Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-02-07, 11:43
Fladrics avatar
Fladric Fladric är inte uppkopplad
Po(STi)ng Demon!
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Umeå
Inlägg: 1 407
Standard Köpa repobjekt, Legacy 2.5 GX -99

Tja!
Min mor har blivit förtjust i min Legacy och vill nu ha en som vinterbil
Hittade den här på en bilaffär i stan, är det nått man vågar sig på, vad kan vara felet tror ni?
Är medveten om att motorn måste ur men tänkte mer prismässigt, är reparationen inte allt för dyr kan det vara ett alternativ

http://www.blocket.se/vasterbotten/S...8.htm?ca=2&w=1
__________________
Sent from my EJ20 with boost
Medlemsnummer: 1620
http://www.garaget.org/FAH
"If in doubt, flat out", Colin Mcrae

Senast redigerad av Fladric den 2012-02-07 klockan 11:44. Anledning: Glömde länken ;)
Svara med citat


  #2  
Gammal 2012-02-07, 14:26
Timzzons avatar
Timzzon Timzzon är inte uppkopplad
Imprezzed Driver!
 
Reg.datum: jan 2009
Ort: Linköping
Inlägg: 297
Standard

topplockpackning eller kolvringar skulle jag gissa på. om det är kolvringar "måste" du dela på blocket delar hittar du i england.
är den inte rostig så är det bara att slå till
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-02-07, 20:00
LegacyLarsas avatar
LegacyLarsa LegacyLarsa är inte uppkopplad
Regionsansvarig Värmland&Dalarna
 
Reg.datum: jun 2003
Ort: Världsmetropolen Djurås, Dalarna, Sverige.
Inlägg: 2 532
Standard

Se till och pruta ner priset en hel del bara, 30 papp för en trasig bil är mycket pengar..

/Larsa
__________________
Legacy x5!
å en Impreza..
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-02-07, 23:59
Fladrics avatar
Fladric Fladric är inte uppkopplad
Po(STi)ng Demon!
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Umeå
Inlägg: 1 407
Standard

Jo, misstänkte nått liknande, om man gör jobbet själv borde man kunna komma undan hyfsat billigt

Jag kommer definitivt att försöka pruta om jag köper den, spelar ingen roll om den är fräsch, den är fortfarande trasig

Har dock en gangande ide i bakhuvudet, att det vore lite kul att "stoppa i" en Legacy Turbo/Impreza GT motor i en sådan här Legacy! Frågan är ju bara hur mycket jobb det är med kabelhärva och mellanaxel/bakdiff och dylikt... :P
__________________
Sent from my EJ20 with boost
Medlemsnummer: 1620
http://www.garaget.org/FAH
"If in doubt, flat out", Colin Mcrae
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-02-08, 00:11
Oskar90s avatar
Oskar90 Oskar90 är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Blekinge
Inlägg: 2 201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fladric Visa inlägg
Jo, misstänkte nått liknande, om man gör jobbet själv borde man kunna komma undan hyfsat billigt

Jag kommer definitivt att försöka pruta om jag köper den, spelar ingen roll om den är fräsch, den är fortfarande trasig

Har dock en gangande ide i bakhuvudet, att det vore lite kul att "stoppa i" en Legacy Turbo/Impreza GT motor i en sådan här Legacy! Frågan är ju bara hur mycket jobb det är med kabelhärva och mellanaxel/bakdiff och dylikt... :P
Impreza låda passar med 99,9% säkerhet kan nästan lova att det är TY754 hus på den Legacyn. Bakdiff lär också vara R160 så det kan du ta direkt från Impreza GT, kardan behåller du från Legacyn. Motorstyrning blir väl lite trixigare då.

Allt det jag skrev är inget jag vet men jag är väl övertygad om att det ligger till på det viset.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-02-08, 08:44
Timzzons avatar
Timzzon Timzzon är inte uppkopplad
Imprezzed Driver!
 
Reg.datum: jan 2009
Ort: Linköping
Inlägg: 297
Standard

Du behöver ta bort hela instrumentpanelen och byta kabelpiskan till motorn och sätta dit "laddstyrnings panelen".
Det är inte svårt att ta bort panelen men jobbigt
Växellådan är inte samma, den är klenare den som sitter i, en GT låda blir billigast för vad man får. Motorn tar du ifrån en impreza GT upp till -98, dom har ett elsystem som är lättare att få ner och funka
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-02-08, 10:03
Fladrics avatar
Fladric Fladric är inte uppkopplad
Po(STi)ng Demon!
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Umeå
Inlägg: 1 407
Standard

Okej, tack för svaren, var ungefär så jag hoppades/trodde att det skulle vara Får väl kolla upp vad som passar och inte lite mer noggrant så man inte lurar sig själv
Men om det stämmer betyder ju det att den här skulle vara ganska lämplig som donator om bygget blir aktuellt

http://www.blocket.se/alvsborg/Subar...8.htm?ca=2&w=3

Förutsatt att drivlina och motorstyrning är hel
__________________
Sent from my EJ20 with boost
Medlemsnummer: 1620
http://www.garaget.org/FAH
"If in doubt, flat out", Colin Mcrae
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-02-08, 10:32
Oskar90s avatar
Oskar90 Oskar90 är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Blekinge
Inlägg: 2 201
Standard

Jag gillar dina idéer, kör på det! =) Den generationen Legacy är ju skitsnygg.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-02-08, 11:07
Timzzons avatar
Timzzon Timzzon är inte uppkopplad
Imprezzed Driver!
 
Reg.datum: jan 2009
Ort: Linköping
Inlägg: 297
Standard

Jag säger "Go for it"!
Det blir mycket lättare om du skulle få tag i en hel bil att ta allt ifrån, motor, växellåda, bromsar mm. Det kommer också underlätta enormt vid reggning om du kan säga vilken bil det kommer ifrån
Sådana här ombyggnationer finns det gott om på RSLC
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-02-08, 11:43
TomKs avatar
TomK TomK är inte uppkopplad
Posting Guru!
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 175
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fladric Visa inlägg
Okej, tack för svaren, var ungefär så jag hoppades/trodde att det skulle vara Får väl kolla upp vad som passar och inte lite mer noggrant så man inte lurar sig själv
Men om det stämmer betyder ju det att den här skulle vara ganska lämplig som donator om bygget blir aktuellt

http://www.blocket.se/alvsborg/Subar...8.htm?ca=2&w=3

Förutsatt att drivlina och motorstyrning är hel
Det är väl den här va?
http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=90142
Svara med citat
  #11  
Gammal 2012-02-08, 12:34
Fladrics avatar
Fladric Fladric är inte uppkopplad
Po(STi)ng Demon!
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Umeå
Inlägg: 1 407
Standard

Jo, jag tycker också att det är en snygg modell,därför jag blir sugen

Ja, då får man ju allt man kan tänkas behöva i ett paket
Har sett att det är endel som gjort samma konvertering, ska kolla lite mer noga där!

Det verkar vara samma bil ja, han skriver i blocketannonsen att den säljs hel med här verkar den ju säljas i delar
__________________
Sent from my EJ20 with boost
Medlemsnummer: 1620
http://www.garaget.org/FAH
"If in doubt, flat out", Colin Mcrae
Svara med citat
  #12  
Gammal 2012-02-12, 22:52
Fladrics avatar
Fladric Fladric är inte uppkopplad
Po(STi)ng Demon!
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Umeå
Inlägg: 1 407
Standard

Hittade den här tråden bland andra mycket intressanta trådar om konverteringar

http://www.rslibertyclub.org/forums/...rbo+conversion

Det verkar ju som att det största jobbet ligger i att få till kabelhärvan Säger dock inte att det andra mekaniska är lätt men det verkar ju som att det mesta från en GT ska passa i en Legacy av motsvarande årsmodell

EDIT: Hittade nyss denna tråd! Är nästan en komplett bygginstruktion med bra saker att tänka på till både det mekaniska och kabelhärvan!

http://www.modified.com/tech/0403scc...ine/index.html

Man kan ju inte bli annat än sugen på att försöka sig på en konvertering!
__________________
Sent from my EJ20 with boost
Medlemsnummer: 1620
http://www.garaget.org/FAH
"If in doubt, flat out", Colin Mcrae

Senast redigerad av Fladric den 2012-02-13 klockan 01:00. Anledning: Fler länkar!
Svara med citat
  #13  
Gammal 2012-02-13, 18:03
Timzzons avatar
Timzzon Timzzon är inte uppkopplad
Imprezzed Driver!
 
Reg.datum: jan 2009
Ort: Linköping
Inlägg: 297
Standard

Rent fysiskt så passar allt bolt-on
Det jobbigaste är som sagt kabelhärvan, det mekaniska är bara att byta ut.

Skulle själv vilja göra en konvertering av en Gen 2 sedan nån gång
Svara med citat
  #14  
Gammal 2012-02-17, 09:50
Fladrics avatar
Fladric Fladric är inte uppkopplad
Po(STi)ng Demon!
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Umeå
Inlägg: 1 407
Standard

Ja, sjukt smidigt
Jo, lär ju bli ett jävla terapijobb

Det är också en frän kaross, speciellt om det är en sedan för de är inte så vanliga
__________________
Sent from my EJ20 with boost
Medlemsnummer: 1620
http://www.garaget.org/FAH
"If in doubt, flat out", Colin Mcrae
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:26.