|
||||
|
||||
![]()
Svetsat klart avgassystemet. Ska på med lite avgasbandage så blir det nog att montera det nästa vecka.
![]() Sen har jag monterat nya laddtrycksventilen. ![]() Fick även hem en soppapump. Blev en AEM som ska tåla E85. ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Isärsågad "secondary air valve" ventil. Sitter en givare i denna. Vet inte om den behövs så jag kopplade in den.
![]() Fick på lite färg på nya scoopet också ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Nice, fin vinterpulka blir de
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Btw så behöver du inte givare, dock stäng av den i ecu'n så den inte larmar
|
|
||||
|
||||
![]()
Ok!. Ja nu hänger den redan där så får väl vara kvar.
|
||||
|
||||
![]()
Pumpen monterad och bilen är påställd.
Har även mappat om den för 98, men blir lite finjusteringar framöver. Ovant med unequal ljudet nu när man åkt twinscroll i några år. Även om jag gillar ljudet så låter den så trött mot Legacyn. Effektmässigt är det dock likvärdigt då båda bilarna har bottnade sti-turbos. ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Sista saken att göra för iår är att bygga om luftstyrningen till intercoolern.
Nya icn är ca 5cm bredare och även djupare. Är precis så jag klara att svetsa i 1mm aluminium med svetsen på lägsta effekt. ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Vårens planer är följande:
Byta kamremm Coilovers Brembo bromsar 19" hjulen Vinge ID1050x
Jdm Legacy GT SPEC-B 2005 5EAT VF37 Forester XT 2006 Tactrix Openport 2.0 ecuEdit Admin Immobilizer programmer Senast redigerad av roadie den 2018-11-05 klockan 20:16. |
|
||||
|
||||
![]()
Ja det är rätt olika ljud,vassare med twin scroll och eq grenrör
![]() Effektmässigt kan jag tänka mig att det är rätt lika som du säger så är kompressorsidan lika det är ju turbinen som skiljer. |
|
||||
|
||||
![]()
Bilen blev besiktad och så gjorde jag ett ryck med luftstyrningen till ic.
Var väl lagom kul att svetsa i 1mm alu, så det blev ju inte så snyggt. Nu är det tänkt att den ska fungera fram till våren så det blir paus här. ![]() ![]() ![]() ![]()
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:02.