Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-07-24, 12:11
csjovolds avatar
csjovold csjovold är inte uppkopplad
Imprezzed Driver!

Reg.datum: mar 2012
Standard 6 växlad i Type-R

Hej!

Skall byta till 6 växlad DCCD låda i min Type-R hade jag tänkt. Har läst på olika sidor om vad som behövs och det verkar stå olika hela tiden.. Vissa säger att man måste byta hubbarna bak samt drivaxlarna. Vissa säger att man måste göra samma fram och vissa säger att man inte ens behöver byta axlarna fram. Har läst något om packboxar och axeltappar? Vad är det egentligen som gäller?
Exakt vad är de jag behöver för att få det att lira i min Type-R?

Har säkert tagits upp förut, men sökte och hittade ingenting av värde..
Svara med citat

Gammal 2013-07-24, 12:28
kleiniss avatar
kleinis kleinis är inte uppkopplad
Seriously Imprezzed Driver!

Reg.datum: nov 2010
Standard

Om jag har förstått det rätt så är de lite vad de är för årsmodell på växel låda och bil,

Du måste ha samma utväxling bak som fram så där kommer troligtvis problem, då får man byta till 180 diffen och då är de andra drivaxlar, men då är frågan om man kan använda hubbarna det vågar jag inte svara på.

Fram har jag hört att man sätter i axeltappar så man kan använda standard drivaxlar, vissa 6växlade lådor är de så original på tror jag så kolla det även vad det är för utväxling på din låda/diff och nya lådan
Gammal 2013-07-24, 14:10
csjovolds avatar
csjovold csjovold är inte uppkopplad
Imprezzed Driver!

Reg.datum: mar 2012
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kleinis Visa inlägg
Om jag har förstått det rätt så är de lite vad de är för årsmodell på växel låda och bil,

Du måste ha samma utväxling bak som fram så där kommer troligtvis problem, då får man byta till 180 diffen och då är de andra drivaxlar, men då är frågan om man kan använda hubbarna det vågar jag inte svara på.

Fram har jag hört att man sätter i axeltappar så man kan använda standard drivaxlar, vissa 6växlade lådor är de så original på tror jag så kolla det även vad det är för utväxling på din låda/diff och nya lådan
Ja precis, är det där med hubbarna/drivaxlar jag inte riktigt fattar. Vissa säger även att man måste ha andra bromsar bak?

Vore bra om någon kunde berätta precis vad som behövs och inte!
Svara med citat
Gammal 2013-07-24, 20:32
Christian Ss avatar
Christian S Christian S är inte uppkopplad
Megaposter!

Reg.datum: jun 2009
Standard

bak behöver du inte byta hubbar eller drivaxlarna heller för den delen då Type R redan har R180 bakdiff, dåck med fel utväxling.

Taggar
dccd växellåda 6 växlad

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:36.