får jag vara glad om jag kör 3.12 tider, jag har tappat stinget! =D

Senast redigerad av Oskar90 den 2012-08-28 klockan 07:47.
Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 08:11
timpOs avatar
Imprezzed Driver!

Standard

Riktigt bra tid Oskar! Jag blev riktigt osäker nu på vad min rekordtid är på cirdonhead men jag tror att den är 3.10.xx... Måste jag hem och försöka på mig ett nytt rekord idag efter jobbet!!!
Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 09:39

Standard

Varför så hård ton? Man kan bara konstatera att vissa inte har kört RBR lika mycket som andra och då vet man inte vad man pratar om. Bara rycka på axlarna. Och Oscar, Jag har snabbare tider än dig på alla de du lade upp Vore kul att dra ihop ett RBR-lan någon gång. Fanta, kakor och RBR.

Senast redigerad av Joakimgabrielsson den 2012-08-28 klockan 09:49.
Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 10:49
timpOs avatar
Imprezzed Driver!

Standard

Citat:
Varför så hård ton? Man kan bara konstatera att vissa inte har kört RBR lika mycket som andra och då vet man inte vad man pratar om. Bara rycka på axlarna. Och Oscar, Jag har snabbare tider än dig på alla de du lade upp Vore kul att dra ihop ett RBR-lan någon gång. Fanta, kakor och RBR.

Ni verkar ha RSR modden (iaf du oskar) så då är det ju bara lägga upp egna race och köra mot varandra =) Lite lättare då jag bor i mitt i landet!

Jag och min garagepolare håller på och bygger en VOC 940 för tillfället så nu är det extra kul att åka volvo på alla sträckor
Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 11:10
Oskar90s avatar
Avstängd

Standard

Jag har tyvärr ingen mod installerad utan har lagt in allt manuellt själv, kör inte online heller och blev inte direkt sugen när man läste på RBR serien vilka regler som gäller, ett hjul utanför vägen tex så får man tidstillägg... Gening hör ju fan till riktigt rally men med pluginet så räknas det som fusk..??!!
Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 11:27
timpOs avatar
Imprezzed Driver!

Standard

Citat:
Jag har tyvärr ingen mod installerad utan har lagt in allt manuellt själv, kör inte online heller och blev inte direkt sugen när man läste på RBR serien vilka regler som gäller, ett hjul utanför vägen tex så får man tidstillägg... Gening hör ju fan till riktigt rally men med pluginet så räknas det som fusk..??!!
Ääääsch, nu är du envis i onödan Funkar skitbra, och jag har då inte varit med om nå tidstillägg för lite gening =)

RSRBR är ju verkligen super! Alla bilar och alla banor + internet etc i en och samma ruta och sen öppna spelet från det!

Hem och tanka nu Oskar för bövelen
Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 11:37

Standard

Är det webbaserat? kan det funka på mac då? Är så sugen att börja igen! Stoppar ju snart in Subastian i garaget över vinter och då vill man ju kunna ratta ändå
Gammal 2012-08-28, 11:47
Oskar90s avatar
Avstängd

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av timpO Visa inlägg
Ääääsch, nu är du envis i onödan Funkar skitbra, och jag har då inte varit med om nå tidstillägg för lite gening =)

RSRBR är ju verkligen super! Alla bilar och alla banor + internet etc i en och samma ruta och sen öppna spelet från det!

Hem och tanka nu Oskar för bövelen
Det är nog inte samma som det dom använder på RBRserien så det är nog värt att prova då, får göra en separat installation med den modden då. =) Har ju det tjeckiska pluginet och det är där man får tidstillägg för gening...

Det kanske är en helt ny värld som öppnar sig framför mig.. =)
Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 14:21
timpOs avatar
Imprezzed Driver!

Standard

Citat:
Är det webbaserat? kan det funka på mac då? Är så sugen att börja igen! Stoppar ju snart in Subastian i garaget över vinter och då vill man ju kunna ratta ändå
Du kör det genom ett program (en ruta) och du kan köra själv ouppkopplat eller gå in direkt till online delen och spela rallyn mot andra =) Välja mellan wrc bilar från -98 tror jag till -12 samt en jäkla massa andra klasser, grupp B, grupp H (volvo 242, bmw m3, starlet etc) finns några svenska banor också.

Men om det funkar till mac det är en annan fråga tyvärr, google is your friend =)
Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 14:26
timpOs avatar
Imprezzed Driver!

Standard

Citat:
Det är nog inte samma som det dom använder på RBRserien så det är nog värt att prova då, får göra en separat installation med den modden då. =) Har ju det tjeckiska pluginet och det är där man får tidstillägg för gening...

Det kanske är en helt ny värld som öppnar sig framför mig.. =)
Näää tror inte det, men detta är det bästa! Absolut det bästa

Länk till att börja ladda ner modden

http://forum.rallyesim.fr/viewtopic.php?f=349&t=6626

Ladda ner den, sen alla uppdateringar samt banor och bilar.

Ett bra forum där det finns enormt mycket skins, ljud, banor, inställningar etc!

Sen är det ju rätt latjo att dom kör VM-EM tävlingar etc!

Jag lovar att det är en helt ny värld som har öppnat sig för dig nu

Vi skulle kunna göra en tråd här sen där vi kan linka ihop och köra rallyn ihop =)

OBS, börja med att installera rbr direkt i "C" och inte i (x86)program files!!!! Har nog gjort det misstaget varje gång jag installerat rsrbr......
Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 16:54
andreaswrxs avatar
andreaswrx andreaswrx är inte uppkopplad
Po(STi)ng Demon!

Reg.datum: jan 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlåMes Visa inlägg
Ordagrant sa du inte det nej. Men du sa att Forza antagligen är det mest realistiska bilspelet. Och det kan jag säga direkt att det är det ICKE!
GT5 och Forza är det bra fysik och ganska bra realism ja. Dock är det inte i närheten av realism i äkta simrace spel som Race 07 eller RBR.

rbr är det som är mest likt en wrc, skilljer inte jätte mkt mellan rbr och wrc, ända är att det kränger mer och fartkänslan är bättre

Har åkt mkt wrc för några år sen
Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 15:29
timpOs avatar
Imprezzed Driver!

Standard

Körde in en tid på Cirdonhead igår på 03:06:8x inrullandes i mål med en Citroen DS3 -11 =) Har ni installerat rsrbr modden nu då?
Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 16:54
Oskar90s avatar
Avstängd

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av timpO Visa inlägg
Körde in en tid på Cirdonhead igår på 03:06:8x inrullandes i mål med en Citroen DS3 -11 =) Har ni installerat rsrbr modden nu då?
Satan, det var snabbt. =) Har inte provat dom nya 1,6l WRC bilarna än, får nog göra det och se om jag kan åka fortare.

Nix inte installerat nåt ännu, mest pga att jag inte har haft tid/ork.. =)
Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 00:01
timpOs avatar
Imprezzed Driver!

Standard

Idag fick jag nog även en replay sparad på 03.06.xx med ds3an ;D Finns så många bilar genom rsrbr man kan prova så svårt att hitta den man kör snabbast med
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:49.