|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Har sett att vissa körningar nyttjar SMA-licens. Är det någon av SSC's körningar som använder SMA så att säga? Funderar på vad som är mest värt, engångs- eller årslicens. Mvh Erik
|
||||
|
||||
![]()
förut när vi hade banträffar ihop med kartellen så va det oblikatoriskt med sma licens och det antar jag att det fortfarande är om man ska köra på deras träffar fastän man köpt platsen via rejsa.nu
|
|
||||
|
||||
![]()
Men det är inget som nyttjas vid björkvik eller Grängesberg?
|
||||
|
||||
![]()
Det är tänkt att bli SMA för Björkvik i alla fall. Det kommer info om det snart. SMA är vad vi brukar köra.
|
||||
|
||||
![]()
Då kanske det är lika bra att skaffa årslicens för det då. I så fall blir det ju några.
När man ändå pratar licenser osv. Är det någon ssc körning där det inte krävs besiktag/påställd bil? En fundering sedan en tidigare diskussion
|
||||
|
||||
![]()
Ang besiktigat eller ej brukar det framgå av inför tråden kring resp träff/körning.
Men generellt så är det besiktigat som gäller därför att då vet man att vitala delar som bromsar osv är i form
Tobbe Kinna SSC #1059 |
|
||||
|
||||
![]()
Tråkigt för t.ex. TomK då :/
|
||||
|
||||
![]()
Japp visst är det så fast om man vänder på det så får man inte ta ut en gatbil utan bur osv på Time Attack
Men inget är hugget i sten det är som sagt olika beroende på vem som arrangerar
Tobbe Kinna SSC #1059 |
|
||||
|
||||
![]()
Vi måste rätta oss efter vad SMA säger. Jag är ingen expert på ämnet men jag tolkar det som att SMA måste bedöma Björkvik som bana, vilket de säkert redan har gjort tidigare. Styrelsen kollar på det nu.
Citat:
Citat:
Det blir lite mer jobb för oss att besiktiga en bil som inte är godkänd för gata men om SMA säger ok så ska vi nog kunna tillåta några obesiktigade bilar. Vi får väl se snart helt enkelt.
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:16.